[ tyga ]

15 6 1
                                    

[🐣]

' Nak cakap ni . kebodohan sangat tak bertempat kau tu simpan sikit untuk anak anak kau boleh tak ? Penat dari tadi menonjol sangat  ' aku menepuk pelan bahu mamat yang terlebih innocent itu .

' alah , nanti anak anak aku , anak anak kau jugak ' dia tersengih suka  .

Wah , aku tarik balik kata kata aku yang dia ni innocent  눈▽ 눈

' takda maknanya . aku kenal kau pon tidak "

Pantas aku menjelingnya sambil mengambil penyapu yang batangnya berada dimeja milik Renjun .

' wei , kau kan dah kenal aku  ' dia cakap putus putus pulak.

' then , kau kenal ke aku ? ' kening kiri aku dinaikkan .

' mesti lah aku kenal kau . Kim Haeun . 17 . single ' jawab mamat ni dengan laju tanpa berfikir 24kali.

' apa kau ingat kita kat wechat ? intro macam budak tadika . ' aku menggulikan biji mata .

Heish lebih baik aku cari penyodok daripada layan malaon ni .

' susah betul lah nak try budak yang susah masuk air macam kau ni ' tergeleng geleng kepala Jihoon kerana apa yang dia strategikan dari sebulan lepas tak menjadi .

' eh , daripada kau buat bende bende yang mensia-siakan lagi lagho ni . Baik kau tolong aku kemas kelas . LEBIH AFDHAL LAGI DAPAT PAHALA ' sindir aku .

' haahlah , dah alang alang menumpang SARANG TIKUS NI .  Baik kemas jelah en , Dah tak serupa kelas dah guwe lihatin ' dia mula bergerak mencari sesuatu .

' wei . wei mana tong sampah kelas kau ? '

' hm , cari la sendiri . aku pon tak tahu . sejak akhir akhir ni , dah ade kaki pergi merayap cari geng nak buat kawan '

+++

' kau dah lambat 17 minit .buat muka takde hal pulak ngan aku en ' aku melihat abang aku yang sebal ni .

Aku cakap ngan dia , dia boleh ber- lalalalla kat sebelah . eih , kalau kat tangan aku ni ade kapak , dah lama melayang kat kepala Kim Jongdae tu .

' 40 × 17 persamaan 680 . sekarang bagi aku 6 ringgit lapan puloh sen sebelum kau jumpa jalan yang lurus sekarang ni ' aku dah macam ahlong kutip hutang gayanya.

Ya , aku memang tengah kutip hutang sekarang ni .

' no . kau sepatutnya bersyukur aku dah amik kau sekarang ni key '

' eh , kau yang sepatutnya bersyukur tau , aku tak cekik kau time masuk kereta ' ei . sabo jelah

Selang beberapa keheningan ~

'Apa kau fikir aku ni patung new journey to the west yang warna kuning tu ke? tunggu kau macam tunggul yang takda masa depan ? " marah betul kat dia ni

" Bukan reti nak mintak maaf ke apa . Alih alih fokus kat  jalan raya dia tu . Aku khawinkan kau ngan jalan tar berlubang zaman najib baru tau"

penat membebel . bukannya dengar pon pebenda aku menjemah kat tepi dia .

' kau dah habis borak kencang belum ni ? '

' dah ' aku memeluk tubuh disebelah .

' hah , baguslah . kejap lagi aku nak kau balik ni pergi siap siap , ikot aku pergi somewhere ' kata Suho yang tekun memandu dengan riangnya .

' pegi mana ? Aku penat , kau tahu tak ? '

' ikot jelah kau ni . banyak dalih betul "

' TAPI AKU ADA - ' kata aku dipotong bak angin

' AKU CAKAP . IKOT , IKOT JELAH BISINH JELAH KAU NI  . KALAU TERBABAS KANG MATI MACAM MANA ? '

Nak je aku pukul mamat ni . SEDAP KAU JE TENGKING AKU . APA KAU FIKIR KAU ANAK RAJA , KALAU KAU ANAK RAJA , AKU PERINCESS KAU TAHU ?

' hm ' aku makin ketatkan pelukan tubuh sendiri sambil melihat keluar tingkap . malas nak tengok muka beruk liar tu .

Oh ya . aku nak kena call Taeil sunbae yang petang ni aku tak jadi datang rumah dia . katanya , ade ape benda  ntah nak suruh aku tolong ritu .

===

[OG] Stop it , Childish Where stories live. Discover now