Jag vaknade av att en bildörr smällde igen."Välkommen hem" skrattade Axel innan han klev ur bilen.
Jag var äntligen här, i vår gränd där vi alla bodde och delade på vårt. Det var inte längre mörkt ute och jag kollade mobilen innan jag också gick ut, 07.38
"Varför tog det så lång tid?" frågade jag som var sist ut.
"Du kan köra nästa gång, så att det går snabbare" sa bruden och vände på klacken innan hon gick in.
"Nej men seriöst?" frågade jag grabbarna.
"Om du inte märkte det så blev vi jagade av polisen och kunde inte ta motorvägen" sa Noel och blinkade med ena ögat. Vi klev in i vår stora lägenhetskällare och det var så jävla skönt att vara tillbaka.
"Home sweet home!!" sa Ludde innan han slängde sin jacka på soffan.
"Ja, jag går och slaggar" sa Marco och alla följde hans exempel.
Jag visste att jag inte skulle kunna somna men jag gick till mitt rum som jag delade med Ludwig. Men när jag kom in såg jag att det låg smink, pälskappor, klackskor och stringtrosor över hela min säng.
"Va fan är det här?!" jag tog tag i några pälsar och gick ut i "allrummet" där några stod kvar.
"Ahh! Var försiktig!" sa bruden och kom fram springandes mot mig innan hon tog pälsarna från mig.
"Du får fan ta bort dina jävla grejer nu!" sa jag riktigt argt. Aldrig att jag skulle ha hennes grejer i mitt rum, aldrig!
"Dante chilla okej? Det är ju inte första gången du sover bland tjej pryar" sa Noel och Greven och Valter skrattade.
"Asså du ber om att få stryk.." sa jag med spända käkar.
"Nicole du kan ta rummet längst ner till höger" sa Greven och Noel höll upp sina händer för att visa att han var oskyldig.
Nicole gick mot mitt rum och jag tände en cigg i allrummet. som jag nu satt själv i då alla slaggat och jag väntade på att Nicole skulle bli klar. När jag väntade hörde jag att Ludde som jag delar rum med började flörta med Nicole. Haha han måste vara jävligt desperat, för han brukar aldrig blanda ihop business och relationer. Nu kom Nicole ut med alla sina grejer och jag fimpade ciggen och gick in till Ludde.
"Ohnej jag hade ju en sån bra rumskamrat" sa Ludde. Jag tog av min fängelsetröja och kastade den på honom och skrattade innan jag slängde mig ner i min säng. Fy fan vad skönt att vara här ingen.
Heej jag hoppas ni gillar min bok, ni får gärna skriva vad ni tycker <3
Min insta: minmeningmedlivet
YOU ARE READING
Bakom galler - Dante Lindhe
FanfictionJag lovade att jag aldrig skulle få känslor för någon, inte för någon alls. Men den planen fungerade inte när du kom in i bilden. Men det är inte de ända problemet att känslorna började spraka. Nu var du, det finaste jag har, inblandad i allt skit j...