- 1

153 11 0
                                    

p.o.v Nikita Zwanenburg.

'Nikki!' Roept Jason blij.
Enthousiast spring ik in zijn arme en belande we in een lange knuffel, even vergeet ik alles om me heen. Pas als we terug trekken merk ik hoeveel mensen er zijn.

'Ow hey' zeg ik beschaamd.
'Dit is Nikki, mijn zusje' stelt Jay me voor.

'Melissa, Jasons vriendin' zegt een meisje terwijl ze me vies aankijkt.
Ik kijk Jason raar aan, we belde bijna elke dag en hij heeft nooit iets over zijn vriendin verteld. In mijn ooghoek zie ik Jay afwachtend kijken.
Ik realiseer me dat ik al een tijdje niks sta te doen, snel schud ik haar hand.

'Mij ken je toch nog wel' zegt de zware schorre stem van Boris.
'Natuurlijk' lach ik en geef hem ook een knuffel.
Boris is de beste vriend van Jay, al vanaf de basisschool.

'Waarom heb je nooit verteld dat je zo'n knappe zus hebt' zegt een hele lange jongen met blond haar. Ik kijk hem kort even aan, hem heb ik nog nooit gezien.

'Om haar te beschermen voor eikels zoals jullie' zegt hij waarschuwend terwijl hij achter me komt staan. Ik grinnik zacht, Jay is zo beschermend.

'Zijn jullie alweer bezig voor het feest?' Vraag ik terwijl ik snel even rond kijk. Veel gezichten herken ik vaag van vorig jaar maar zou ik hun namen echt niet meer weten.
Jay organiseert elk jaar met zijn vrienden een groot feest in de loods. Ze komen dan 3 weken van te voren bij elkaar om alles voor te bereiden.

'Jaaa, het is alweer over 2 weken' antwoord de lange blonde jongen.

'We zoeken nog iemand voor de bar' knipoogt een brede jongen met donker haar, Dennis heet hij volgens mij. Ik kijk naar Jason die tot mijn verbazing niks zegt of doet.

'Ik denk wel dat je het een leuk werkje zou vinden' zegt Jay dan.
Verbaast kijk ik hem aan, ik, achter de bar, met jongens, en Jason vind dat goed?

'Ik zou er over na denken' zeg ik.

'Huh kleine?' Klinkt een zware stem vanuit de deuropening.
'Lars!' Begroet ik hem blij.
'Waar was je de hele zomer, we konden je hulp goed gebruiken in de kroeg.'

'Ik was bezig met stage' verklaar ik.

'Pff jij en school' antwoord hij lachend en geeft me een knuffel.

Ik grinnik en knik overtuigend.

'Nikki, Lisette wacht op je' roept mijn vader me.

'Ik ga even gedag zeggen tegen de rest' zeg ik en kijk naar boven, Jason schenkt me een knikje. Ongemakkelijk loop ik de loods uit.

'Je zusje is echt lekker geworden.'
'Ik zou der doen.'
Hoor ik nog om het hoekje. Snel loop ik weg, dat hoefde ik nou niet perse te horen.

'Nikita!' Begroet Lisette, de vriendin van mijn vader me.
'Hey' begroet ik haar vrolijk terug en geef haar een knuffel.

Ze praat me enthousiast bij praat over wat er de afgelopen 2 maanden is gebeurt tijdens mijn afwezigheid terwijl we thee drinken.

'Heb je al plannen?' Vraagt Lisette geïnteresseerd.

'Pff niet echt, ik moet volgende week alweer naar school.'

'Wat dacht je er van om weer op voetbal te gaan?' Vraagt ze.

'Zat je op voetbal?' vraagt Sven, een van de vrienden van Jason die net binnen kwam.

'Umh ja' zeg ik ongemakkelijk 'ik zou er over nadenken, het lijkt me wel weer leuk' antwoord ik op Lisette.

'Ik moest van Jason vragen of jullie mee wilde eten' vertelt Sven terwijl die nog steeds in de deuropening staat.

'Jan en ik gaan uiteten vanavond maar misschien wilt Nikki wel mee eten' vertelt Lisette.

Sven knikt en kijkt me dan vragend aan. 'Graag als het kan' glimlach ik naar hem.

Als Sven weg is besluit ik te gaan douchen.

Ik zoek ondergoed bij elkaar en iets om te dragen. Na een warme ontspannende douche smeer ik mijn zongebruinde huid goed in. Ik trek een grijze joggingbroek en een simpel zwart hemdje aan. Snel teken ik licht mijn wenkbrauwen bij en breng wat mascara op mijn wimpers aan.

Onderweg naar de keuken trek ik sokken aan, het harde gepraat overvalt me een beetje. Wanneer ik de deur open doe zijn gelijk alle ogen op mij gericht.
'Hoii' zeg ik ongemakkelijk, ik kijk de tafel rond en tot mijn opluchting zie ik alleen de jongens die ik ken.

'Kom zitten' wenkt Boris me.
Ongemakkelijk neem ik plaats tussen Boris en Dennis. Jason volgt aandachtig elke beweging waardoor ik hem raar aankijk. 'Loempia?' Vraagt hij dan. Ik geef hem een knikje en krijg vervolgens een hand loempia's op mijn boord gegooid. Ik bedank hem en begin stilletjes te eten terwijl ik aandachtig naar de gesprekken van de jongens luister.

'Waarom ben je zo stil?' Vraagt Boris na een tijdje.
Ik haal mijn schouders op 'ik ben een beetje moe.'

'Jaa, ik hoorde dat je druk bezig was met school' begint Dennis een gesprek.

'Ja klopt, ik heb 2 maanden stage gelopen bij een bedrijf in Amerika.'

'Daar was je dus' mengt Lars zich.

'Lars heeft je erg gemist' zegt Sven terwijl die Lars lachend een duwtje geeft.

'Is je broertje niet wat voor Nikki' mengt Jason zich in het gesprek.

Ik kijk Jason raar aan, waarom zegt die nou zo iets? Het idee van mij met een vriendje of ik en jongens überhaupt maakt hem al chagrijnig en daarnaast ik ken die hele jongen niet eens.

Lars maakt een raar geluidje terwijl hij een hap van zijn hamburger door slikt 'mjaa dat lijkt me wel een goeie combi.'

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 13, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

that boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu