28. Filmavond

74 6 14
                                    

"Deal!" Zei Jack. Zach en ik stonden er een beetje geschrokken bij. "Nancy, wie van ons 2 kies je? Wees eerlijk." Zei Jack. "I...ik.....

Ik kan niet kiezen! Het is zo ineens! Als had ik me er op kunnen voorbereiden kon ik misschien kiezen, maar nu niet." Zei Nancy. Toen brak ze, vanbinnen, weer. Deze afgelopen 24 uur waren leuk, maar ook een groot drama en hartverscheurend af en toe. Ik liep naar Nancy en gaf haar een knuffel, daarna gaf Jack haar een knuffel, en daarna Charlie, en daarna Zach. Iedereen gaf haar dus een knuffel. Ik liep naar Charlie. Het was nu geen goed idee om hem te laten blijven. "Charlie, kun je alsjeblieft even weg gaan?" Vroeg ik, op een aardige manier. "Waarom zou ik weg gaan?" Vroeg Charlie op een geïrriteerde manier. "Nou, omdat ik het heel erg aardig vraag, en zie je niet wat je Nancy hebt aangedaan?" Vroeg ik, nu iets geïrriteerder dan net. "Ik zie heus wel wat er met Nancy is, maar volgensmij heb ik dat niet gedaan." Zei Charlie boos. "Oh echt wel, jij hebt dit gedaan! Jij bent de laatste 24 uur de persoon die Nancy breekt! Jij Charlie! Jij! Jij hebt je vriendin de laatste 24 uur al een paar keer gebroken! Riep ik boos. "Zucht, je snapt me niet." Zei Charlie, iets rustiger dan net. "Nee, inderdaad Charlie, ik snap je niet! Ik snap niet waarom je ineens zo bent! Je breekt mijn beste vriendin, die jou vriendin is, en ik snap niet waarom! Charlie ik snap je niet!" Riep ik. "Maar... maar..." zei Charlie. "Nee Charlie! Ga nu weg heel erg alsjeblieft!" Riep ik. Zach en Jack waarin nog steeds bij Nancy, ze probeerde Nancy op te vrolijken. En Charlie wou niet weg gaan, en ik kon Zach of Jack dus ook niet vragen om te helpen. Ik moest er dus zelf voor zorgen dat Charlie weg zou gaan. Ugh, dit gaat nog een groot drama worden. "Als ik weg ga, waar moet ik dan heen gaan?" Vroeg Charlie boos. "Naar een plek waar Nancy niet is, zodat je haar niet nog meer kan breken dan dat je al hebt gedaan." Zei ik. "Ugh, ik heb haar niet gebroken! Het was Jack!" Zei Charlie geïrriteerd. Toen kwam Jack aangelopen. Hij zag er erg boos uit. Dit kon nog eens goed mis gaan. "Wie denk je wel dat jij bent Charlie? Mij de schuld geven van zo iets ergs?" Zei Jack boos. "Ja, ik geef jou de schuld, dat hoor je toch!" Zei charlie. "Maar ik was het niet! Luister nou eens naar ons, jij bent de persoon die haar heeft gebroken!" Zei Jack. "Ugh, hou nou maar op jij!" Zei Charlie. "Ga weg Charlie! GA WEG!" schreeuwde Jack. Hij stond op het punt om Charlie te slaan, maar Charlie liep weg. Eindelijk rust. Eindelijk is hij weg. Ik liep meteen naar Nancy toe en zag dat ze nog steeds gebroken was. "Nancy, are you okay?" Vroeg ik. Ze schudde haar hoofd. Er liepen tranen over haar gezicht. Jack en Zach stonden haar ook nog steeds te knuffelen. Toen had ik een idee om Nancy misschien blij te maken. "Groepsknuffel!" Riep ik. Jack, Zach en ik begonnen Nancy te knuffelen. We stonden in een soort van kring om Nancy heen. "Thanks