"Sevgi kötülüğü yok ettiği gibi, iyiliği de yaymaktadır, katı kalpleri yumuşatmakta, insan doğasının en saf yönünü oluşturmaktadır. Sevgi, insanlığın dayandığı en büyük hakikattir."
Samuel Smiles...
Sosyoloji dersi kapsamında, bir profesör öğrencilerini Baltimore yakınlarındaki bir kasabaya gönderdi ve onlardan 200 erkek çocuğu hakkında birer vaka çalışması yapmalarını istedi. Öğrenciler, çalışmalarının sonunda her çocuk için birer gelecek değerlendirmesi hazırladılar. Öğrencilerin hepsi çocuklar hakkında, 'ileride başarılı olamayacak' değerlendirmesi yapmıştı.
Yirmi beş yıl sonra yeni gelen sosyoloji profesörü bu eski çalışmayla karşılaştı. Profesör, kendi öğrencilerini bu çalışmanın sonuçlarını değerlendirmek için görevlendirdi ve hakkında çalışma yapılan 200 gence ulaşıldı. Vefat eden ya da oradan taşınan 20 gencin dışında kalan 180 gencin 176'sının başarı göstererek avukat, doktor ya da iş adamı gibi üst düzey mesleklere sahip oldukları görüldü.
Bu durum karşısında oldukça şaşıran profesör, konuyu biraz daha incelemeye karar verdi. Çalışmanın yapıldığı bölgeye giden profesörün şansına bu 176 kişinin hepsi de civardaydı. Böylece profesör her biriyle konuşabildi ve şu soruyu sordu:
"Başarınızın kaynağı nedir?"
Aldığı cevapların hepsi bir öğretmeni işaret ediyordu.
Bahsedilen öğretmen ise hâlâ hayattaydı. Profesör bu kez de öğretmen hanımı buldu ve ona hangi gizli formülü kullanıp, bu umutsuz çocuklara bir gelecek çizdiğini sordu.
Cevap vermeden önce öğretmenin gözleri parıldadı ve yüzünde kocaman bir gülümseme oluştu.
"Aslında oldukça basit, o çocukları sevdim."
***********
Votelerinizi eksik etmeyiniz please!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Manolya Kokulu Hikâyeler
Short StoryUmudunu yitirme, Şu hayatta bir şeyin bitişi her zaman başka bir şeyin başlamasına sebep olmuştur.