Daniel sedar dari tidur bila pancaran cahaya matahari dari celah langsir menganggu lenanya. Dia membuka mata memandang sekeliling. Tangannya meraba kepalanya dan mendapati terdapat tuala kecil yang lembap di dahinya. Dia memgalihkan tuala itu dari dahinya.
Dia melihat sekeliling sebelum mata terpaku melihat dahyun yang masih lena disisinya. Tangannya yang masih lagi mengenggam tangan mulus dahyun menjadi tarikannya.
Dia membiarkan sahaja genggamanmya. Matanya kembali semula melihat wajah dahyun. 'Comel juga kau ni.'tanpa sedarinya dia memuji dahyun.
Tangannya mula mengusap pelahan wajah dahyun.' Dia ke yang jaga aku? Dia risaukan aku?'tanya dirinya sendiri. Kerana muskil.
Lena mengeliat sedikit kerana lenanya terganggu. Dia membuka mata secara perlahan-lahan. Daniel yang menyedarinya menarik tangannya menjauhi dari wajah dahyun.
Pada mulanya penglihatan dahyun kabur menjadi semakin jelas. Dia melihat daniel sudah bangun.
"Kau dah okey?"tanya dahyun akan kesihatan daniel. Daniel memdiamkan diri tanpa memjawap pertanyaan dahyun.
"Aish aku tanya kau kan."geram dahyun. Sedikit sebanyak hati daniel berasa gembira kerana dahyun risaukannya. Namun dia berpura-pura dingin.
"Seronok pegang tangan aku? Masih tak puas lagi."sindir daniel. Dahyun sedar tangannya masih lagi di gengaman daniel. Dia terus melepaskannya.
"Sorry tak ingin aku nak pegang tangan kau. And for your information kau yang pegang tangan aku dulu."ujar dahyun. Daniel tersenyum sinis.
"If aku yang pegang tangan kau dulu kenapa tak tepis je? And for your information aku mabuk semalam. So aku tak ingat apa-apa."bahas daniel. Dahyun terdiam kerana tidak tahu untuk menjawap apa. Dia tahu yang dia sudah kalah akan kata-kata daniel.
Daniel tersenyum puas kemenangan. Dahyun mula bangun berdiri. Dia tahu dia akan terus kalah jika lawan dengan daniel.
"Kau nak gi mana?"tanya daniel dengan suaranya serak akibat perit.
"Aku nak masak bubur untuk kau. But first kau kena mandi dulu."ujar dahyun lalu mengarahkan daniel membersihkan diri dulu.
"Tolong pimping aku gi bilik air."pinta daniel. Dahyun mengangkat kening.
"Kenapa pulak?"tanya dahyun.
"Aku tak larak nak bangun. Please."balas daniel. Dahyun mendengar balasan daniel terus menghampiri daniel.
Dia mengangkat daniel dari pembaringan. Lengan kiri daniel diletakkan di bahunya.
Dengan perlahan dia membawa daniel ke bilik mandi.Dahyun mendudukkan daniel di mangkuk tandas.
"Aku nak masak bubur untuk kau jap."kata dahyun lalu meninggal daniel.
~Skip~
Mangkuk yang berisi bubur panas di letakkan di atas dulang. Tidak lupa dengan segelas air kosong dan ubat.
Dulang tersebut di angkat oleh dahyun dan dibawa ke bilik daniel. Dahyun menolak pintu lalu masuk ke dalam bilik daniel.
Dahyun melihat daniel duduk bersandar dikepala katil sambil bermain phonenya. Dahyun memdekati daniel dengan dulang dibawanya.
"Bubur kau. Makan and then makan ubat."ujar dahyun. Dia meletak dulang di tepi katil atas meja.
"Suap aku."arah daniel tanpa riaksi kosong.
"Kau ada tangankan. So makan sendiri."dahyun membantah. Dia juga tidak mahu duduk lama di dalam bilik daniel.
"Aku tak larat. Please suap aku."pinta daniel lemah.
"Fine."
Dahyun mengambil bubur tersebut. Dia mengaulkan bubur tersebut terlebih dahulu.
Bubur tersebut ditiup lalu disua kepada daniel. Daniel membuka mulutnya dan menelan bubur tersebut.
Mangkuk kosong diletak diatas di dulang semula. Dahyun mengambil ubat lalu diberi kepada daniel.
