47. De overtocht

671 48 7
                                    

Angel~

Ik draai de sleutel om in het slot en de motor begint te draaien. De veerman kijkt angstig om en begint dan als een gek te zwemmen. Langzaam vaar ik naar hem toe, niet eens de moeite nemend om vaart te maken. Het duurt niet lang voor ik een bonk hoor. Ik spring de stuurhut uit en loop naar de voorkant van de boot. Kiezel blaft me vrolijk toe, wanneer ik me over de rand buig om te zoeken naar de veerman. Het enige wat ik vind is een bloedvlek op de romp van het pontje. Oppeems hoor ik vanachter een gedempt geschreeuw.

"HELP!!! DE MOTOR, ZET DE MOTOR UI-"

Het geschreeuw van de veerman stopt wanneer hij onder water verdwijnt. Meteen begrijp ik wat er aan de hand is. Hij zit vast in de schroef. Lachend ren ik de stuurhut in en zet de motor op een hogere stand. Dan loop ik naar de achterkant van de boot en kijk vrolijk toe hoe de veerman vermalen wordt door de schroef. Nog een ijselijke gil weerkaatst over de rivier en dan kleurt langzaam het water rood.

Jody~

Angel, Angel... Overal waar ik kom denk ik alleen maar aan haar. Toch glipt ook Youri soms mijn gedachten in. Was hij ook een vriend? Ik weet nog goed dat ik gisteren aan het nadenken was over Youri, en of hij nou wel of niet mijn vriend was. Dat was het moment dat ik het bebloede lijk van een meisje vond. Meteen kon ik alleen nog maar aan Angel denken. Ik was naast het lijk geknield en had het onderzocht. Voordat het meisje was gestorven was, was ze aangevallen door een hond. Die had haar enkel zodanig verwond dat het onmogelijk was om te vluchten. Daarna had de moordenaar het werkje afgemaakt, door met onmenselijke kracht de nek van het slachtoffer te breken. De enige die dat kan, is Angel. Ik had meteen weer nieuwe moed gekregen, en was het spoor gaan volgen.

En nu ben ik hier bij het veerpontje. Het spoor leed hiernaartoe, maar hier houdt het op. Dat kan maar een ding betekenen.

"Dat betekent dat Angel naar de overkant is gevaren..."

Ik tuur over het water, maar nergens kan ik het veerpontje vinden.

"Angel..."

Ik gooi mijn jas aan de kant en spring met een soepele sprong het water in.

"Ik kom eraan Angel!!!"

AngelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu