Save me
Aku tolong kau , kau tolong aku
--------------------Seminggu kemudian
Jualan gambar hospital lama itu laris . Ramai orang beratur mahukan gambar itu. Semasa fan meeting di adakan di shopping complex, ramai orang beratur mahukan tanda tangan Jimin.
Dari tadi lagi mulut jimin tidak habis-habis mengukir senyuman. Sampailah orang yang terakhir. Seorang perempuan datang. Dia letak gambar hospital lama itu di atas meja. Jimin tanda tangan pada gambar itu. Gadis itu senyum.
"Gomawo oppa sebab keluarkan gambar misteri." kata gadis itu.
"Eh,Hana makin comel pula awak ni. " Jimin senyum.
Hana membalas senyuman itu.
"macam mana adventure oppa dengan dia? Mencabar tak? " tanya hana.
Jimin kerutkan dahi.
'adventure apakah... ' gumam Jimin dlm hati .
"maksud Hana? " tanya Jimin tidak faham akan situasi.
"saya tahu oppa jumpa dia kan?" tanya hana dengan senyuman yang sukar ditafsir .
"sape kau ni? " tanya Jimin perlahan.
Hana hanya tersenyum.
"hantu. " kata hana perlahan dan terus berlalu pergi.
Jimin terkejut.
Baru dia perasan kaki hana tidak jejak lantai . Jimin telan air liur.
"jadi selama ni aku cakap dengan hana tu... Sebenarnya aku cakap dengan hantu...?"
Jimin tidak mampu berkata apa-apa.Mina pelik dari hari tu lagi dia pelik. Jimin gemar bercakap sorang-sorang. Dia mandapat satu firasat bahawasanya bossnya itu telah mengalami tekanan perasaan yang berpanjangan. Tetapi mustahillah.
Sebab jimin mampu membuka gallery yang mewah macam ni. Akhirnya mina hanya mendiamkan diri sahaja. Biarlah boss dia nak cakap sorang-sorang ke ape. Bukan hal dia, dia cuma seorang pekerja sahaja.
--------------------
Jimin ingin mengemas barang-barangnya tetapi seseorang telah meletakkan sebuah bingkai gambar di atas meja.
"Maaf saya lambat. Boleh sign lagi? " tanya seorang perempuan.
Jimin tersenyum lalu mengambil pen makernya.
"nama ape? " tanya Jimin.
"Kim yoona imnida. " kata perempuan itu.
Jimin angguk dan tulis.
TO : KIM YOONA
dia tanda tangan . Seketika dia teringat sesuatu . Kim yoona. Jimin pandang gadis itu. Dia terkejut.
"Yoona! "
Gadis itu pelik. Dia hanya angguk sikit bila Jimin menyebut namanya. Jimin hampir melompat gembira.
"awak tak kenal saya? " tanya jimin.
Yoona geleng kepala.
"saya Jimin boyfriend awak! " kata Jimin.
Yoona pelik.
'park Jimin photograph terkenal di korea mengaku boyfriend aku ? omaigad! Gile kau! Mestilah setuju! ' kata yoona di dalam hati .
Yoona tersipu Malu .
"Nice to meet you.. " kata yoona.
Jimin tersenyum.
yoona kalau ni bukan diri kau yang sebenar, tapi aku tetap akan cinta perempuan yang sebiji macam kau ni. Mesti kau hantar dia kan? No matter sape pon kau hantar untuk dampingi aku yang selalu bernasib malang macam kau, you the one and only my first love. Aku tak kesah pon cinta pertama aku adalah hantu. Hantu... Kau.. KIM YOONA..
KIM YOONA, SARANGHAE
~ End ~
Okay guys this is my last chapter for this Story "save me" author dh ckp yg cite ni pendek dan tak beberapa panjang. Hope you guys enjoy my first story. Maybe kalau author rajin, author buat lagi Story yang menarik next month , lepas habis Final exam. Okay please vote and comment . Tq guys 💕 Love you ♥ saranghae..
Aku terharu jap BAHAHAHAH
Bye 👋
YOU ARE READING
[C] Save Me || PJM ✔
Misteri / Thriller+ aku tolong kau , kau tolong aku . Start : 11 Oct 2018 End : 19 Oct 2018