jongens." Zei Nancy. Ze klonk al iets blijer als dat ze net deed. "Gaat het al wat beter Nancy?" Vroeg Jack. "Ja, ik denk het wel." Zei Nancy. "Gelukkig!" Zeiden Zach en ik in koor. We keken elkaar daarna aan met een lol-we-zeiden-hetzelfde-blik. Nancy zag het en moest er om lachen. "Kijk Zach! We zijn zo grappig dat Nancy er om moet lachen." Ze ik lachend. Toen moesten we allemaal lachen. "Ik ben blij dat je weer lacht Nancy." Zei Jack. "Ik ook." Zei Zach. "En ik ook Nancy." Zei ik. Ik zag dat er een glimlach ontstond op Nancy haar gezicht. "Zullen we nog iets leuks gaan doen?" Vroeg ik. "Ja is goed, maar wat?" Vroeg Nancy. "Filmavond met de rest van de boys, en Shawn?" Vroeg ik. "Jaaa!" Zei Nancy blij. "Kom we gaan, rijd jij Jack?" Vroeg ik. "Ja, is goed." Zei Jack. En toen liepen we naar de auto. We stapten in en reden naar het wdw huis.
Eenmaal aangekomen bij het huis liepen we naar binnen. Ik zag dat Corbyn, Jonah, Daniel en Shawn op de bank zaten. Ze waren waarschijnlijk Netflix aan het kijken. "Hey jongens!" Zeiden Zach, Jack, Nancy en ik in koor. "Hallo!" Riep de rest. Ik liep naar ze toe en plofte naast Shawn op de bank. "Hey, hoe was het?" Vroeg Shawn. "Het was leuk, we zijn naar Starbucks geweest, en naar het strand waar we volleybal hebben gespeeld." Zei ik blij. "En wat hebben jullie gedaan?" Vroeg ik. "Netflix gekeken, net als nu." Zei Shawn. "De hele tijd Netflix?" Vroeg ik. "Jep." Zei Shawn. "Ik wilde een filmavond hier houden, als het mag." Zei ik, terwijl ik naar Jonah keek. Ik keek naar hem omdat hij de oudste is, en denk ik ook de beslissingen ofzo. "Natuurlijk!" Zei Jonah. "Welke film(s) gaan we kijken?" Vroeg ik. "Harry Potter!" Zei Jonah enthousiast. "Uhm, ik heb nog nooit Harry Potter gekeken." Zei ik. "Echt waar? Dan wordt het tijd dat jij Harry Potter gaat kijken dame." Zei Jonah tegen mij. Toen moesten we lachen. "Zet jij de film aan? Dan pak ik de popcorn." Zei ik. "Is goed!" Zei Jonah. "Uhm, waar staat de popcorn?" Vroeg ik lachend. "2e keukenkastje vanaf links." Zei Jonah. "Oké, thx jojo." Zei ik. Toen moest Jonah lachen. Ik pakte de popcorn en ging weer terug naar de rest. We zaten met z'n 8en op de bank. Het was een best grote bank, dus het paste gelukkig. Ik zat naast Shawn, en naast Shawn zaten Jonah en Corbyn. Naast mij zaten Nancy, Jack en in het hoekje daniel. De film stond aan en we waren halverwege het eerste deel. "En, wat vind je er van Meagan?" Vroeg Jonah aan mij. "Ik vind het een best leuke film." Zei ik. "Goedzo." Zei Jonah. Ik keek even naar Nancy, om te kijken of ze nog niet sliep, want het was best rustig naast mij. Toen zag ik dat ze sliep, tegen Jack aan. Jack had een arm over Nancy heen geslagen en het was gewoon super schattig, als ik eerlijk ben. Toen werd Nancy wakker, waarschijnlijk omdat ze de chipszak hoorde kraken, die daniel open maakte. Toen keek ze naar Jack en moest ze blozen. Jack zag dat en fluisterde:

Coma... (ft. Why don't we & Shawn Mendes)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu