-1-

45 6 0
                                    




Karlıtaş sürprizlerle dolu bir şehirdir. Bu site de öyle. Cesedin başında durup etrafı incelerken böylesine elit bir sitede bu olayın nasıl gerçekleşmiş olabileceğini düşünüyordum.

''Koskoca sitede bir tane bile görgü tanığı yok mu ?''

Söğüt ağacının kasvetli gölgesi altında duran cesede doğru eğildim. Başkomiser Hakkı geldiğinden beri sinirle söylenirken zavallı meslektaşım Zehra, ona açıklama yapmakla meşguldü.

''Maktülün üzerinde kimlik veya benzeri bir şey bulamadık amirim.  Ama onu burada bulan birkaç site sakininin söylediği kadarıyla adı İhsan Vartan. 8 numaralı villada oturuyor yani oturuyordu. Aynı zamanda sitenin sahibi.''

6 bıçak darbesi.

6 el kurşun.

Ve sayılamayacak çoklukta darp izleri.

Cesedi yüzüstü çevirirken saç kökündeki yazı duraksamama sebep oldu. Kesici bir aletle yazılmış bir yazı.

08/01/2003

''Olay yeri görevlileri gelir gelmez hemen bunu gösterin!''  Ani bağırmamla birlikte tüm kafalar bana dönerken yazıya bakmamaya çalışıyordum. İğrençti. Tam saçın bittiği yerden başlayıp boynun tamamını kaplayan yazı o kadar iğrençti ki gördüğümden beri midem çalkalanıyordu. Derin bir nefes aldıktan sonra ayağa kalktım. Aradan geçen bir kaç dakikadanın sonunda yanıma gelen olay yeri görevlisine kısaca durumu ve istediklerimi özet geçtikten sonra eldivenlerimi çöpe atmaya gittim. Görüntü sürekli gözümün önüne geliyordu ve bu zihnimin yanı sıra midemi de mahvediyordu. Yavaş adımlarla bizimkilerin yanına ilerledim. Kendi aralarında olayı tartışıyorlardı. Daha çok Zehra ile Alperen konuşuyorlardı. Kemal ağabey ile Cansu da onları dinliyorlardı.

''Barış nerede Cansu ?''

Cansu sessizce güldü. ''Kemal ağabey site sakinlerinden bilgi almaya yolladı onu. Daha doğrusu sürgün etti.''

Bende gülüp tartışmayı dinlemeye döndüm. Barış yeni mezunlardandı. Baya rahat hareketler sergileyen bir çocuktu. Eh yakışıklılığın ve baba torpilinin verdiği etkiyle birazcıkta kendini beğenmişti. Hal böyle olunca ekibin çınarı,24 yıllık polis Kemal ağabey ile aralarında tartışmalar da kaçınılmaz oluyordu.

''Ya kızım sana diyorum ki bu anlık gelişen bir cinayet.''

''Sen nasıl polis olabildin aklım almıyor gerçekten. Basbaya planlanmış bir kere.  6 bıçak,6 silah izi. Sence bu anlık mı ?''

Aralarına girip ellerimi havaya kaldırdım. '' Durun bakalım şampiyonlar. Sakin. ''  İkiside araya girmemin korkusuyla geriye çekildiler.

''Alperen üzgünüm ama bu roundu kesinlikle Zehra aldı. Arkadaşım diye onu savunmuyorum bak yanlış anlama ama cesedin saç kökünde kesici aletle yazılmış bir yazı buldum.Bizzat ben buldum. Bir tarih yazıyordu.''

''Ne yazıyordu  Tanem ?''

Olay yerine geldiğimizden beri ilk defa sesini duyuyordum Kemal ağabeyin. '' 8 Ocak 2003 ağabey ama rakamlarla. Tüm enseyi kaplıyordu.''

''Yaklaşık 20 sene öncesi. Gerçekten planlanmış bir cinayet olmalı. Adamın GBT'sine baktırdık mı Cansu ?''

''Bizim İhsan ben hallederim dedi gitti ama daha gelmedi bir bakayım ağabey.''

Cansu seri adımlarla yanımızdan uzaklaşırken gittiği yönden gelen Başkomiser Hakkı ile Barış konuşarak yanımıza yaklaşıyorlardı. Yanımda duran Kemal ağabeyin bıyık altından sabır çektiğini duydum. Sessizce kıkırdayıp kolunu sıvazladım. O sırada tam yanımıza gelen Barış edindiği bilgileri bize aktarmaya başladı.

''İhsan Vartan. Yaşı 60. Yani birkaç hafta önce büyük bir organizasyonla doğum gününü kutlamış. Site sakinleri o yüzden 60 dediler. Kimliği olmadığı için net bir şey söyleyemiyorum. Üç çocuğu var. İkisi kız biri erkek. Onlarda bu sitede yaşıyorlar normalde ama ne hikmetse 2 gün önce hep birlikte tatile çıkmışlar. Karısı 2 gün önce 155'i arayıp kocasının kayıp olduğunu bildirmiş. Ama şimdi ondanda haber yok.''

''Yaşı gerçekten 60. GBT'sine şimdi baktım.  Babadan zengin bir iş adamı. Vartan İnşaat'ın sahibi. 19 yıl önce yaptırmış bu siteyi. En büyük projesi olmuş. Bir çok ünlü ismide barındırıyor içinde bu site.''

Alperen durduğu yerde sinirle söylendi. ''Yani o kadar ünlü,iş adamı var ama yine de bir cinayet işleniyor burada. Ve görgü tanığı bile yok.'' Kaldırılan cesedin az öncesine kadar gölgesinde uyuduğu söğüt ağacına çevirdim bakışlarımı. Alperen'e içimden hak verirken düşünceler,teoriler ve ihtimaller zihnime bir bir sızıyordu.

''Aslında adam,adamın ailesi ve site hakkında öyle şeyler duydum ki hepiniz çok şaşı-'' Barış tam heyecanla konuşurken acı bir çığlıkla lafı yarıda kaldı. Hepimiz sesin nereden geldiğine bakınırken gözüm az önce bakışlarımın üstünde olduğu söğüt ağacına kaydı. Ve yanımdakilere işaret ettim. '' Ağaca bakın hemen.''

Karlıtaş sürprizlerle doluydu. Evet. Ama bu sitenin daha büyük sürprizlerle dolu olduğunu  henüz yeni keşfediyordum.

KATİLİN NİNNİSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin