BAB 1

17 4 4
                                    

pov yuka

Hujan pun turun waktu tengahari , aku baru balik  . payung pula tak ada jadi aku pun berjalan sambil basah kuyup , balik sahaja rumah terus mandi takut demam menyerang pula nanti .

aku tinggal dekat rumah peninggalan omma dan appa, nasib ada tempat perlindungan . tapi semenjak ahjushi dengan ahjumha juga anak perempuan dia seorang tu tinggal dekat sini stress aku, di buatkannya aku macam orang gaji pula . sedarlah diri tu sikit kalau menumpang lagi aku benci di marahnya kita ni balik kalau tak nak tolong dia apapun .

" Yeulka , kau mari sini kejap ".
aku datanglah dekat ahjumha di  ruang tamu , aku duduk dekat lantai jelah,  dia di kusyen bersama anak dan laki dia yang tak sedar diri tu. satu sampul surat di hempas depan ku , dia seperti tersenyum senang masa itu .

" apa ni ahjumha ". aku memandangnya dengan perasaan ingin tahu. " ehh buka jelah sampul tu , bodoh". kata anaknya aku merenungnya tajam , ahjushi buat tak tahu jelah . aku membuka sampul tu kasar.

aku baca , " PEMINDAHAN HARTANAH Han Yeulka kepada Han Feihui....." .
aku terkejut , maknanya mereka bertiga nak halau aku dari rumah ni . habis aku nak duduk mana , aku rasa gelisah saat ni.

akhirnya aku telah pun mengangkat kaki bersama bagasi , aku tak tahu nak duduk mana sekarang ni. aku merasa sedih mereka yang melihat aku dari jauh hanya mentertawakan .

sekarang dah malam, mana nak berteduh oh yalah aku ada nampak bustop dekat situ . akhirnya aku ada tempat juga untuk berlindung, aku membaringkan kepala ditempat duduk bustop beralaskan bagasi .
aku perlahan dalam baring mengalirkan air mata jernih.

" isk o-mma a-ppa , yuka rindu amma dengan appa isk, ahjushi dengan ahjumha dah halau aku... sial jorang tu ".

aku merasa ada orang menepuk bahu ku , aku menoleh sambil mengelap air mata perlahan-lahan.

pov Suga

aku berjalan malam ni sebenarnya nak beli sojju , stress gila bila bos aku marah sebab tak dapat selesaikan mision kami sebagai Bts group . Agent penyiasatan, aku harap lepas ni aku rasa tenang bila minum sojju . aku terdengar satu suara tangisan aku tengok dekat bustop ,ada orang baring dekat situ .

perasaan ingin tahu ku membuatku menuju kearahnya, aku menepuk bahunya. Dia memandangku dengan air mata yang masih mengalir segera dia mengelap air matanya perlahan .

" k-kenapa tidur malam kat sini , ehh tak takut ke? . rumah kau mana meh aku hantarkan " . 

dia memandangku tapi air matanya makin kuat mengalir , aku hanya menggaru kepala . salah ke apa yang aku cakap ni ?.

" a-aku di halau dari rumah sendiri isk-isk , saudara-mara ak-u curi hak milik m-mendiang  omma appa iks" .

aku pun kesian juga lah dengar penjelasan dia, saudara marah macam Sial . adakah patut dia yang tuan rumah selepas mendiang omma appa dia meninggal , last minute kena halau dari rumah sendiri oleh saudara-mara sendiri. jadi aku pun ada idea nak tolong dia , aku duduk sebelah dia yang telahpun bangun dari baringnya.

" kalau macam Tu tinggal rumah aku untuk sementara waktu, mari ikut aku balik Jom".

nampaknya niat nak beli Sojju terbatal , tak menyempat aku doh...

aku pun dah sampai rumah dengan budak ni , ruang tamu yang gelap. aku hidupkan lampu , aku sendiri tak tahu apa perasaan dia bila nampak rumah bertabur aku ni .
maklumlah sibuk hal kerja sampai rumah tak terurus .

" ok, budak engkau duduk dekat sofa tu... maaflah berhabuk 10 inci ".

aku ke dapur untuk membuat Air hot Chocolate  .

Pov Yuka.

aku pandang rumah ni cantik kalau kemaslah , ruang tamu bersepa wuishh kerusi berhabuk , meja banyak kertas putih dan surat khabar, Botol kosong Sojju terkeluar dari tong sampah . pemalas betul orang tu ehh , tapi baik hati.

" Ni hot Chocolate engkau , jangan di pandang sangat sekeliling kau tu. aku tahu permandangan ni indah sangat".

Aku hanya diam , dia mengeluh dan menjuih bibir .

" So, girl  can i know your name and age?".

Katanya dengan bahasa english , ingat aku tak faham ke ? .

" my name is han yuelka , you can called me yuka . age 18 year ".

Dia tersenyum pandang aku , terkejut aku bila dia serabaikan rambut aku .

" Yuka , kau masih belajar ke ?"  .

aku angguk , yelah nak sambung belajar bukan ada duit pun selama ni aku kerja... nak bagi tiga jahanam tu makan anak beranak .

" Aku tak dapat nak sambung belajar, tak ada duit  ".

Dia seperti memikirkan sesuatu , jadi aku pun menghirup hot chocolate . sedap sangat , pandai dia buat.

" Kalau macam tu esok , aku akan daftarkan kau masuk mana-mana university. jangan risau aku boleh tanggung , kau tu sama je macam aku mak bapa tak ada anak tunggal pula tu tapi duit melambak sampai tak tahu nak buat apa. jadi aku tolong kau , dan pastikan kau belajar rajin-rajin . buat aku bangga , sekarang kau jadi adik angkat aku dan panggil aku suga oppa... menetap lah disini selamanya ehh Yuka ".

dia tepuk bahu aku , aku merasa sangat gembira . tanpa sedar aku peluk dia dan dia membalas pelukan itu.

aku lepaskan pelukan sebab malu.

" Kenapa lepas ?" .

katanya, aku hanya tersengih kecil.

" maaf, tak sengaja peluk " .

dia senyum semanis Gula padaku .

" Tak apa , peluk jelah . aku kan Oppa engkau bongok " .

aku pun peluk jelah dia dah bagi izin , aku ni rasa seperti di sayangi  .

TBC...

Aku tak berapa nak pandai buat cerita , tapi aku buat semampu yang boleh.

vote/ comment.

THANKS FOR THE READING , MY STORY

She will be love  [ M.y.g ]Where stories live. Discover now