"Tak boleh ke tak makan ubat?"rungut daniel.
"No. Kau kena makan juga."paksa dahyun.
"Kenapa kau nak risau sangat kalau aku tak makan ubat? Ke kau sayang aku?"sakat daniel. Dia mempamer senyum sinis.
"Hell no. Aku tak nak jaga lama-lama. Tak ingin aku sayang kau bagai."kata dahyun.
"So sekarang kau makan ubat ye. Mr kang daniel."sambung dahyun. Dia memaksa daniel.
"Aku cakap tak nak, taknak lah."daniel menolak. Dia menepis tangan dahyun lemah.
"Aku tak kira. Kau kena makan juga."paksa dahyun lagi.
"Kalau aku tak nak, apa kau boleh buat?"daniel mencabar dahyun. Dia tersenyum mengejekm
"Dalam keadaan kau yang tak larat nak bangun ni. Maybe aku cat kereta kau tu lawa-lawa. Mungkin."balas dahyun. Dia mengugut daniel degan kereta kesayangan daniel.
"Kau jangan sentuh kereta aku. Aku bagi warning."amaran daniel. Daniel bersuara serius.
"Aku berani buat daniel. Malah keadaan kau macam ni lagi menyenangkan kerja aku."ujar dahyun yang tidak takut akan amaran daniel.
"Fine. Bagi aku ubat tu."daniel mengalah. Dia terpaksa berbuat demikian. Kalau tidak terpaksa dia pergi ke kolej dengan kereta berwajah baru hasil karya dahyun.
"Good boy."sindir dahyun lalu memberi ubat kepada daniel.
Daniel mengambil ubat dari dahyun lalu menelannya. Berkerut mukanya menelan ubat tersebut.
"Dah."ujar daniel.
"Okey. Aku keluar dulu."kata dahyun. Dia pun berlalu pergi. Namun daniel menarik tangan dahyun menghalangnya
"Wait. Aku nak kau teman aku."ujar daniel.
"Teman apa pulak ni?"tanya dahyun penat melayang karena daniel.
"Tengok movie."balas daniel ringkas.
"Movie? Movie apa?"tanya dahyun lagi.
"Adalah. Teman aku."jawap daniel.
"Okey."dahyun terpaksa bersetuju. Dia mendekati daniel dan duduk diatas katil bersebelahan daniel.
Daniel memasang dvd lalu memainkannya. Setelah itu dia duduk diatas katil semula.
"Wait. Ni horro movie kan?"tanya dahyun kepastian.
Daniel membalas dengan anggukan. Dia tidak memandang dahyun,matanya menumpu kepada tayangan movie yang disiar di television.
"Tukarlah. Kita tengok movie lain."pinta dahyun. Daniel mengendarnya. Matanya masih menonton movie.
"Okey. Fine. Aku keluar."ujar dahyun lalu bangun dari katil daniel.
"Kau pergilah. Aku tak jamin apa-apa nanti. Kalau ada apa-apa nanti."daniel bersuara. Dia menakut-nakutkan dahyun.
Langkah dahyun terhenti bila memdengar kata-kata daniel. Dia mematah balik lalu duduk semula diatas kati daniel.
Bantal daniel dipeluk erat lalu menyembang mukanya. Daniel masih menonton dengan riak kosong.
~Skip~
Movie habis ditayang. Daniel menekan punat off television. Dia memandang ke arah dahyun.
Dia melihat dahyun sudah lena dibahunya. Daniel mengalih kepala dahyun dan diletakkan di atas bantal.
Dia membiarkan sahaja dahyun tidur di atas katil. Lagipun dia juga masih belum sihat untuk memgalihkan dahyun ke biliknya.
Selimut ditarik lalu menutupi dahyun hingga paras bahu. Setelah itu daniel juga baring lalu lena.
Tanpa mereka sedari, mereka tidur saling memeluk antara satu sam lain. Dan jarak antara mereka juga turut rapat.
YOU ARE READING
Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]
Fiksi Penggemar[On going] "kau nak apa dari aku hah? " dahyun "aku nak kau jadi mangsa buli aku." daniel. Namun mereka disatukan atas sebab keluarga. "Kau ingat aku kahwin dengan kau sebab aku suka kat kau ke? Sorry lah aku buat semua ni sebab appa aku cabar aku...