(Låtar för kapitlet: I'm coming home= Skylar Grey och Moments av One direction)
Liams pov
Jag glor på kroppen eller jag menar Harry och låter några tårar falla ner på hans ansikte. Den här gången går det inte att rädda honom, det var bara tur att Louis överlevde men folk har inte altid tur. Inte Harry.
Jag lägger ner honom på marken försiktigt och stänger de gröna ögonen för att det inte ska vara lika läskigt än att han stirrar på mig.
Jag tar upp Walkie-talkin och trycker på prata knappen och snyftar högt. ''D...det är H..Harry.'' Säger jag och några tårar droppar ner på Harrys ansikte igen. ''Vart?'' Frågar Louis. ''Harry är död, han är liket framför mig.'' Säger jag och fortsätter gråta. ''V..va?'' Säger Zayn och det blir helt tyst.
Jag lägger ner Walkie-talkin på marken bredvid Harry och lägger min kropp över hans för att krama honom. Jag håller om honom ett tag och gråter tyst för mig själv. Undrar vem som blir efter honom...
Efter ett tag reser jag mig upp och tar Harrys Walkie-talkie och hans mobil. Han har missat tre samtal av Zayn, Anne och Niall. Niall? Jag låser upp hans mobil och trycker på missade samtal och ser att han lämnat ett röstmeddelande. Jag trycker på den och sätter mobilen mot örat.
''Harry. Förlåt mig, jag är så ledsen! Allt är mitt fel! Bara mitt fel! Det var jag som rymde, det var jag som var så dum i huvudet. Jag borde dö. Eller hur? Zayn skulle vilja det själv ändå för han har sagt det till mig flera gånger så varför inte försvinna från detta helvete? Jag är ändå så ful och äklig.''
Tårar rinner nerför mina kinder. Inte bara för att jag äntligen för höra hans röst igen utan att jag vet att han lyckats klara sig. Han är inte död.
Jag reser mig upp och lämnar Harry på marken. Jag kan liksom inte släpa runt på ett lik när jag letar efter Niall. Han verkar vara vid slutet av skogen så jag är nog nära.
Jag börjar gå och går ett tag innan jag kommer fram till en stig. Jag tror nog att Harry redan har gått här och Niall med kanske. En ensam tår lämnar mitt ena öga när jag kommer på att Harry är död.
Jag går på stigen när jag kommer fram till ännu en till. Antagligen fortsätter jag på den jag redan går på eller så vänder jag och går den andra istället. Men nu när jag redan börjat på denhär jag redan går på så fortsätter jag.
Tredje persons pov
Niall viskar tyst ett hej till personen som går förbi honom och plötsligt slutar stigen och Niall kommer fram till en väg.
Bilar susar förbi och skogen bakom honom är ingenting längre. Vart är han ens? När Niall tittar åt ena sidan och ser en kvinna med två barn bredvid henne Han går sakta fram till dem.
''Vart ligger London?'' Frågar Niall och familjen tittar på honom. Plötsligt börjar kvinnan skratta. ''Vad dum du är, vi är liksom två timmar bort från London.'' Säger hon och puttar till Niall på axeln.
Niall suckar högt och går ifrån dem. Han ställer sig vid trottoaren och vinkar in en taxi. Han har tur för en stannar in till honom.
Niall hoppar in och taxichauffören vänder sig om. ''Vart ska du?'' Frågar han med en cigg i munnen. ''London.'' Svarar Niall tyst och taxichauffören nickar och vänder sig om och börjar köra.
Niall vet precis vart han ska. Han vet exakt vägen dit och hur man kommer dit. Han ska hem.
_______________________
Zayn har slutat att gå. Han vet inte vad han ska göra nu när han fått reda på att han bästa vän och bror är död, på riktigt.
Han kastar iväg Walkie-talkin och sätter sig ner i gräset och begraver ansiktet i händerna och låter tårarna rinna. Han vill hem. Hem och sluta leta. Niall hatar honom ändå. Alla hatar honom egentligen. Allt är hans fel.
''Fan!'' Skriker Zayn högt så det ekar. ''Fan!'' skriker Zayn ännu en gång till och slår till ett träd med knytnäven så det börjar blöda. ''Aj fan.'' Mumlar Zayn och torkar av sig på gräset.
''Jag ger upp!'' Skriker han med tårar som strömmar nerför hans kinder. ''Jag bryr mig inte längre!'' Skriker han och och vänder sig om för att gå tillbaka. ''Vem fan bryr sig om Niall är försvunnen, han kan väl klara sig själv!'' skriker Zayn och börjar gå mot det hållet han kom från. Han vet inte vart den rätta vägen är någonstans men det spelar ingen roll just nu.
------------------------
Efter att ha gått ett tag på stigen börjar människor komma gående och man kan höra att det snart kommer komma en bilväg. Liam vet att han är nära nu.
Plötsligt rakt framför honom tar stigen slut och bilar susar snabbt förbi honom. Han vet plötligt inte vart han är längre, eller som om han gjort det i skogen heller då...
En familj sitter några meter bredvid honom. Fast det Liam inte vet är att det är samma familj som Niall träffade precis. Liam går långsamt fram till dem och snart tittar alla på honom.
''Vet ni vart London är?'' Frågar Liam försiktigt och försöker låta så lugn och trevlig som möjligt. Kvinnans ansikte blir helt rött och hon ställer sig upp direkt. ''Allvarligt? Igen? Kommer det komma någon till snart och fråga samma sak igen eller?'' Frågar hon och suckar frustrerat.
''Vadå en till? Har någon annan varit här?'' Frågar Liam och tittar undrande på kvinnan. ''Ja det kom precis en kille i din ålder och frågade samma sak. Vad är det med er ungdomar nu för tiden?'' Säger kvinnan och ger Liam en snabb bitch blick. ''killen som precis kom hade han ljust hår och var lite kortare än mig?'' Frågar Liam och kvinnan framför honom tänker en stund innan hon svarar.
''Ja.'' svarar hon och ett av hennes barn kommer plötsligt till liv och reser sig upp. ''Och han var väldigt snygg också'' Lägger hon till och blinkar med ena ögat åt Liam och sätter sig direkt ner igen när hon sett hennes mammas blick. ''Här låt mig vinka ner en taxi åt dig för det behöver du.'' Säger kvinnan och några minuter senare hoppar Liam in i en taxi.
Liam säger vart han ska och bilen börjar åka iväg. Hoppas att Niall är där hemma nu och att kvinnan hade rätt att det verkligen var så som hon sa. Det enda han vill göra nu är att träffa Niall.
Efter ett tag av körande stannar bilen plötsligt och Liam hoppar ut och ger taxichauffören pengar för åkturen och snabbt åker taxin iväg och så fort Liam tittar mot hans hus ser han en blond figur titta mot honom på trappan till huset.
(A/N ooh vad kommer hända nu tror ni?? Kort kapitel tycker jag och älskar låtarna till detta kapitel (I'm coming home och Moments) och jag hoppas att ni lyssnade på den medan ni läste. Men det kommer två kapitel till tror jag och sen är denna fanfiction slut. Nästa kapitel kommer ni hata mig mer än någonsin (speciellt du Moa). Ni får se vad som kommer hända för ska börja skriva på nästa kapitel snart tror jag. Kommentera och rösta!)
KAMU SEDANG MEMBACA
Hated
Fiksi PenggemarDet var egentligen bara ett lätt spel som började, men efter ett tag så blev det allt mer intensivare. Allt gick fel och sen var det enda som hördes syrenerna från ambulansen. Niall, glömdes och blev kvar ensam och det som snurrade runt i hans huvud...