Cum îți pui singur bețe-n roate ... (si cum sa le scoți !)-de Andy Szekely

199 2 0
                                    

Ca sa ai succes e necesar sa stii ce vrei sa obtii dar ti sa previi ce te poate impiedica sa obtii ce vrei.

De exemplu:

Daca vrei sa fii bogat, e important sa stii cum sa faci bani dar si sa elimini convingerile care te blocheaza (nu pot, nu merit, etc.)

Daca vrei sa fii un bun sportiv, e important sa ai multa energie si vitalitate dar si sa cunosti cele mai bune tehnici - fara ele, conditia fizica e precum supraturarea motorului cu maneta cutiei de viteze in punctu mort...

Pentru fiecare conditie a succesului exista o conditie a insuccesului pe care ar fi de dorit sa o elimini.

Altfel, te poti trezi sub spectrul foarte neplacut al disperarii:

"Am facut tot ce tinea de mine, dar nu am reusit... Soarta mi-a fost potrivnica... De ce mi se intampla asta tocmai mie... ??? "

Genul acesta de lamentatie generalizata e tipica spatiului mioritic ti sunt convins ca iti este familiara... de fapt, o percepem atat de des incat pentru unii dintre noi a devenit zgomot de fond.

Dupa observatiile mele practice, chiar daca soarta poate avea un rol, de cele mai multe ori lipsa de informatie e cea care duce la etec.

Un caz tipic este chiar cel pe care il descriu acum: necunoasterea modelelor tipice de autosabotaj.

Gandeste-te putin: daca tu nu stii ca te autosabotezi in mod inconstient... ce o sa crezi despre etecul tau ?

Raspuns: sunt tanse mari sa crezi ca e din ...aer... din cer... din univers... soarta, destin, etc...

Din pacate, aceasta atitudine te face sa nu mai cauti solutii, iar asta este foarte trist !

Daca ai crede in schimb ca etecul tau temporar e cauzat de informatia insuficienta, cum ai gandi ?

Raspuns: cel mai probabil ai incepe sa cauti cu febrilitate informatia care iti lipsette.

O astfel de informatie foarte pretioasa se gasette in cele ce urmeaza:

Sunt 3 tipare de autosabotaj care ne paralizeaza motivatia, ne blocheaza visurile ti ne erodeaza stima de sine.

Primul tipar:

ingrijorarea

Daca te gandetti mereu la ce ar putea sa mearga prost, orice idee stralucita se transforma brusc intr-o pacoste.

Mai bine nu iti venea ideea, pentru ca odata cu ea a venit ti foarte mult stress. ingrijoratul tipic este cel care se gandette 90% din timp la un posibil etec deti nu poate face nimic in legatura cu prevenirea lui.

Inversarea acestui tipar se poate face in mai multe feluri, dintre care le voi mentiona pe cele doua pe care le prefer:

a. Exagereaza: daca tot te ingrijorezi, macar fa-o cu simt de raspundere ! Adu ingrijorarea la dimensiuni ridicole ti chiar grotetti pana cand creierul tau va avea tendinta sa inverseze tiparul, din cauza ruperii complete de realitate.

b. Concentreaza-te cu incapatanare pe ce vrei sa obtii, o perioada de timp bine definita - sa spunem 20 de minute. Gandette-te exclusiv la consecintele minunate ale succesului pe care il attepti. Asta te va energiza ti iti va oferi o energie motivationala orientata spre succes, nu spre evitarea etecului.

Al doilea tipar:

Alegerile multiple

Unii oameni sunt atat de orientati spre vaietate incat o cauta chiar ti acolo unde nu e cazul. De exemplu, daca exista o modalitate sigura in 3 pati prin care sa obtina un milion de euro in 3 zile, acest om prefera sa o modifice, pornind de la premisa ca poate ajunge pe alta cale la acelati rezultat. De cele mai multe ori nu ajunge.

Cum se inverseaza acest tipar?

Ofera-ti premii foarte mari pentru finalizarea proceselor - pentru rezultate. Cei hipnotizati de prea multe alegeri au tendinta de a se apuca de multe pucruri deodata ti de a nu finaliza nimic. Daca insa pierderea premiului este usturatoare, sunt tanse mari ca aceasta motivatie sa duca la finalizare.

Al treilea tipar:

Polarizarea

Anumite persoane (cam 3% din populatie) fac invers decat se spune sau decat este bine, tocmai pentru ca ei cred la nivel profund ca "sunt altfel". Avantajul lor: stabilesc tendinte (li se mai zice trendsetteri). Dezavantajul - uneori fac invers lucrurile bune pe care majoritatea le face foarte bine - asa ca fac prost ce ar putea face repede si bine numai ca sa fie "altfel".

Daca ai acest tipar ttii cu siguranta la ce ma refer, iar daca nu il ai , probabil ca ti-ai spus deja in mintea ta: "ce idioti" (sau ceva in genul asta)

Da ... acetti "idioti" sunt de multe ori oamenii cu idei geniale care pornesc afaceri de succes in zone de business neconventionale... pentru ca ... urasc conventiile...

Mai mult, aceste persoane au tendinta sa faca azi altfel decat faceau ieri ca sa nu se plictiseasca... noroc ca nu suntem ata multi... :)

Cum se inverseaza acest tipar ?

Greu !

O modalitate care am descoperit ca functioneaza este manipularea propriilor contexte - daca de exemplu ai avut succes cu un proiect ti a functionat, creeaza imediat procedurile care pot fi utilizate in viitor pentru a reproduce acel succes ti delega-le. Daca altcineva iti spune cum sa faci un anumit lucru ti etti tentat sa schimbi procedeul ca sa faci "altfel", aminteste-ti ca deja este altfel fata de ce ttiai tu inainte. Ata ca, fa o prima incercare ti apoi aplica sugestia anterioara. in plus, ar fi de dorit sa ceri sfaturi de la persoane foarte competente, pentru ca astfel te asiguri ca obtii un prim succes pe care sa construietti succese viitoare.

Daca ti-ai pus macar o data bete in roate in unul su mai multe din cele trei moduri descrise anterior, ar fi timpul sa incepi sa le scoti (betele). Nu are nici un rost sa te autosabotezi cand poti sa te bucuri de succes fara efort - iar acum ttii cum !

Inspiratie !

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Sep 22, 2010 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

Cum îți pui singur bețe-n roate ... (si cum sa le scoți !)-de Andy SzekelyUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum