Part 1

12 0 0
                                    

"Shahira,Shahira..bangun laa weh " kata Humairah. "Hmm,aaahhh,ya kenapa Mai?" tanya Shahira dengan lagak bersahaja. "Kau tanya kenapa? Kau tahu tak harini kita last paper?"bebel Humairah. "Alamak wehh,serius aku lupa. Tadi lepas solat,aku rasa letih,tu yang terlelap " kata Shahira. "Haa tak apa,ada masa lagi nih,pergi laa siap cepat. Aku tunggu kau " jawab Humairah. Shahira hanya mengangguk tanda faham.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Ahhh tak sangka kita dah last sem and last paper kan Mai. Nanti tunggu tawaran kerja laa kita " kata Shahira. "Ha'ah,kann. Wehh jom gi makan,aku lapar laaa "kata Humairah. "Jommmm"sahut Shahira. Mereka berbual sambil diselit gelak tawa sehingga tiba di tempat makan. Seperti biasa Humairah memesan makanan kegemaran nya iaitu nasi ayam dan Shahira pula memesan nasi pattaya. Mereka menikmati makanan itu sambil berbual bual tentang paper yang baru sahaja mereka jawab.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Ahhh lega nya dah habis paper"kata Humairah. "Wehh,lusa kita dah boleh balik kann?"tanya Humairah. "Ha'ah, kita dah boleh balik. Lepasni susah laa nak jumpa kau " Shahira berkata sambil menunjuk riak muka sedih. "Ehh ehh kau,mengadanya. Macam laaa kita nih duduk jauh sangat. Rumah kita dekat je pon. Bila bila pon boleh jumpa " omel Humairah. "Hahahaha " Shahira hanya ketawa.  "Weh petang ni kita senaman dekat taman,okay tak?" tanya Shahira. Humairah hanya mengangguk tanda setuju. "Sekarang nih ape kata kau kemas tempat belajar kau nih,dah mcm apa lagi aku tengok. Bersepahhh" bebel Humairah. "Baikkkk boss " jawab Shahira.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Seperti yang dijanjikan,mereka pergi bersenam di taman. "Weh aku dengar kata esok pihak pengurusan u ada buat aktiviti laa sebelum kita semua tamat sebagai seorang student laa katakan" kata Humairah sambil ketawa. "Ehh engkauu. Anyway nak buat aktiviti apa pulak laa weh?" soal Shahira . "Ntah,tunggu laa esok,mintak mintak aktiviti yang best lah " kata Humairah. "Okay, sekarang ni kita lupakan semua nih. Kita datang nak exercise okay so enjoy " kata Shahira lagi. "Okayy" jawab Humairah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kring....Kring....Kringgg...
Jam locengku berbunyi menandakan sekarang pukul 5 pagi. Shahira bangun untuk bersihkan dirinya. Selesai mengemas katil,dia mencapai telekung yang berada dihujung kaki katil. Selepas itu, dia mengerjakan solat subuh bersama Humairah. Selesai sahaja solat,dia dan Humairah berbual tentang aktiviti yang akan diadakan. Shahira cuma mengenakan blaus dan track suit bersama tudung bawal.
Mereka keluar untuk mengambil sarapan pagi. Semasa berjalan ke tempat makan,kelihatan kelibat seseorang menyapa dari belakang mereka. "Assalamualaikum,tumpang tanya,dekat mana pejabat ye?" soal orang itu dengan sopan. Humairah hanya terdiam. Mungkin kerana terkedu dengan kekacakkan jejaka itu. "Ya Allah,hensemnya dia nihh. Aduh aduhh,boleh gugur jantung aku kalau macam ni " omel Shahira dalam hati. "Haa,cik,cik. Saya tanya ni cik " jejaka itu berkata. Pantas sahaja Humairah mencubit lengan Shahira sebagai tanda menyuruh Shahira menjawab pertanyaan jejaka itu. "Ahh,haaa pejabat ehh? Encik terus pastu ambil kanan then ada signboard tulis pejabat " jawab Shahira. "Okay Terimakasih yaa " kata jejaka itu dan terus berlalu pergi. "Wehhh,hensem nya mamat tu " kata Humairah. "Kannn, haihh sapa laa dia tuhh. Mesti orang kaya kan " omel Shahira.
"Mesti punya laa. Tengok pakaian pun dah boleh agak kan" kata Humairah. "Dah laa,jommm" ajak Shahira.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Wehh,agak agak aktiviti apa laa yang ada ehh?" soal Humairah dengan riak hairan. "Ntah laa. Mana laa aku tahu. Japgi kau tahu laa aktiviti apa" jawab Shahira.

Tinggg...Tinggg...Tinggg...
"Ehh nii bukan bunyi untuk buat announcement ka?" soal Humairah. "Betul laa tuhh. Diorang nak bagitahu pasal aktiviti kejap lagi kot" jawab Shahira.

