Pasiv
Jako sam uzrujana od strane korištenja pasiva u adria jezicima (hrvatski, srpski, bosanski). Valjda je jasno da sam htjela reći kako me uzrujava korištenje pasiva, jer ovdašnji jezici ne poznaju taj oblik. U engleskom je pasiv čest - sve je "by" netko ili nešto, ali ovdje nije. Dakle, nije Ivan bio probuđen OD STRANE mobitela, nego je Ivana PROBUDIO mobitel. Aktiv, aktiv, aktiv...
Izrazi
Broj jedan u izrazima koji bodu oči je "oko tridesetak", "oko dvadesetak", oko bilo koji broj+ak. Ili je oko trideset ili je tridesetak.
Svako malo u knjigama koje sam čitala netko ide po NAMERNICE ili po NAMJERNICE. Dakle, svako malo netko donosi doma žensku osobu koja se na nešto namjerila ili namerila, ovisno je li ijekavica ili ekavica. Bolje bi im bilo da si povremeno odu po NAMIRNICE, to jest po ono od čega se napravi neka hrana. Vidjela sam da je internet već sluđen NAMERNICAMA i na mnogo mjesta uvjeravaju da je baš to ispravan izraz za sirovine za hranu, ali to nije točno. Namirnica dolazi iz namiriti, namjernica dolazi iz namjeriti se na nešto ili nekoga.
U ljubićima cure oblače ili svlače KOMBINEZON pa preko njega haljinicu. I ja, kao vizualni tip, zamišljam kako cura smiješno izgleda jer to znači da je obukla odjevni predmet koji ima nogavice spojene s gornjim dijelom, a preko njega navukla je haljinu ili suknju i majicu. Ono što nam autori žele reći jest da je obukla KOMBINE, to je fini komad ženskog rublja koji se nosi ispod odjeće, a izgleda kao kratka haljinica s bretelama, obično od svile ili nekog drugog nježnog materijala. Kako je meni, evidentno, bazični jezik hrvatski, provjeravala sam na srpskim siteovima što je kombinezon, no i tamo sam naišla na isto tumačenje. Dakle, KOMBINEZON i KOMBINE nisu ista stvar. Ispod haljine se nosi KOMBINE, a KOMBINEZON je odjevni predmet kao i hlače, suknja, haljina, košulja...
Na trepavice ne nanosimo MAŠKARU nego MASKARU - maškaru bi zbilja bilo teško nanijeti, to je maskirana osoba. Uočila sam i brkanje riječi PREDVIDJETI i PREVIDJETI. Primjer: Da je PREDVIDIO kako mu iz suprotnog smjera dolazi kamion, bio bi živ jer bi ga izbjegao, ali budući da ga je PREVIDIO, sad je mrtav.
Kad netko nađe stan za koji će plaćati najam, on ga UNAJMLJUJE, i to od onoga tko mu ga je IZNAJMIO. Nisam, dakle, IZNAJMILA novi slatki stan za sebe, nego sam ga UNAJMILA, a ovaj simpatični čiča mi ga je IZNAJMIO.
Ima toga još, ne mogu se sad sjetiti, uključite se.
YOU ARE READING
Ahh! Te činjenice! 🔛
RandomImate ideju, stvorite zaplet, likove, rasplet i u svemu tome radite banalne greške. Ovo je moj doprinos obrani zanemarenih činjenica u brojnim pročitanim pričama.