CHAPTER THREE

4 1 0
                                    

DI RUMAH

Jieun mundar-mandir sambil memikirkan semula tentang cadangan Jimin pada petang tadi.Dia mengeluh pasrah lalu membuka almari baju miliknya.Penuh satu almari dengan baju-bajunya.Semua nampak seksi.AUCH!Tapi,macam mana dia nak pakai semua baju tu kalau dia x suka??!!!AAAAARRGGHHHHHHHH!!

~~~~~~~~~~~~~

Jieun mengeluh sebelum melangkah masuk kedalam kawasan sekolah.Dia berasa tidak selesa akan mata-mata yang memandangnya.Ada yang memandangnya dengan pandangan yang menggoda.Ada juga yang memandangnya dengan pandangan jelik.Namun,dia hanya mengendahkan mereka lalu bergerak ke kelasnya.

Setibanya Jieun di kelas,dia menarik nafas lalu pergi ke tempat duduknya.Dikerlingnya ke tempat duduk Taehyung yang berada di sebelah tempatnya.'Dia datang lambat kot harini,'kelih Jieun di dalam hati.

Tak lama kemudian,kelihatan Jimin,Eunha,Jisung dan Chorong masuk ke dalam kelas.Eunha yang perasan kewujudan Jieun terus tersengih.Selepas meletakkan begi sekolah,mereka berempat terus meluru ke arah Jieun.

"Jieun,so macam mana?Kau ok x dengan baju macam ni?"soal Jimin."Huh!Kalau bukan sebab kita nak happykan balik si Taehyung tu,aku takkan ikut lah rancangan x masuk akal kau nihh,"marah Jieun.Jisung hanya ketawa berdekah-dekah melihat bebelan Jieun."Entahnya oppa nihh...teruk betul chagi tengok keadaan Jieun nihh.Kesian kau,Jieun.I feel yahh,"sokong Eunha melihat kawannya terseksa memakai baju seperti itu.

"Alah,chill je laa.Nanti,kita umpan si Taehyung tu slow2.Lepas tu,kita buat plan yang baru pulak.Sekejap je ni,x lama pon budak tu.Last2,dia akan termakan jugak nanti,"pujuk Jisung agar Jieun x kan stepback dengan adegan mereka ini.Chorong yang mendengar dari tadi hanya mengangguk tanda setuju dengan usul Jisung.

5 minit kemudian,kelihatan Taehyung masuk ke kelas.Jisung,Chorong,Jimin dan Eunha terus berlari ke tempat duduk mereka.Taehyung letak begnya kemudian melentokkan kepalanya ke atas meja.Jieun yang perasan akan tindakan Taehyung terus memandang ke arah chingu-chingunya itu.Mereka berempat memberi isyarat bersama-sama kepada Jieun.

Jieun yang mengerti maksud mereka menarik nafas sebelum dihembus perlahan.HANA!DUL!SET!

Jieun mengoncang bahu Taehyung yang sedang tidur.Kelihatan Taehyung tergerak sedikit."Oppa~,ireonaaaaa!!!Janganlah tidur,Jieun bosanlah kalau oppa selalu tidur.Nanti,Jieun nak main dengan siapa!!!Oppaaaaa!!!Ireonaaaa!!!"jerit Jieun dengan lantang sehingga satu kelas tergamam.Chingu-chingu hanya mampu menahan ketawa kerana lakonan Jieun benar-benar menjadi.

Taehyung mengangkat mukanya dengan perasaan terkejut.'Kenapa yeoja ni boleh jadi gedik pulak tetibe ni!'katanya dalam hati."Yah!!!Mwoya ige!!Naneun sirheonikkaaa!!!Asal kau sentuh aku ni?!!Aishh,jinjja michyeogessda!!Yaa!!jugullae?!!!"marah Taehyung.Jimin dan geng mereka(Eunha,Jisung dan Chorong) yang melihat begitu terkejut dengan jerkahan chingu mereka itu.

"Weyhh,jomlah tolong Jieun.Dah kesian sangat dah aku tengok dia kena marah dengan Taehyung tu,"ujar Eunha.Chorong pantas menggeleng dan berkata,"Andwae!Hajima...korang dah lupa ke apa kelemahan Taehyung?"

Mereka semua berfikir sebelum Jisung berbunyi,"Maja!Dia kan x boleh tengok orang menangis especially yeoja."Chorong mengangguk,"That's why la kita jangan halang Jieun sebab aku pasti yang dia boleh buat Taehyung tu jatuh dekat dia.Let's see,"kata Chorong.

Mata mereka kemudian beralih kepada drama Taehyung dan Jieun.

"Yaaahhh!!Lepaskan aku laa sial!Kau ni pembawa malang dekat aku je kau tau x!Disebabkan kau,chingu2 aku semua pergi dekat kau.Kau sedar x yang aku bencikan kau la pompuan!Aku benci yeoja macam kau!Kau boleh blah dari hidup kitorang x??!Kau kena sedar yang x semua orang akan senang dengan kehadiran kita termasuk aku.Aku x suka yeoja yang suka gunakan namja je.Kau ingat,dengan cara kau tergedik2 macam ulat bulu kat sini akan buat aku tergoda dekat kau ke gila?!Aku x pandang la semua tu.Hanya namja yang suka diperbodohkan je yang akan layan perempuan sundal macam kau nihh.Sedarlah diri kau tu sikit..Jangan suka sangat tunjuk yang kau tu murah even memang diri kau tu murah!Dasar yeoja x ada maruah!Just go and die with your shit!"marah Taehyung dengan perasaan bengang dan terus keluar dari kelas.

Dia langsung x pandang muka Jieun yang merah habis kerana dimalukan sebegitu rupa.Selepas saja Taehyung keluar,Jieun terus berlari keluar dari kelas dan menuju ke rooftop.

Suasana dalam kelas terus hingar-bingar kerana perbalahan yang berlaku.Jimin hanya berdiam diri.Kalau bukan kerana dia,Jieun x kan dimalukan depan kelas dengan teruk tadi.Dia sangat rasa bersalah.

Eunha yang menyedari perubahan muka Jimin terus bersuara lantang di hadapan kelas,"Weyh!Korang yang ada dalam kelas ni and yang tengok apa yang terjadi tadi,pastikan mulut korang x terbukak cerita ni.Kalau aku tau kelas lain cerita pasal hal ni,aku robek mulut korang!Aku x buat lawak,ok??!Siaplah korang kalau aku tau tentang hal ni!Arasseo??!"
"Nae,arasseo!"jawab sekelas dengan serentak.Tau korang takut dengan Eunha ni.

Eunha kembali kepada chingu2nya."Yaahh!!Gwaenchana!Aku tau ni memang salah kita semua sebab libatkan Jieun tapi Jieun pon nak bantu kita.So,sekarang ni apa yang kita kena buat adalah kita kena bash Taehyung tu teruk2.Kasi dia rasa bersalah dekat Jieun.Amacam,jadi x idea aku?"tanya Eunha sambil mengangkat keningnya.

Mereka semua berfikir seketika."Ok jugak idea kau tu tapi macam mana kita nak buat Taehyung rasa macam tu?"soal Jisung.Bengong sikit kepala nih duk fikir masalah si Tahyung ni..aduyaii."Macam ni,kan tadi Chorong cakap yang Taehyung x boleh tengok yeoja nangis kan?So,the plan is aku and Chorong akan pergi dekat Taehyung and cakap yang Jieun menangis sebab aku rasa memang dia tengah nangis pon.Kau,Jisung dengan Jimin oppa pergi cari Jieun dekat rooftop sebelum dia lari.Aku n Chorong akan bawak Taehyung pergi sana n kita sama2 akan pujuk Jieun,call?"terang Eunha.

Mereka mengangguk sebelum menjawab serentak,"CALL!!"

