Assalammualaikum dan selamat sejahtera,ini cerita one shot pertama saya..so..enjoy!😀(Alicia islam dalam cerita ni)
Hai..aku Ali bin Ghazali..ye..anak seorang pengasas cyberaya(betul ke tak eja nye?)kalau nak tau aku suka Alicia binti Rama tapi tak taulah die suka aku ke tak....aku suka die sejak die protect aku waktu kene kecam kat akademi M.A.T.A...ala..yg override mode tuu...
Hai..aku Alicia..umur aku 12 tahun sama macam budak Ali tu..aku ade perasan dekat ejen I.R.I.S. tu..perasaan..macam mana nak cakap ye..emm....macam cinta..tapi aku tak taulah die tu suka aku ke tak..yelah..aku asyik marah-marah die jekan..😯..hampir terlupa nak bagitau kenape..macam nilah..aku suka die sejak peristiwa dua bulan lepas...
Flashback on~
Pada waktu pagi yg indah..
Aku baru balik daripada akademi..aku balik lambat kerana aku dipanggil oleh general Rama a.k.a. papa aku..kerana telah gagal untuk memprotect I.R.I.S. dan Ali di akademi..aku rasa marah sangat kat Ali..
(Saye buat rumah Ali dan Alicia dekat-dekat...)
(Ali pun balik lambat sebab kene denda datang lambat ke akademi...)
Sedang Alicia melintas jalan raya sambil mengelamun,die tidak sedar bahawa bahaya menantinye kerana terdapat sebuah kereta sedang memecut laju ke arah Alicia..Alicia yg baru menyedar ape yg telah berlaku..die hanye kaku dan tidak bergerak akibat terlalu terkejut..
Ali yg kebetulan lalu di laluan yg sama terkejut dan segera menyelamatkan Alicia a.k.a. kekasihnye tanpa berfikir panjang dahulu..
Hupp!!rekk!!broom!!(bunyi Ali menyelamatkan Alicia,kereta brek dan kereta memecut laju..panjangnye😂)katanye nak langgar lari...paham?😅
"Ergh..hah!!Ali kau ok ke?"kata Alicia dengan terkejut atas apa yg telah berlaku kepada Ali..
Ali kelihatan cedera ringan sahaja..luka di lutut kerana terseret pada batu-batu jalan raya itu..Alicia je yg melebih...😑
"Aku okay...kau okay ke?ade luka kat mana-mana ke?"tanye ali dengan agak caring dan risau."Aku okay..jgn risau..terima kasih Ali sebab selamatkan aku tadi kalau kau tak selamatkan aku...habis aku.."kata Alicia dengan muka bersalahnye itu.
"Takpelah..lain kali hati-hati,okay?"kata Ali."Okay.."Jawab Alicia dengan muka merah nye kerana nampak sangat Ali risaukan die kan...(jeles pula rasanya😣).Kalau nak tau,muka Ali pun merah juga sebab itu kali pertama Alicia ucapkan terima kasih kat die...bukan itu sahaje...sebab yg kedua Alicia nampak comel bile muka merah-merah macam tu..
Flashback off~
Habis merah muka Alicia saat mengingati peristiwa dua bulan lepas itu..dia rasa dia ingin memberitahu Ali tentang perasaan nye terhadap Ali..Alicia seorang yg berani jadi dia perlu berani hadapi semua benda ni..
Keesokan harinya..(yg tadi
tu hari Ahad,jadi ni hari Isnin)Sebelum start belajar,
Ali telah pun datang ke sekolah..sama juga dengan Alicia..
Alicia bangun dari tempat duduknya dan terus bergerak ke tempat Ali..kelihatan Ali sedang bermain game di dalam tabletnye..
"Ali,aku nak cakap sikit dengan kau..boleh tak?"kata Alicia."Boleh..ape dia?"tanya Ali.
"Aku nak cakap yg..aku..s-suka k-kau..kau terima tak kalau kalau kau jadi boyfriend aku?"kata Alicia.(perempuan pulak yg lamar?)
Ali terkejut selama beberapa saat dan lantas berkata"aa..aku terima.."dengan muka yg ikhlas dan ceria.." Sebenarnye aku pun dah lama suka kat kau..tapi aku tak berani nk cakap."sambung Ali dengan muka merahnye..Alicia berasa sungguh seronok lantas mencium pipi gebu Ali..dan berkata"Terima kasih..Ali..aku hargainye.."bisik Alicia dekat dengan telinga Ali...
Muka Ali jelas sudah merah dan pitam di situ...
-----------------------------------------------------------
Terima kadih kerana sudi membaca cerita one shot ini..walaupun macam ape dah cerita ni..terima kasih kerana sudi membaca saya amat menghargainye..😀😀
YOU ARE READING
Ejen Ali - One Shot..
Non-FictionAssalalammualaikum...ini buku pertama(hampir jadi kedua)saye..so... #Jangankecam