Pada malam itu juga,Farah datang ke rumah Ina untuk membuat perancangan mengenakan Nipah.Mereka tidur lewat pada malam itu semata-mata memikirkan cara mengenakan Nipah walaupun mereka tahu esok mereka mempunyai peperiksaan Matematik.Walaupun sudah larut malam,buku yang berada diatas meja belajar Ina tidak disentuh sejak mereka memulakan perancangan mereka.Keesokannya,mereka datang ke sekolah dengan memakai cermin mata hitam kerana ingin menyembunyikan mata panda mereka.Itulah akibatnya apabila tidak cukup tidur.Sewaktu peperiksaan dimulakan mereka hanya memerlukan 15 minit untuk menjawab semua soalan,selebihnya mereka hanya tidur sahaja.Sewaktu mereka lena tidur,cikgu Zaitun datang ke meja mereka dan mengetuk meja mereka supaya mereka sedar daripada tidur mereka.Tetapi tindakan tersebut tidak memberi apa2 kesan kepada Farah dan Ina.Kemudian cikgi Zaitun segera mencubit pipi mereka dan menyebabkan merela tersedar dan menjerit dalam kesakitan.
Cikgu Zaitun:Lain kali,jangan tidur sewaktu peperiksaan.Saya nak kamu berdiri di luar sekarang juga!!
Dengan perasaan malu,mereka berjalan mendekati pinti dan berdiri di luar kelas mereka.
Ina:Farah!Malulah kita macam ni.Baru nak mulakan perancangan dah ade halangan!Haihhh!!
Farah:Takpelah Ina.Kita ikut plan B!
Ina:Plan B?Sejak bila kita ade plan B?
Farah:Sejak kau lahir.Kau tak tahu ke?
Ina:Betul-betullah
Farah:Jangan risau...malam ni kat rumah saya kita buat plan B..ok??
Ina:okk..Semasa dirumah Farah,
Plan B
1)Kita bagitahu cikgu Rozila untuk membuat kumpulan Matematik dan Nipah masuk dalam kumpulan kita.
2)Sewaktu kita membuat perbincanggan..kita bagitahu dia ade study group di MC'DONALDS tapi kita takyah datang...
3)Bila dia nak ke tandas..kita buli dia..kita baling dengan telur mentah dekat dia..pastu kita ugut dia jangan bagitahu cikgu...kalau dia bagitahu cikgu..maksudnya nyawa dia akan tamat haritu juga..Skip..
Ina:Jap kita bunuh dia...aku taknak terlibat..
Farah:Memang taklah aku nak bunuh dia...kita ugut je...
Ina:Ohhhh...!!!4)Kita curi barang dia..
5)Biar dia tahu siapa kita..Skip..
Ina:Saya taknaklah buat plan ni takut...nanti my daddy scold me..
Farah:Kita buat no 1) je..yang selebihnya kalau dia taknak kawan dengan kita...
Ina:Oh cakaplah awal2...Keesokannya,
Farah ingin berjumpa dengan cikgu Rozila untuk berikan cadangan mereka seperti yang dirancangkan semalam.Sewaktu Farah dan Ina berada di dalam bilik guru,mereka terdengar bapa Tengku Alisya ataupun Tengku Murad sedang membicangkan tentang anaknya dengan cikgu Rozila..Tengku Murad:Cikgu..boleh tak cikgu ajar anak saya dengan lebih gigih supaya anak saya pandai..
Cikgu Rozila:Baiklah Tengku..saya cuba sedaya upaya saya..Sebaik mereka dengar perbualan Tengku Myrad dengan cikgu Rozila mereka terus bergegas pergi ke cikgu Rozila untuk memberitahu perancangan mereka..
Farah:Minta maaf Tengku dan cikgu...saya ada idea untuk menolong Tengku Alisya...sekarang ni kitaorang ingin membuat study group tetapi tidak cukup orang..apa kata Tengku Alisya masuk dalam study group kami...
Tengku Murad:Bagus..jugak idea tu..takpe nanti saya bincang dengan anak saya..Skip...
Ina:Cun...kita dh boleh kena kan dia...
Farah:Sabar Ina..kita tunggu dulu..
YOU ARE READING
MISS KPOP VS GADIS OTAKU
FantasíaKisah 2 orang gadis iaitu Farah dan Ina.Mereka ini kawan baik dari tadika . Tetapi peperangan berlaku antara Farah dan Ina akibat terpengaruh daripada rakannnya iaitu Nipah,pemimat kpop dan anime.Mereka juga ada gelarannya sendiri iaitu Farahkpopers...