När han tillslut tar bort sina läppar från mina och jag åter får medvetandet knuffat jag snabbt bort honom. Jag stirrar förvånat på honom men han bra flinar och vänder sedan på klacken och går. Emma springer snabbt fram och ger mig en stor kram. Jag sluter långsamt armarna runt henne och stänger blundar. Allting gick så snabbt, först kysser han mig sen går han bara iväg. Det e något seriöst fel på honom ju. Jag kan känna dom nyfikna och förvånade blickarna bränna på mitt ansikte, jag öppnar ögonen och blänger på dom. Dom vänder sig oskyldig och går iväg dom också.
"Kan du förklara vad som just hände?!" Frågar hon lite för uppspelt.
"Jag vet inte mer än du" suckar jag och rycker på axlarna. Vi släpper varandra och hon tar tag mina händer.
"Vill du prata om det?" Frågar hon
"Jag vet hu inte mer än du"
"Inte om kyssen Abigail, om vad som orsakade kyssen"
Jag fattar genast men skakar snabbt på huvudet.
"Okej men du borde antagligen vila lite" säger hon och kramar mig en sista gång innan hon går ut. Jag suckar och lägger mig ner i sängen. Innan jag vet ordet av så har jag somnat.När jag vaknar igen så är det mörkt ute. Jag vänder och vrider på mig men lyckas inte att somna. Hela min kropp känns så konstig, mitt huvud också. Efter en stund utan att kunna sova reser jag mig irriterat upp och går fram till en av dörrarna, den som jag hoppas är badrumsdörren. Jag öppnar dörren och kliver in i rummet som mycket riktigt är va jag tänkte mig. Badrummet är stort med mycket vita och gråa nyanser, jag tar av mig mina gammla kläder och kliver in i duschen. Så fort det varma vattnet omsluter min kropp är det som om alla problem sköljs bort med vattnet. Jag slappnar av och låter mig själv dras iväg av tankarna. Det hör är andra gången jag duschat idag, eller jag tror att det fortfarande e samma dag. Men vem älskar inte att duscha liksom? Och det finns dessutom inget annat att göra här.
När det plötsligt knackar på dörren inser jag att jag måste ha duschat ganska länge. Oj jag hade helt glömt av att jag är i Emmas rum. Jag stänger av duschen och slänger snabbt på mig en handduk innan jag öppnar dörren och går ut. Emma, som har satt sig på sägen, tittar upp på mig från sin mobil. På tal om mobil var tog min vägen?
"Godmorgon Törnrosa" skrattar hon lite.
"Jag hoppas att det var okej att jag tog en dusch, jag tänkte inte riktigt"
"Nädå det är lugnt, känn dig som hemma" säger hon och ler. Jag ger henne ett tacksamt leende tillbaka.
"Jag hämtar något du kan ha på dig" säger hon och reser sig upp från sängen. Jag nickar och sätter mig på hennes skrivbordsstol.
Efter en stum kommer hon in i rummet igen med sovkläder i famnen.
"Vill du sova här med mig eller ensam i ditt dum?" Frågar hon och ger kläderna till mig. Jag rycker på axlarna och tittar ner i golvet.
"Du kan sova här om du vill" jag nickar som svar innan jag går in i badrummet och byter om.När jag kommer ut ur badrummet har Emma lagt sig i sängen redan. Jag kryper upp till henne i sängen och lägger mig på sidan så att mitt ansikte är vänt mot henne.
"Godnatt" ler hon innan hon släcker lampan på nattygsbordet.
"Godnatt" viskar jag tillbaka.