Beberapa hari kemudian~
Hidup dahyun kembali kepada biasa tanpa gangguan daniel. Seperti yang dijanji daniel tidak boleh membulinya sehingga mereka disatukan.
Bila dahyun memikirkan perkahwinannya, dia rasa seperti menyesal dengan keputusannya. Tapi dia juga tidak boleh menghancurkan harapan parents dia.
"Dahyun!"jerit seseorang membuatkan dahyun sedar. Dia melihat arah jeritan tersebut.
"Ohh. Tzuyu ada apa?"tanya dahyun yang masih blur.
"Awak tak dengar apa yang saya cakap ke?"tanya balik tzuyu. Dahyun meraup wajahnya.
"Sorry. Akhir-akhir ni saya rasa letih."ujar dahyun. Tzuyu mengusap belakang dahyun.
"Awak ada masalah ke? Cuba awak luahkan pada saya. Mana tahu saya boleh tolong?"pelawa tzuyu untuk membantu. Dahyun memgelengkan kepala.
"Saya okey je. Cuma letih sikit."bohong dahyun. Dahyun memberi senyuman kecil kepada tzuyu untuk menenangkan tzuyu.
"Betul ni?"tanya lagi tzuyu untuk kepastian. Dahyun membalas dengan memgangguk kepala sahaja. Tzuyu membalas senyuman dahyun.
Namun seorang lelakidatang ke arah mereka.
"Sorry. Awak dahyun ke?"tanya lelaki tersebut. Tzuyu dan dahyun memandangnya.
"Ye, saya. Kenapa?"tanya balik dahyun.
"Oh. Someone nak jumpa awak di pejabat."jawapnya.
"Thanks. Saya akan pergi nanti."balas dahyun. Lelaki itu pun meninggalkan dahyun dan tzuyu.
"Kenapa awak ke panggil oleh pejabat?"tanya tzuyu pelik.
"Entah."jawap dahyun.
"Saya pergi dulu."sambung lagi dahyun. Dahyun bangun dari tempat duduknya lalu terus meninggalkan tzuyu.
"Bye."kata tyuzu sambil melambaikan tangannya. Dahyun membalas lambaian tzuyu dan terus pergi.
~Skip~
Dahyun berdiri sebentar dihadapan pintu yang tertera perkataan pejabat. Dahyun mengambil nafas lalu melepaskannya. Dia terus memulas tombol pintu.
Dahyun masuk kedalam dan dia melihat tuan kang duduk di kerusi. Tuan kang melempar senyuman kepada dahyun.
"Mari sini dahyun."jemput tuan kang. Dahyun membalas senyuman dan mendekati tuan kang.
"Appa ada apa-apa nak cakap dengan dahyun ke?"tanya dahyun. Tuan kang mengangguk kepala menanda betul.
"Appa nak minta sesuatu dari kamu dahyun. Appa nak kamu ubahkan daniel untuk appa. Appa nak daniel yang dulu."ujar tuan kang sambil memegang tangan dahyun. Dahyun terkejut dengan permintaan tuan kang.
"Err. Appa dahyun tak rasa dahyun boleh."dahyun menolak permintaan tuan kang dengan lembut. Dia merasakan permintaan tuan kang agak sukar untuknya tunaikan.
Dia dengan daniel akan bersama selama setahun. Dia juga hanya mangsa daniel dan tiada erti suami isteri bagi daniel. Dan dia juga tidak tahu akan kenangan silam daniek yang sebenar.
"Appa yakin kamu boleh buat dahyun. Kamu sahaja yang berani melawan dia, dahyun. Dan appa tahu, selama ni kamu mangsa daniel."pujuk tuan kang. Dia mahu hubungannya dengan satu-satunya anak lelakinya, daniel berbaik semula.
"A...aapp...appa tahu."ujar dahyun tergagap-gagap.