"PERHATIAN KEPADA SEMUA PELAJAR, SEKEJAP LAGI AKAN DIADAKAN AKTIVITI UNTUK ANDA SEMUA. PELBAGAI AKTIVITI AKAN DIADAKAN,TUJUAN MENGADAKAN AKTIVITI INI ADALAH SEBAGAI TANDA PERPISAHAN KITA SEMUA. SAYA HARAP ANDA SEMUA ENJOY. SEKIAN,TERIMA KASIH."
"Haa jom laa tunggu dekat dewan. Nanti kena berkumpul dekat situ juga kan" ajak Shahira. Humairah hanya mengikut jejak Shahira.
"Wehh,kau ada nak masuk apa apa aktiviti ke?"
soal Humairah. "Tak tahu lagi. Tengok laa macam mana nanti" jawab Shahira.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"OKAY,SEKARANG KITA AKAN MULAKAN AKTIVITI KITA DENGAN PANASKAN BADAN DAHULU" kata pengacara itu. Mereka mengikut rentak pengajar yang berada di atas pentas.
"SEKARANG KITA AKAN MULAKAN AKTIVITI DENGAN BERMAIN BOLA SEPAK DAN BOLA JARING. PENDAFTARAN BOLA JARING DI SEBELAH KANAN SAYA DAN PENDAFTARAN BOLA SEPAK DI SEBELAH KIRI SAYA. SILA DAFTARKAN NAMA ANDA SUPAYA DAPAT MENYERTAI"kata pengacara itu.
"OHH SEBELUM TERLUPA,SENARAI PERJALANAN AKTIVITI INI TELAH DILETAKKAN DI PAPAN PERNYATAAN DI BELAKANG SANA. SAYA BERHARAP ANDA DAPAT MENJAYAKAN AKTIVITI INI" kata pengacara itu sambil menunujuk papan kenyataan yang dimaksudkan nya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Ahhh,penatnyaa wehh" kata Humairah. "Hahahaha tapi kita enjoy kan?" soal Shahira sambil ketawa. "Yang itu betul, best laa walaupun penat. Hahahah" jawab Humairah. Mereka berbual bual sehingga lah Humairah ternampak kelibat seseorang. "Wehh,tu bukan laki yang kita jumpa tadi ka?" soal Humairah sambil menunujuk. Shahira mengalihkan pandangan nya ke tempat yang ditunjukkan oleh Humairah. "Haa'ahh laaa. Laki tadi laa kann. Aku rasa pihak pengurusan jemput dia datang ke U kita laa wehh" kata Shahira. "Yaa kaa? Ishh aku nak tahu laa dia ni kerja apa" kata Humairah sambil membuat riak muka hairan. "Hahhaah kau ingat kau sorang je ke? Aku pon nak tahu jugak" kata Shahira sambil memandang jejaka kacak itu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"PERHATIAN KEPADA SEMUA PELAJAR,SILA BERKUMPUL SEKARANG" kata pengacara itu.
"BAGAIMANA DENGAN AKTIVITI SEBENTAR TADI? KAMU SEMUA ENJOY TAKK?" soal pengacara itu
Semua pelajar yang berada disitu menjerit untuk menjawab pertanyaan pengacara itu.
"OKAY,SAYA TAHU SEMUA DAH PENAT. SEBELUM ITU SAYA INGIN MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG TERLIBAT DALAM MENJAYAKAN PROGRAM INI,BERI TEPUKAN KEPADA DIRI SENDIRI" kata pengacara itu.
"SEBELUM BERSURAI,KAMU SEMUA BOLEH MENGAMBIL MAKANAN YANG DISEDIAKAN. JANGAN RUSAU,INSHAHALLAH CUKUP" kata pengacara itu lagi.
"SEBELUM ITU, DI KESEMPATAN INI SAYA INGIN MEMBERITAHU BAHAWA PROGRAM INI DITAJA OLEH TETAMU VVIP KITA YAA GUYS" sambung pengacara itu.
"SELEPAS MENJAMU SELERA,ANDA SEMUA BOLEH BALIK KE BILIK MASING MASING. SELAMAT MENJAMU SELERA YAA SEMUA. SEKIAN TERIMA KASIH. ASSALAMUALAIKUM" ucap pengacara itu.

"Wehh,jom pergi ambik makanan" ajak Humairah. Shahira hanya mengikuti jejak Humairah. "Selepas mereka mengambil makanan,mereka mencari tempat untuk mereka menjamah makanan itu.
"Wehhh nasi tomato laaa dengan sambal ayam" ucap Shahira. Mereka menjamah makanan itu sambil berbual bual tentang aktiviti sebentar tadi. "Mai,tadi kau dengar tak pengacara tu kata tetamu VVIP laa?" soal Shahira. "Haa'ahh memang sesuai laa dengan pemakaian dia" jawab Humairah. "Ahhh,biarlah. Sekarang nih makan cepat,japgi kita balik bilik" kata Shahira. "Baikkk" jawab Humairah.

 DAMMI UNA POSSIBILITÀ 👉🏻👈🏻Where stories live. Discover now