≠51

5.3K 226 0
                                    

Tapak tangan Safiya dielusnya lembut . Matanya memang tidak langsung memandang ke arah lain , hanya wajah pucat Safiya yang ditenungnya .

Kesiannya isteri abang ...

Rambut Safiya yang mulai panjang dihadapan dielus ke tepi dari menutupi wajah polos isterinya . Wad Safiya adalah wad Vvip oleh sebab itulah Asyraf hanya membiarkan rambut Safiya dari ditutupi apa - apa . Wad ini juga dikawal ketat olehnya. Tidak mudah bagi sesiapa untuk memasuki sesuka hati walaupun doktor yang bertugas .

Seketika deringan dari Iphonenya menyentakkan lamunannya . Asyraf mendengus apabila melihat nama tertera yang menelefonnya .

Dahi Safiya dikucupnya sekilas sebelum membawa diri jauh sedikit dari Safiya . Risau lena Safiya terganggu .

"Yes ? ," acuh tidak acuh sahaja Asyraf menjawab .

"Tengku Ahmad arahkan Tengku untuk bersiap ke New York sekejap lagi ," takut - takut PA nya bersuara .

"For what ? ," marah sahaja Asyraf bertanya .

"Syarikat dekat sana ada problem . And hanya Tengku sahaja yang boleh settle kan ,"

"No , aku tak boleh pergi . Please sambung call ni direct ke daddy ," pinta Asyraf . Dia memang tidak sanggup meninggalkan Safiya dengan keadaan seperti ini . Safiya memerlukannya .

"Ehem ," Tengku Ahmad berdehem sedikit . Lebih kepada memberi signal untuk Asyraf bersuara .

"Daddy , Asy memang tak boleh pergi . Safiya warded . ," lemah Asyraf bersuara berharap daddy nya faham kondisinya sekarang .

"What ? Safiya warded ? Since when ? ," risau Tengku Ahmad bertanya , ditambah pula menantunya kini mengandung cucu sulungnya .

"By today . Asyraf balik rumah tadi , Safiya dah pengsan ,"

"Oh. By hook or crook you must go to NY juga . Safiya , daddy akan minta mummy jagakan. Tak lama Asy in a week only itupun depends Asy selesaikan masalah dekat sana . Cepat siap , kamu boleh balik haritu juga . After that, daddy akan beri cuti 2 weeks to Asy jaga Safiya lepas balik sahaja NY . Tolong daddy ya Asy ," panjang lebar Tengku Ahmad bersuara . Berharap agar Asyraf faham .

"Hm , ya Asy cuba. " segera panggilan ditamatkan .

Asyraf mengeluh perlahan . Mahu ataupun tidak , dia kena juga pergi kalau tidak reputasi syarikat akan merundum jatuh. Safiya dirapati kembali .

Sorry sayang... Abang tak ada tika sayang perlukan ..

Ubun - ubun Safiya dikucupnya . Beratnya hati ini meninggalkan Safiya sebegini .

Iphonenya dikeluarkan kembali . Nombor seseorang didail .

"Ery , please keep eye on my wife and directly contact aku if anything be -- ,"

"--- and if something be . I swear your life ruin and full of gain ," keras Asyraf bersuara . Talian ditamatkan .

Jam dipergelangan tangan dikerling sekilas . About an hour before flight .

"Sayang , please fastly recovery ya . And baby don't active too much , it will hurt our love ," perut Safiya yang sedikit kedepan dikucupnya .

Daddy will miss both .

××

Mata dicelik payah . Silau dari lampu punya pasal . Wajah keletihan ibu mertuanya , dipandang . Kesian mummy .

Pelosok ruang wadnya dikerling .

Where's my husband ?

Rasanya tadi , Asyraf berada disebelahnya . Menemaninya . Ke food stall mungkin . Perutnya terasa sakit sedikit , badannya juga terasa sengal yelah jatuh dalam tandas , boleh tahan sakit juga .

Air yang agak jauh darinya dipandang . Tekaknya haus sebenarnya . Nak bangun pun dia belum mampu , sakit badan nya lagi kuat kini. Mahu mengejutkan mummy , tidak sampai hati pula .

Dua puluh minit berlalu , Asyraf masih tidak kelihatan . Mana dia pergi ? Safiya mengeluh . Sibukkah suaminya hingga lupa menjenguknya?

"Eh , Safiya bila kamu sedar sayang ? ," seakan terkejut dari tidur selepas melihat wajah Safiya tercebir . Monyok sahaja .

"Hehe , almost 30 minutes mungkin," Safiya tersengih . Aduh macam mana boleh tak perasan yang si mummy Asyraf ni sedar ?

"Ya allah. Kenapa tak kejutkan mummy sayang ? Safiya nak apa - apa ? Hungry ? Mummy turun belikan hm ? ," soalan bertubi - tubi dari mummy melebarkan lagi sengihan Safiya .

"No, no thanks mummy . Safiya ... "

"Safiya apa hm ? ," risau mummy bertanya .

"Mm..mm haus ," malu Safiya dibuatnya !

"Ya allah ! Kenapa tak cakap awal - awal ? Kesian menantu mummy . Dahaga ya ? ," segera air mineral dituang ke dalam gelas dan terus di hulurkan kepada Safiya .

"Thank you mummy," ucapnya setelah dia menghabiskan air mineral . Leganya ! Gelas diberikan kembali .

"Welcome sayang. " kepala Safiya dielus lembut .

"Mummy ... ,"

"Yes , need anything else ? ," wajah menantunya ditatap . Cuma memahami setiap perkara yang Safiya mahukan .

"Mmm .. "

"Kenapa ni ? ," lembut Tengku Airien bertanya . Rambut Safiya dielusnya .

Sebaknya ! Kenapa bukan Asyraf yang melakukan sebegini ?

Tangisannya pecah. Ibu mertuanya dipeluk .

"Shhh , mummy here ," cuba memujuk Safiya . Biasalah wanita mengandung mudah terasa dan hati memang tisu .

"Kenapa .. Isk isk .. Asy .. Tak jenguk Fiya isk isk ? ," dalam sendu Safiya meluah rasa . Dia ada berbuat salahkah pada Asyraf .

"Shh , Asy not here . Asy jauh dengan kita sekarang. Ada masalah yang perlu Asy selesaikan sekarang . Nanti everything done , Asy akan cepat - cepat balik Malaysia sayang. " belakang badan Safiya ditepuk - tepuknya . Sedikit sebanyak berjaya memujuk hati tisu Safiya .

"Asy dekat NY sekarang . That problem very important . Tak lama just one week only ," wajah sebek Safiya diangkat memandangnya . Nangis - nangis pun terserlah jelita dan kecantikan menantunya . Mana tak angau anak lelakinya !

Safiya tersenyum sedikit . Kesian ibu mertuanya kerana perlu melayan manjanya yang tak bertempat ini ..

"Thank you mummy. "

Tengku Airien senyum sahaja . Beruntung kerana hati menantunya mudah dipujuk !

"Welcome Fiya sayang. "

****

Almost a week untuk siapkan chapter ni! Idea blank. Hang!

Pergh. Dua tiga kali juga buat untuk #51 ni but yang ni yang paling okey mungkin?

Oh ya. 20 voters for #52 🤗

Tq.

Cinta Lelaki Bongkak !Where stories live. Discover now