~~~~~~~~~~~~~~

"Huk huk...aku x pernah mintak nak jadi gedik pon..kalau kau tau apa niat kitorang kan bagus...huk huk...kalau nak marah aku sekalipon,x perlu la sampai kaitkan dengan maruah aku..aku x nak dimalukan depan orang..aku paling benci dimalukan depan orang...sebab hal tu boleh buat orang pandang aku jijik...huk huk..aku sedih tau.."raung Jieun.

Actually,aku dah lama sukakan kau..i mean,cintakan kau...Kim Taehyung..aku simpan rahsia ni sebab aku tau kau benci yeoja lain selain dari halmeoni kau,Chorong dan Eunha.Aku terpaksa simpan sebab aku tau mustahil untuk kau cinta aku...huk huk,"sambungnya lagi.

Tanpa disedari Jieun,Jisung dan Jimin telah mendengar dari A sampai Z apa yang dikatakannya.Jisung akhirnya menarik tangan Jimin untuk ke arah Jieun.Jieun yang sedar akan kehadiran mereka berdua di tepinya terkejut,"Ahhhh!!Kkamjjakgiya!!!Yaahhh!Paboyahh??!!Terkejut aku.Korang ni,bagilah bunyi tapak kasut sikit.Ni x,sunyi je bunyi tapak kaki korang nihh...aiiishh,jinjja,"marah Jieun sambil mengelap air matanya.

Jieun,sebenarnya kitorang n Chorong dan Eunha nak mintak maaf sebab dah buat kau malu tadi pasal Taehyung.Kalau x disebabkan rancangan bodoh aku tu,kau mesti x dapat malu.Jinjja mianhae.Kitorang betul2 x sangka yang Taehyung akan marah kau teruk macam tu.Dia x pernah marah dekat orang yang dia x rapat.That's why la kitorang pon terkejut sekali.Again,mianhae,"ujar Jimin dengan kesal.

Jisung yang mendengar mengangguk laju."X pe laaa,nak buat macam mana,dah memang dia bencikan aku.Still x mampu nak buat apa kalau itu memang pendirian dia,"kata Jieun perlahan."Kitorang tau yang kau cintakan dia.Cara kau tengok dia pon lain.Kaulah orang pertama yang tanya kitorang kenapa Taehyung jadi macam tu.Dari situ kitorang dah tau yang kau cintakan Taehyung.X pe,sebagai denda kau kena marah,kitorang akan tolong kau ubah Taehyung dan dapatkan cinta dia.Kitorang janji!!"ujar Jisung bersemangat.


Soory sbb dh lame x update....lpas bce jgn lupa vote n comment even ff ni dh lme abis...syg korang readerrrrsss💕🌸🎶❣️

IT'S YOUWhere stories live. Discover now