Beg sekolah dicampak ke atas katil yg bersaiz queen itu. Felycia terus meloncat ke atas katilnya.
"Eee comel lah Hariz tu!!" tukas Felycia sambil tersengih. Patung arnab dicapai lalu dipeluknya erat.
Entah bile..Felycia tidak perasan dia sudah terlelap dgn memakai baju uniform sekolah.
●●●
"Fel!! Oo fel!! Bukak pintu ni!" panggil Puan Anne sambil mengetuk kuat pintu bilik Felycia. Nasib pintu ni kukuh..kalau tercabut naya je.
Tiada sahutan. Sudah penat Puan Anne memanggil tetap tiada balasan. Tombol pintu dipusing. Tak kunci! Terus sahaja dia membuka pintu itu.
Terkejut Puan Anne melihat anak gadisnya itu masih tidur dgn beruniform sekolah. Segera dia mengheret selimut yg menutupi separuh badan Felycia itu kasar. Tak guna punye budak! Boleh pulak dia tidor lena macam ni!
"FEL!! BANGUN!! KAMU TAHU X SKRG NI DAH PUKUL BERAPA?!" jerit Puan Anne sambil memukul mukul badan Felycia dgn patung arnabnya.
"Aduh! Sakit lah mama..nnti Fel bgn lah! Baru pukul brp ni!" ujar Felycia selamba. Mamai lagi budak ni!
"Kamu tgk skrg dh pukul berapa!! Cepat bgn dan bersiap! Kite ade tetamu nk dtg harini!" tegas Puan Anne sambil melipat selimut tadi. Felycia masih tidak berganjak. Lantas dipukulnya gadis itu dgn bantal peluk.
"Yeye Fel bangun!!" balas Felycia lalu terus bangkit dari tidurnya. Tuala dicapai lalu dia bergegas masuk ke bilik air. Puan Anne yg memerhati hanya menggeleng perlahan.
●●●
"Baju ape yg aku nk pakai malam ni? Serabut betul lah tetamu ni! Mengganggu ketenteraman aku aje lah!" bebel Felycia sambil membelek belek baju yg tersangkut di dalam almari pakaiannya. Dia hanya memakai tuala tika itu.
Krekk..
Felycia tersentak. Siapa pula yg buka pintu biliknya?! Automatik kepalanya berpaling menghadap pintu.
"Fel..kau dah-" terhenti ketika ayat yg ingin diungkapkan.
"Arghh!!!" jerit Felycia kuat. Laju sahaja dia meloncat ke atas katil dan menutupi badannya dgn selimut.
"Sorry..aku just nak pastikan yg kau dah siap ke belum.." suara garau lelaki itu mula kedengaran. Felycia mengeluh perlahan. Dia kenal akan suara itu. Sepupu lelakinya! Aeril Zafrell! Walaupun dia menganggap Aeril seperti abang sendiri tetapi dia masih tidak biasa dgn lelaki itu.
"Lain kali ketuk lah pintu dulu!" tegas Felycia yg masih berada di dlm selimutnya.
"Okay..erm sorry..cepat sikit tau bersiap tetamu dah sampai tu" pesan Aeril sebelum dia berlalu dari bilik itu. Felycia segera keluar dari selimutnya setelah yakin yg Aeril sudah turun ke bawah.
●●●
"Arghh!!" jeritan Felycia bergema hingga ke tingkat bawah.
"Apehal tu?" soal Encik Faez, merangkap papa kepada Felycia.
"Saje jer tu..takkan x kenal lagi dgn anak awak yg suka melalak x tentu pasal tu" jawab Puan Anne sambil menuang nescafe panas ke dlm cawan yg tersedia di atas meja. Encik Faez hanya mengangguk.
Aeril dilihatnya turun ke bawah.
"Mane Fel?" tanya Encik Faez sebaik sahaja melihat kelibat Aeril yg turun ke bawah.
"Tgh bersiap.." jawab Aeril selamba. Dia segera menyalami tetamu yg hadir. Hanya sebuah keluarga. Tidak ramai seperti yg sebelum ini.
"Lama betul budak kecik tu bersiap!" geram Puan Anne. Kura kura pon lagi cepat kalau nak dibandingkan dgn si Felycia tu! Ikut perangai sape lah!
YOU ARE READING
Chocolate Contract
Roman d'amour"bayar balik coklat aku!" "pandai pandai lah aku bayar! Aku x kejam lagi lah!" Sebab sebalang chocolate je..semua cerita ini tercipta!