Jag lyfte de svala, silvriga vikterna med inte allt för stor ansträngning och musklerna på mina tatuerade armar spände sig. Flike kom in i cellen precis i tid innan gallerdörrarna stängdes bakom hans rygg. Han kastade en snabb blick på mig innan han gick fram till sängen och satte sig ner och la huvudet i händerna."Ja?" frågade jag för jag kände den här grabben allt för bra för att veta att han inte bar på bra nyheter.
Han suckade och kollade på mig med en blick som sa att han inte kunde säga det nu. Antagligen för att vi hörde vakterna gå och räkna fångarna. Jag släppte vikterna så att de föll i golvet med en smäll och gick frustrerat till gallerdörren. Ställde mig med armbågarna hängde på gallret och kollade ut över de andra cellerna och såg att vakterna var på väg mot oss. En av vakterna gick fram till mig och jag hade verkligen igen lust att hetsa nu men jag var inte på någon favoritlista hos denna Ricky.
"Var vikterna för tunga för dig?" frågade Ricky men ett alldeles för stort smile och jag gjorde det ända vettiga i denna situation och spottade honom i ansiktet. Det hördes applåder från de andra fångarna och nu var det jag som smilade. Och idag hade jag tur då den andra vakten kom och föste undan Ricky innan jag fick stryk.
"Onödigt" sa Noel när vakterna lämnat vår avdelning, jag ryckte på axlarna och satte mig nu framför Noel lutad mot väggen.
"Ja, asså problemet är att vi alla tre måste vara i samma cell när de är låsta. Eller så kan vi göra det mitt på dagen när de inte är låsta, men då är det större chans att de också blir tagna." sa Noel med dämpad röst när vakterna lämnat vår avdelning.
"Okej, vi får helt enkelt få in Ludde här imorgon kväll innan räkningen."
"Ja, med då måste de vara jävligt snabba. Jag ska ringa Axel imorgon innan lunch om jag hinner till telefonerna."
"Ja, det är Axel som ska komma, vem mer?" frågade jag då jag inte är den som sköter kommunikationen och nästan alltid får veta sakerna sist.
"Ja Axel, Valter och Greven sen ska Marco och nån tjej som tydligen har typ joinat"..
"Vänta! Vadå joinat!? OSS!?" sa jag förbannat.
"Chilla, vill du att alla ska höra?" sa Noel med ett irriterande lugnt ansikte.
"Mehh hur kan du vara cool med det?" sa jag och spände käkarna.
"Du är inte lite dum i huvet, om du inte har tänkt på de så ska hon hjälpa oss att komma ut här ifrån" sa Noel väldigt tyst då inte de andra skulle höra vår lilla plan.
"Waow, så jävla smart att dra in nån brud i detta. Jag lovar att hon en vacker dag kommer gå till Farbror Polis och då får vi se vem som var dum i huvet" sa jag mellan sammanbitna tänder.
"Jag sa aldrig att jag gillade det" sa han och la den hand på min axel och sedan gick han fram till gallret.
"Ludde, imorgon vid telefonerna, innan lunch" sa Noel relativt högt.
"Aight" hördes från nedervåningen till vänster där vi visste att Ludde hade sin cell.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bakom galler - Dante Lindhe
Hayran KurguJag lovade att jag aldrig skulle få känslor för någon, inte för någon alls. Men den planen fungerade inte när du kom in i bilden. Men det är inte de ända problemet att känslorna började spraka. Nu var du, det finaste jag har, inblandad i allt skit j...