❤16♡

112 10 0
                                    

Hari perkahwinan💐

Dahyun berada di dalam bilik persalinan seorang diri selepas dirinya sudah selesai di dandang. Dia berasa gementar kerana dirinya akan memjadi mrs kang tidak lama lagi.

'Betul ke keputusan aku?'tanya dirinya sendiri. Dia melihat dirinya pada pantulan cermin. Dia akui dirinya nampak cantik tapi tidak secantik persaannya.

'A...ak..aku tak nak kahwin dengan dia.'ujar hati dahyun. Dia bangun lalu menuju ke arah pintu untuk larikan diri.

Tangan mahu sahaja ingin menyentuh tombol pintu. Namun pintu sudah pun dibuka dari luar. Dia melihat tuan kim berada di depan pintu.Dahyun tidak mampu berbuat apa-apa.

"Dahyun, kamu sudah bersedia?"tanya tuan kim dengan senyuman manis di bibir. Dahyun terpaksa melempar senyuman untuk appanya.

Dahyun tidak memjawap malah dia hanya mengangguk kepala terpaksa. Tuan kim memegang tangannya.

"Dahyun sekarang akan jadi milik daniel. Appa nak dahyun berbahagia dengan daniel. Kalau ada masalah bawa-bawa berbincang. Faham."nasihat tuan kim kepada dahyun.

Mata dahyun mula berair. Dia tersentuh dengan nasihat tuan kim. Dia hanya mengangguk kepala sahaja.

"Dah jangan nangis-nangis. Nanti buruk anak appa. Dah kaja."ujar tuan kim. Dia membawa dahyun ke dewan perkahwinan.

Sampai di depan pintu, dahyun menyilang tangannya di lengan tuan kim. Tiba-tiba pintu dibuka. Dahyun jalan memgiringi tuan kim.

Dahyun melihat daniel berada dihadapan paderi. Dia menunggu dahyun. Semakin dekat dengan daniel dia semakin tak tentu arah.

Sampai sahaja di hadapan daniel tuan kim menyerahkan dahyun kepada daniel. Daniel menyambut dengan lembut.

"Jaga anak appa baik baik."pesan tuan kim kepada daniel. Daniel memgangguk menanda faham.

Tuan kim meninggalkan dahyun bersama daniel. Daniel membawa dahyun di hadapan paderi.

"Mari kita mulakan."ujar paderi tersebut. Dahyun dan daniel mengangguk kepala sabagai balasan.

"Baiklah. Kang daniel adakah kamu terima pasangan kamu sebagai isteri dan akan mencintai,menjaga dan sentiasa bersama pasangan kamu tak kira susah dan senang?"

"Ya saya sudi."jawap daniel.

"Dan kim dahyun adakah kamu terima pasangan kamu sebagai suami dan akan memcintai,menjaga dan sentiasa bersama dengannya tak kira susah dan senang?"

"Y..ya sa..saya sudi."jawap dahyun tergagap-gagap.

"Kamu berdua boleh memyarung cincin pada pasangan kamu."arah paderi itu.

Seorang budak lelaki membawa cincin kepada mereka. Mereka memyarung cincin pada jari masing-masing.

"Saya istiharkan kamu suami isteri. Kamu berdua boleh cium pasangan kamu."

Dahyun tergamam bila memdengar apa yang diujar dari mulut paderi tadi. Daniel mula merapatkan diri dengan dahyun. Dia memaut tangannya di pinggang dahyun manakala tangan dahyun melekat dibahu daniel.

Daniel merapati dahyun. Dahyun mula memejamkan matanya. Dalam beberapa saat bibir mereka bertemu.
Ciuman tersebut hanya bertahan 3 saat sahaja.

Daniel merungkaikan pautan tangan di pinggang dahyun dan mula menjarakkan diri antaranya dengan dahyun. Begitu juga dengan dahyun.

Daniel memgenggam tangan dahyun lalu berjalan seiring keluar dari dewan.

~Skip~

Dahyun, daniel dan keluarga mereka masih lagi sibum melayan tetamu di ruang makan. Sepanjang masa dahyun dan daniel terpaksa berlakon mesra di hadapan orang.

Tetamu semakin berkurangan. Dahyun duduk di sudut dewan kerana lenguh berdiri lama tambahan pulak dengan memakai high heel. Dia mengurut-urut kaki memhilangkan rasa lenguh.

"Dahyun, kamu penat ke?"tegur puan kim. Dahyu. Memandang puan kim dengan senyuman.

"Aniya. Dahyun okey je ni."bohong dahyun.

"Dahyun jangan bohong dengan omma. Omma tahu kamu penat. Tak apa kamu dengan daniel balik dahulu. Appa,omma dan appa mertua kamu boleh handle semua ni."arah puan kim. Dahyun ingin membantah tapu terlambat bila puan kim suadah memanggil daniel.

"Ye omma."jawap daniel lembut.

"Kamu berdua balik dahulu rehatkan badan. Kerja kat sini biar kami yang urus. Kesian dahyun penat."puan kim memyuruh daniel pulang. Daniel menuruti lalu memegang tangan dahyun dan jalan beiringan sehingga ke kereta daniel.

Sepanjang perjalanan mereka hanya ditemani dengan alunan muzik dari corong radio sahaja. Dahyun tidak memandang daniel. Dia hanya memadang luar tinkap memghiraukan daniel yang fokus dengan pemanduannya.

"Aku dah sediakan bilik kau. Ingat contract kita. And one more think kau jangan sekali-kali masum bilik aku tanpa keizinan aku. Faham."ujar daniel sambil memandu.

"Ye aku tahu. And aku tak ingin nak masuk bilik kau."balas dahyun. Dan keadaan kembali sunyi.

~Skip~

Daniel memarking keretanya didalam garaj. Setelah itu dia keluar dari kereta. Begitu juga dengan dahyun.

Dahyun tergamam melihat rumah daniel. Matanya melirik setiap sudut banglo milik daniel.

 Matanya melirik setiap sudut banglo milik daniel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"I..ini ...ru..rumah kau ke?"tanya dahyun untuk kepastian. Daniel membalas dengan anggukan kepalanya sahaja.

Daniel melangkah memdekati pintu rumahnya. Dia memasukkan kata laluan dan terus membuka pintu.

Dia menanggalkan kasut lalu ke ruang tamu. Dia membaringkan diri di atas  sofa. Dahyun pun melangkah masuk dan melihat sekeliling.

"Dahyun sini ada benda aku nak bincang."panggil daniel. Dahyun hanya menuruti.

"Aku nak kita ikut dalam contract. And one more thin jangan berani nak bawa sesiapa masuk dalam rumah ni tanpa pegetahuan aku. Faham."tegas daniel. Dahyun hanya mendengar.

"Ye aku tahu. And mana bilik saya my lovely husband?"perli dahyun. Dia menanya kerana kepenatan.

"Sebelah bilik aku."jawap daniel ringkas.

"Oh thank you so much. Bye. And good night."

"Dahyun wait."panggil daniel lagi.

"APA?"jerit dahyun. Dia rasa bengang kerana di halang untuk berehat.

"Passwords rumah ni ialah 2xxx0. Aku tak nak kau tidur kat nanti."jawap daniel lalu naik ke atas masuk ke biliknya.

Dahyun menarik nafas dan melepaskannya bagi mengurang kegeramannya. Dia mula melangkah naik atas dan rehat di dalam biliknya.

Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]Where stories live. Discover now