Jelthe wilt geen hulp!

0 0 0
                                    

Ik kijk daarnaast ook vol afschuw naar de pony die naast haar staat.

POV Daria
Jelthe kijk me gestrest aan. In mijn brein gaat een belletje rinkelen. "Ik weet waarom je dit doet" roep ik opeens heel boos. Ik zie dat ze van mijn uitbarsting is verschoten. Maar ik kan mezelf niet meer houden. "Het gaat gewoon over hoe jij hier kwam" roep ik nog steeds. "Je kwam hier omdat je moeder je volwassen genoeg vond om zelf een leven te leiden. Deze pony is heel aardig en heeft niks met jou te maken! Als je nog 1 ding over haar zegt dan weet je nog niet waartoe ik in staat ben!" Oef, dat moest er uit. Opeens zie ik Jelthe heel hard weg galopperen. Ik schrik en val bijna over mijn eigen hoeven. "Was het zo erg?" Vraag ik aan Loes. Ze aarzelt maar zegt het dan toch: "Ik was ook weggerend. Sorry Daria het was niet goed van haar om mij zo te behandelen maar ik denk dat je met haar moet gaan praten! Ik denk dat ze je ook iets belangrijk wou vragen dus zou ik maar snel achter haar aan gaan." "Maar wat als ze niet wilt praten?" Ik begin te huilen. (😭). Loes komt al snel om me te troosten en me gerust te stellen maar ik ben helemaal over mijn toeren. "Ik kan ook wel meegaan als je wilt?" Vraagt Loes nog. maar deze keer is het mijn beurt om hard weg te galopperen.

PVO Jelthe
Ik ben gebroken door mijn beste vriendin. En ik moet het dorpsfeest nog klaar krijgen tegen vanavond! Het lukt me nooit. Mijn gedachten worden onderbroken door de deurbel die gaat. "Als je Daria bent ga dan weg!" "Nee, ik ben Maithe." Meteen open ik de deur. "Wat doe je hier?" "Jouw helpen natuurlijk! Wat is er gebeurd? je hebt gehuild. Is er iets aan de hand met Daria?" De vragen overvallen me. "Eh, Maithe ik heb besloten het feest helemaal alleen te organiseren dus ik zou willen dat je even terug naar huis gaat. Ik ben al goed bezig en straks verraad ik mijn ideeën nog!" Dat was de grootste leugen die ik ooit had verteld tegen mijn vriendinnen. Ik had hier nu al spijt van. "O, eh, ok ik zie je dan op het dorpsfeest ok?" Vraagt ze onzeker.   "Ja, ja, zie je daar wel. Om 8uur begint het feest niet vergeten hé!" "Ok. Ik zie je dan wel daag." "Daag." En dan pas dringt het tot me door wat ik net zei. Het feest is al om 8uur! Het is nu 11uur bijna middag. "Laat ik maar een checklist maken." Denk ik in mezelf.


CHECKLIST VAN JELTHE:

- VERSIERING
- ETEN
- DRINKEN
- RECLAME
- BEVEILIGING
- LICHTJES
- DANSSHOW
- SPEECH

"Onee!" Ik begin lichtjes te panikeren. "Dat is veel werk! Laat ik eerst naar de baker gaan voor broodjes, koffiekoeken, taarten en gebak dan ga ik naar de versiering en carnaval winkel voor de versiering dan naar de winkel voor het drinken dan naar de drukker voor flyers en dan deze uitdelen aan alle pony's dan naar de politie voor beveiliging te regelen dan naar de elektronicawinkel voor de lichtjes dan naar huis om mijn speech voor te bereiden en als laatste naar de dansschool voor onze dansact." Ik zucht. Over dat laatste ben ik zo onzeker. Niet alleen om te dansen maar ook omdat ik het met mijn vriendinnen moet doen. Ik heb een soort van ruzie met Maithe en Daria. "Wat moet ik doen?"

---------------------------------------------------------nieuw hoofdstuk meer fun. Geniet er van! 💗

the great good girls -  Nieuwe Vriendinnen!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu