L,S 04

15 3 0
                                    

:MIMPI

Haloo hehe masih ada lagi ke yg menanti Love Story nii?? 😁😁
Kebanyakan silent reader je ni 😅terpikir jgk nk teruskan ke tak story nii hmmm....
Tak apa laa nanti2 miss padam 😁
********************************

Mimpi itu lagi... Dalam banyak- banyak manusia yang aku kenal
Kenapa mesti dia yang masuk dalam mimpi aku? Memang laa aku minat dekat dia, tapi kalau dah hampir tiap-tiap hari mimpikan dia dengan mimpi yang sama macam nii.. Aku pun takut.. Apa maksud mimpi itu sebenarnya?? Haisss

*flower cafe

Cuaca hari ini agak cerah, tak seperti hari hari yang sudah mendung dan hujan, ye laa sekarang ni cuasa tak menentu.Flower Cafe, cafe favorite aku, aku selalu menghabiskan waktu aku dekat sini. Kalau hari minggu penuh cafe ni dengan pelangan, tapi kalau hari biasa seperti sekarang cafe ni akan penuh pada waktu waktu tertentu sahaja, seperti waktu breakfast, lunch, memang penuh la cafe ni dengan pelangan.
Aku kembali memandang minuman di atas meja, secawan Espresso pun tak dapat nak mententeram kan hati dan perasaan aku saat ini. Entah kenapa aku masih terfikirkan mimpi yang menjadi bunga tidur aku dua tiga menjak ini, memang laa hal seperti ini nampak remeh, tetapi di saat hati aku mula mahu melepaskan perasaan ini, mengapa mimpi mimpi sebegitu hadir?? Apa maksud mimpi ituu?. Haishh untuk sekian kalinya aku mengeluh hari ini. Termenung, sudah menjadi hobi, sejak aku mula didatanggi mimpi mimpi itu aku sering memgeluh. Pertanda apakah ini.. Hmmm

"Haaah.. Mengeluh nampak" sergah seseorang.
Hais minah nii suka sangat sergah sergah orang, kalau aku ada penyakit jantung, dah lama dah aku arwah, aku rasa.

"Engkau ni kan Ad memang suka sergah sergah orang kan?? Ni kenapa lambat?? Dah dekat setengah jam aku tunggu kau" bebel ku, muncung itik aku tarik, Adlina tersengeh melihat aku, tersusun cantik sahaja gigi putihnya,ingat comel laa tu.
"Sorry laa kawan aku ada kerja sikit dekat belakang, almaklum laa baru lepas waktu lunch kan? " Adlina adalah pemilik cafe flower ini, dia juga merupakan kawan baik aku, bukan setakat kawan, aku dah angap dia lebih daripada kawan, dia lah kakak, dialah dokter, pakar motivasi, penasihat, tempat aku mengadu, tempat aku mengeluh, tempat aku gembira, tempat aku membawang dan meminta pinjam duit. Eh ehh ('dua perkara di belakang sila abaikan').
"Aleesya kau kenapa nii, termenung dari tadi, mengeluh... Kau tengah fikirkan apa? " tanya Adlina..
"Entah laa Ad, benda yang sama, mimpi yang sama, orang yang sama, situasi yang sama. hmmm.. " keluh ku lagi.
"Dan perasaan yang sama kan?" Teka Adlina
"Ad aku dah buang perasaan tu tambah tambah bilaa.. " belum sempat aku ingin melanjutkan Adlina memotong perkataan aku.
"Bila kau tahu dia bakal bertunang kan? " Tepat. Sangat tepat.
"Aku tengah cuba ad. Walaupun susah tapi pelahan lahan rasa itu akan hilang seiring berjalanya waktu. Kau doakan lah aku"

"Ya aku tahu kau cuba buang perasaan tu, tapi sya.. Berbelas tahun tau kau pendam perasaan tu cuba kau bagi tahu dia.. Mana lah tahu dia pun ada rasa yang sama dengan kau, lagi pun kau sendiri yang cakap dia bertunang sebab perjodohan keluarga dia, mungkin keluarga dia boleh faham dan boleh terima, lagipun keluarga kau dengan keluarga dia kan bersahabat baik? " saran Adlina.

"Ad.. Dia bakal bertunang, dan aku tak akan sesekali rosakan satu ikatan yang bakal terjalin, lagi pun hal ni melibatkan maruah juga, macam mana keluarga bakal tunang dia nak terima, kalau dah bincang elok-elok tiba-tiba tak jadi, tak ke malu keluarga bakal tunang dia tu? Lagi satu kalau Abang Muss sendiri ada perasaan yang sama dengan aku dia boleh kata tidak sewaktu ayah dia meminta jawapan tempoh hari. Lagipun ayah dia bagi dia pilihan setuju atau tidak, dan jawapannya setuju, mustahil aku nak beritahu dia yang aku suka dekat dia sedangkan esok dia dah nak bertunang.. Dah nak jadi tunang orang!!" jawab aku. Memang pernah terlintas didalam fikiran aku untuk memberitahu Musstafa tetang perasaan aku, tapi aku takut dia menjauh.

LOVE STORY (CERITA CINTA)Where stories live. Discover now