SEMI FINAL
LESSIE
Esoknya abang bilang mau balik kampung. Hmm..terpaksalah saya balik Tuaran ni. Mana saya berani tinggal sini kalau si abang tiada. Lainlah kalau ada housemate sumandak. Ini semua kusai.
Awal pagi saya di rumah Tuaran sudah. Bosannya terus saya masak untuk sarapan. Satu2 dorang Ara,Len dan juga kak Ren bangun takazut tiba2 saya sana.
"Teii ondosku om tombiruo (ingatkan hantu) em si Otto pula!"..Ara
"Astagaa! Bila ko sampai ni! Tiada saya dengar apa2 tadi.." kak Len
Tiba2 belari si Len pigi tempat kami di dapur.
"Ottooo...ko balik jugakann! Aduii risaunya saya tunggu ko balik sini. Takut ko lari dari sini pastu tidak balik2 lagi." Len
Berabis dorang kasi geletek pinggang saya. Adoii..terbanglah ni mee goreng dalam periuk kalau begini.
"Ba,sudah mau pingsan sudah saya ni!.." NC
"Ops! Ok! Jadi ok sudah dii yang hati? Tidak suda dii motub kotub (bunyi jantung dalam keadaan marah) lepas melarikan diri sekijap?" Ara
"Issh ko ni otto.. Jangan dulu ko start tanya yang bukan2 sana,sini mari kita minum panas2 bikin kasi refill tenaga." kak Len
"Uiina! Mana biskut topod (baki) yang semalam..?" Len
"Tu budak kasi habis tu.." kak Ren
Dia tunjuk si Ara yang duduk depan dia. Nga pura2 kakah si Ara tidak dengar.
Keriuhan kembali bila kami berkumpul. Kami semua dirumah saja. Si Len pun cuti juga. Aktiviti kami kasi bersih rumah sampai di halaman rumah. Siap packing sampah dalam plastik dan buang pigi di tong sampah luar rumah saja.
Petang tu kami plan pigi KK tapi tidak jadi sebab hujan kuat. So, dirumah sajalah kamu tidur menunggu hari malam.
Pari? Eya NC pura2 ceria seakan2 dia ok untuk mengelak kawan2 dia risau tapi jauh di sudut hati dia macam kana tarik2 saja. Rindu ba ni sama Pari tapi ada rasa tidak yakin sudah. Takut tu hati bucur dan bedarah tidak berhenti2 lagi nanti. 'Kena kuat hati NC' sabilang dalam hati. Banyak juga miscall dari dia tapi saya tidak sambut. Text pun entah berapa banyak dari Pari tapi satupun saya tidak baca terus saya delete saja. Masih sakit ni ginawo saya..tapi saya rindu huhuhu... Sesaknya kangkab (dada) menahan yang rindu sama dia..apa patut saya buat ni..
Biarpun hati saya ada macam2 rasa ( faham2 sajalah kio rasa apa yang NC hadapi taim itu_keciwa,sakit hati,marah,keliru..etc jadi satu buat dia bawa diri sampai turun berat badan aigo....) saya cuba untuk kuat. Cuba untuk berlagak normal walaupun hakikatnya saya tidak buli lupakan suara dia,senyuman dia,tawa dia.. Tulunglah hati..tulung bertenang. Begitulah saya cuba bagi hati saya untuk kuat lupakan ingatan saya pada dia.
Setiap misscall..text yang Pari send bikin kuat yang rindu saya sama dia ba..tapi ada kesakitan di sana. So,saya busykan diri dengan pigi di library buat assignment segala dengan classmate. Kadang2 saya ikut dia pigi KK cari bahan. Kadang2 saya tumpang tidur di rumah kakak dia. Ada juga saya bagitau dorang bff. Si abang pun tau juga tu.. 'Jangan lebih2 aar' dabilang negi sama saya. Hmm apa juga mau lebih2 ni..terkurang sudah ni..turun mendadak kama berat badan. Dari 55kg down pigi 48k itupun dalam dua..tiga minggu saja. Entah2 bisuk2 turun lagi last2 tinggal tangkurak peh. Bejalan pun bebunyi yang tulang berlangar2 mau kedepan.( Yaa ampunnn apa sudah writer mau cakap ni..terlampau tinggi yang imagin hehe..jangan risau sekadar bikin basah telinga saja ni.)
Minggu..berganti bulan..bulan berganti bulan..( betulkah ayat writer ni..) saya tetap dengan cara membusykan diri. Hujung minggu saya pigi tempat abang. Pernah juga abang ambil cuti tiba2 balik kampung ada urusan penting dabilang. Terpaksa saya stay di rumah saja. Bekurung dalam rumah. Sudah tukar style rambut ni. Dari begulung2 macam rumun burung kuruak (sarang burung keruak) jadi macam rambut modeling..usihh! Tapi yang color tatap yang originol..originol sabahan bilang tu lagu.
YOU ARE READING
❤ CINTA KANTALAN ❤
Romance... Cinta antara NC dengan OCE? Macam cinta antara dua benua..perbezaan dua taraf hidup yg sangat jauh.. Perkenalan?..mereka di ibaratkan seperti kucing dengan anjing? Ya, begitu lah mereka.. Adakah cinta mereka seindah nama mereka atau sebaliknya s...