Pov yukahari ni aku bangun awal nak kemas rumah yang bersepah ni , semak mata aku bila tengok rumah macam tongkang pecah. lepas aku kemas tu aku ke dapur nak masak sebab lapar.
selesai masak tu aku panggil Oppa suga , aku ketuk pintu bilik . berkali-kali punya ketuk baru dia buka , dengan mamai nya bersama patung kumamon di peluk .
" wuarghh!! awal lagi ni yuka huh! ".
aku pandang dia comel je masa bangun tidur , macam nak cubit muka dia yang pololes tu haish.
" dah pi mandi oppa busuk , yuka ada masak ni jom lah sarapan pagi ".
" ermm yelah , kejap aku pi mandi dulu... kacau tidur lah budak ni " .
aku tersengih dia serabukan rambut aku sampai ni serabai , aku mencebik .
" Yah Oppa Pabo... kusut dah rambut ni tau ishh benci arhh".
dia hanya ketawakan aku , lepas tu tutup pintu. tak guna punya manusia putih .
Pov suga
lepas aku mandi aku pun pergi kedapur , aku tengok sekeliling rumah semua bersih.
" Apa kau masak tu ?" . aku bertanya sambil menunjuk entah apa makanan pelik , tak pernah aku nampak sebelum ni tapi nampak macam sedap.
" owh... Tu Chicken mango Sour , dulu aku pernah kerja dekat restaurant ".
aku angguk , dan mula duduk . aku mula terfikir tak baik kalau makan makanan masam awal pagi nanti sakit perut .
" yuka, kau tahu tak makan makanan masam kan tak baik waktu pagi ".
" Yuka tahu lah , tu bukan jeruk lah oppa lagi pun dia tak masam sebab tu mango yang dah masak ".
aku angguk jelah , mengalah dengan budak ni . kalau dalam adik beradik ni kita kena mengalah dengan yang bungsu sebab , nanti dia ikut perangai kita yang degil dan tak mengalah . kau nak ke dia kurang hajar dengan kau nanti bila engkau dah tua bangka , aku tak nak .
aku try sikit chicken tu , wau merecik tak masam langsung tapi manis dan berlemak.
" sedap , pandai saeng Oppa ni masak ".
" mesti lah hehe". katanya gembira.
siap makan Tu aku rasa macam rajin lah pula , aku tolong dia bilas pinggan dan dia sabun . Aku ni pinggan lepas makan selalunya seminggu baru ada niat nak cuci, rajin kan aku ni .
Aku hampir terlupa , aku hari ni nak daftar dia masuk university .
yelah bila aku minta sijil dia semalam tu , semua Lulus . pintar juga dia ni ,
sia-sia tak sambung belajar .Dan aku sebenarnya Agent hacker tapi kerana marahkan PD-nim tu , aku tinggalkan 6 orang sahabat baik aku yang bermacam ragam tu.
adakah patut kena tuduh tak buat kerja elok-elok sebab Asyik tidur masa bekerja, aku tertidur sebab penat 24/7 kena repeat cctv dan hack system duduk pun penat tahu . yang lain kerja menyamar , Cipta senjata dan pelbagai lah malas aku terangkan panjang lebar.
sebab Tu aku bertekad tak nak pijak kaki nak ke syarikat tu , lebih baik dengan tilam empuk ." OPPA!!!!!".
terkejut aku kerana budak ni .
" Yah!! terkejut aku ".
" apa yang oppa fikirkan tu ".
aku memandangnya , owh... aku termenung sampai tembus bangunan bighit tu , duduk fikir tak ingat dunia.
" Tak ada , lepas makan ni Jom bersiap nanti oppa bawa Yuka ke university".
" Nak daftar kau lah , kenapa taknak ke sambung belajar ?".
Mata dia terus bersinar dengan senyuman di pipi menunjuk kan eyesmile , wuish tergoda aku . dah lah adik angkat aku nanti lain pula jadinya .
" Dah jangan buat muka Tu , buruk lah ".
aku tolak muka dia .
" ermm yelah, piring Tu oppa kemas ehh. yuka nak bersiap ".
aku ternga-nga , what the Shit!! dia suruh aku yang rajin ni pi kemas huhu.
yuka pov
aku dengan suga baru habis daftar , esok aku akan mula belajar jadi hari ni nak ke 7E . banyak peralatan dia beli , aku ke yang nak belajar atau dia muka macam teruja semacam .
" Oppa ke yang nak pi belajar ".
dia pandang aku sambil mengambil sekotak pen .
" Apasal aku yang nak pi belajar , engkau lah. Cuma aku seronok sikit bila buang Duit ni , berlambak dalam bank punya pasal hahaha".
aku terdiam kejap 'deep ke?", tapi aku pelik lah kata duit banyak tapi tak pernah kerja , apa juga kerja dia ni .
mungkin anak orang kaya kut, tak payah kerja sebab harta peninggalan tujuh keturunan tak habis Ke? .
banyak tanya pula aku ni.
" Apasal kau diam ".
kata oppa suga pada aku ni .
" Takda apalah , jom apalagi kita belum beli ni Oppa ".
dia tengok semua kelengkapan dan memandang aku atas hingga bawah.
" kasut , baju , seluar ermm yang dalam Tu.. jom tapi yang dalam tu kau lah yang beli ehh " .
aku angguk jelah hahaha , muka dia merah takut ke nak kata panties dengan Bra tu huhu.
suga Pov .
bila habis beli semua kelengkapan terus kami menuju ke kereta , aku nampak macam ada bayang enam orang depan kereta .
" itu Suga !".
terkejut aku bila nama ku di sebut , yuka pandang aku buat muka - siapa jorang tu-
aku buat tak endah je .aku teruskan berjalan kehadapan dengan muka dingin , bersama yuka .
" Suga hiks-hiks-hiks , Jom lah kembali bertugas kami rindu engkau lah ".
kata jungkook ahli termuda kami , aku dengan keluhan .
" tak nak , korang pergi lah dari sini aku nak balik rumah bawa saeng aku ".
" s-seang Bwo!! jinjja ".
kata mereka serentak .
" Bukan suga tak ada keluarga ke?".
TBC
jangan lupa vote and comment , saya hargai anda .
"actually , saya padam chap ni hari tu , ni yang baru ."
terima kasih
YOU ARE READING
She will be love [ M.y.g ]
Teen FictionHan yuelka gadis yang tak pernah rasa di sayangi setelah omma appanya meninggal dunia , suatu hari saudara-maranya menghalaunya keluar dari rumahnya sendiri. setelah bertemu Min yoongi iaitu seorang Agent Bts group , membawanya pulang kerumah . ap...