"Appa sentiasa perhatikan daniel. Appa juga tahu siapa daniel berkawan , mangsanya dan juga kegiatannya. Dia satu-satunya anak appa dahyun. Dan hanya kamu sahaja yang boleh lakukannya."jelas tuan kang. Dahyun terdiam seketika untuk memberi ruang berfikir.
Dia tahu ia agak sukar untuk daniel berubah. Namun dia juga tidak berani untuk menolak permintaan tuan kang. Dahyun dilema sekarang. Dia tidak tahu untuk pilih yang mana.
"Pleasa dahyun demi appa."sambung tuan kang melutut di depan dahyun. Dahyun terkejut.
"Appa bangun. Jangan macam ni."dahyun memujuk tuan kang daripada melutut. Dia cuba mengangkat tuan kang tapi tuan kang berdegil.
"Please dahyun untuk appa."
"Dahyun cuba appa. Dahyun akan cuba ubahkan daniel."ujar dahyun tanpa disedarinya.
"Betul dahyun?"tanya tuan kang kepastian. Dahyun mula tersedar apa yang ujarnya tadi.
"Err.. dahyun tak janji boleh ubahkan daniel tapi dahyun cuba."balas dahyun.
"Kamu boleh dahyun. Sebab itu appa mahu satukan kamu dengan daniel."
"Emmm. Appa dahyun minta diri dulu. Tak lama lagi dahyun ada class."pinta dahyun.
"Ohhh. Baiklah."tuan kang memberi keizinan.
Dahyun bangun dari sofa dan memberi tunduk hormat kepada tuan kang. Setelah itu dia keluar dari pejabat.
Dalam perjalanannya dia masih lagi memikirkan permintaan tuan kang. 'Macam mana aku nak ubah dia?'soalnya dalam hati.
Dia teruskan perjalanannya ke classnya.
~Skip~
Daniel lepak di rooftop bersama kawan-kawannya. Menjadi kebiasaan mereka melepak di rooftop. Daniel yang memikir tarikh perkahwinannya menjadi tumpuan jihoon,woojin dan kuanlin.
Dari tadi mereka memerhatikan daniel termenung tanpa perasan mereka disitu. Kuanlin memyiku woojin untuk menegur daniel.
"Niel, kau okey tak? Dari tadi kitaorang perhatikan kau termenung."tegur woojin. Daniel sedar lalu memandang ke arah mereka.
"Ahh. Oh tak ada apa-apa pun. Just family aku."bohong daniel mengelak perkahwinannya dengan dahyun diketahui.
"Hyung, akhir-akhir dah lama kita tak buli sayang aku. Hyung dah jumpa mangsa lain ke?"tanya kuanlin kepada daniel. Daniel mengaru belakang lehernya bila mendengar pertanyaan kuanlin.
"Ohh. Pasal tu aku just biarkan kejap je. Nanti-nanti aku kenakan dia balik."jawap daniel bohong. Dia dah berjanji dengan dahyun.
"Ohh. Okey."balas woojin dan kuanlin serentak.
"Oi. Aku rasa aku tahu nak buat apa kat dia."ujar jihoon tiba-tiba. Kuanlin,woojin dan daniel terus memandang ke arah jihoon.
"Apa maksud kau?"tanya daniel. Jihoon memandangnya dengan senyuman sinis. Jihoon tidak menjawap pertanyaan tapi menunjuk tangannya ke arah bawah.
Kuanlin dan woojin memandang arah yang ditunjukkan oleh jihoon. Mereka juga tersenyum dan memandang sesama sendiri. Daniel mula cuak.
Dia tahu apa yang mahu mereka lakukan. Namun dia tidak mampu untuk buat apa-apa.
YOU ARE READING
Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]
Fanfiction[On going] "kau nak apa dari aku hah? " dahyun "aku nak kau jadi mangsa buli aku." daniel. Namun mereka disatukan atas sebab keluarga. "Kau ingat aku kahwin dengan kau sebab aku suka kat kau ke? Sorry lah aku buat semua ni sebab appa aku cabar aku...