Kısacası Capoeira'nın Çıkışı
MESTER BİMBA'ya saygılarımızla
16.yy'da yeni keşfedilen Amerika'ki tarlalarda çaliştırmak için köleler gerekiyordu portekizliler ilk başta kızılıderelilerin denediler ama kızıl dereliler avcı oldukları için portekizliler bu denemede başarısız oldu daha sonra daha kolay getirebilecekleri ve daha rahat çalıştıralabilecek olan afrikalılar hedef alındı afrikada 2-18 milyon arası köle getirildi ve bu köleler pancar tütün vb. tarlalarda ağır şartlar içerisinde çalıştırılmaya başlandı.Köleler ağır şartlar içerisinde çalıştığı için gittikçe güçlendiler güçlendikçe capoeira denen bir dövüş sanatı yarattılar bu dövüş sanatını iyice geliştirdikten sonra buludukları bölgelerdeki portekizlileri temizlediler ver oralarda özgürleştiler ve quilombos'a aylarca süren göçü gerçekleştirdiler ve dayanıklı palmiyeler etrafında artık güvendelerdii. Capoeirayı daha rahat yapacaklardı artık dahada geliştirdiler ve ilk temeller burada atıldı:Artık kölelr için Capoeire bir özgürlük aracı haline gelmişti 13 mayıs 1888te tam olarak özgürleştiler.Bazı köleler evlerine geri döndü bazıları amerikada kaldı.Bu yaşananlardan sonra üst tabaka insanlar capoeira öğranmeye başladılar.politikacılar capoeira'dan korktukları için capoeira yasaklandı kanunlar getirildi,taa ki 1920'ye kadar ama halk bu geçen arada capoeirayı unutmadılar çünkü capoeirayı dans ve müziğe kamufle edilmişti.Fakat capoeira hala dünya çapında tanınmış bir spor olamamıştı.1937'de önemli ustalardan olan MESTRE BİMBA' yı bu sporu sanat olarak sunması için başkente çağırıldı.MESTRE BİMBA eve dönünce yasal bir okulaçarak capoeiranın tanınmasına yardımcı oldu.