Kapitel 16

113 7 8
                                    

Låtar till kapitlet: The funeral= band of horses (har haft den i nåt annat kapitel oxå tror jag)

Turn your face= Little mix

Zayn's pov

Jag går runt i skogen med tunga steg.Jag vet inte vart jag är någonstans. Jag vet dock inte eller hur länge jag har gått. Jag har redan gått förbi ett hus där en jävligt dryg tjej som hette något med Serena bodde. Hon kom ut medan jag gick förbi och så sa hon massa saker om Niall. Jag slog till henne och gick genast därifrån.

''Heregud! Tre poäng till oss!'' Hör jag plötsligt en röst och jag tittar upp. Tre tjejer står och glor på mig i några scout uniformer. En av dem skriker till och springer fram till mig. Jag får mer uppmärksamhet när de andra i hennes scoutgrupp hört att hon skrikit. ''Du är Zayn!'' Piper tjejen och snart kommer de andra två tjejerna som stod bredvid henne fram. ''Förlåt för Lydde (A/N egentligen är det Lydia som min gode vän här på Wattpad och irl heter).''' Säger en tjej.

''Jag är Tina!'' Säger den tredje och skriker tillsammans med Lydde. ''Hur är det ens möjligt att träffa på tre i One direction i en skog nästan samtidigt?'' Frågar en tjej. ''Förresten jag är Mo.'' Säger hon och ler. ''Vad menar du med tre stycken?'' Frågar jag och de två tjejerna bredvid slutar skrika tillsammans. ''Asså innan dig har både Niall och Liam gått förbi.'' Säger Lydde.

''Vänta är det här ännu en till av One derektion?'' Frågar en kille med blont hår och tiejerna nickar. ''Men va fan, undrar vem som är sen, kanske den där Harry.'' Säger en annan och hela jag krypms. Mitt leende försvinner och jag tittar ner i marken. ''Zayn vad är det?'' Frågar Tina med oro i rösten. Jag ignorerar henne och går bara förbi dem. ''Harry är död.'' Säger jag tyst och en tår rullar sakta ner från min kind. ''äntligen, har längtat så mycket efter det här ögonblicket.'' Hör jag en kille viska och ilskan bubblar inom mig och jag vänder mig om och går med raska steg över till honom.

Jag tittar in i hans ögon och i nästa sekund håller jag honom i halsen och trycker upp honom mot ett träd. ''Du håller käften! Om jag någonsin träffar dig igen kommer jag fan döda dig! Vet du hur svårt det är när ens bästa vän och bror är död när man redan håller på att leta efter en annan av sina bästa vänner som troligen är död!'' Skriker jag och slår till honom. Jag släpper killen och går ifrån honom utan att vända mig om. ''Vad fan gör du!'' Hör jag bakom mig och folk som skriker. ''Herregud han svimmade!'' Hör jag och jag fortsätter gå.

''Kom tillbaka!'' Hör jag bakom mig och ett retsamt flin klättrar sig upp på mina läppar. Jag skakar på huvudet och fortsätter gå långt ifrån dem tills deras röster bara är viskningar.

Niall!'' Hör jag en röst från ingenstans skrika och jag stannar. Det var Liams röst. Jag tittar runt för att se ifall Liam eller Niall stå här. Det är bara jag som är här så då måste jag säkert bara inbillat mig hans röst.

Jag rycker på axlarna och fortsätter gå fram. Framför mig börjar ljus komma fram och där borde utgången vara. Plötsligt kommer en stig fram och jag börjar gå på den tyst och försiktigt. Jag hör någonstans en bil köra.

Jag kommer äntligen fram till slutet av skogen och ser vårat hus. Det stora huset står precis som det var när vi lämnade den och snart kommer en bil som stannar utanför huset och en person kliver ut. Jag gömmer mig bakom ett träd för att denna person inte ska se mig. Personen går upp mot dörren men stoppas av att ännu en till bil stannar utanför huset.

En kille går ut från bilen och den personen som står vid huset vänder sig om och de två får ögonkontakt med varandra. Det är då jag fattar vilka det är. Niall och Liam.

HatedWhere stories live. Discover now