Ležala som na posteli a duchom neprítomná hľadela na pokrčené oblečenie na konci postele. Sestra pobehovala po izbe a hľadala niečo čo ma momentálne netrápilo. Nudné prázdniny ako každý rok utiekli ako voda a zajtra sa pre nás otvárala mučiareň. Učenie mi problém nikdy nerobilo ale spolužiaci áno. Sprosté narážky sú ešte v poriadku, no keď mi naposledy zobrali tašku s vecami, spanikárila som. Nikdy som nikomu nič zlé nespravila, aspoň o tom neviem. Druhý ročník strednej školy začína a ja už mám dopredu prebraté tri učivá z literatúry. Zabratá do myšlienok som si nevšimla, že po mne sestra kričí, no keď mi do hlavy hodila moju vlastnú papuču otočila som sa na ňu s otázkou v očiach.
,,Mama odkazuje aby si urobila večeru a že sa vráti ráno. Ja idem za hodinu ku kamoške a zostávam u nej cez noc." oznámila. Len som prikývla a vybrala sa do kuchyne. Cestou dolu som sa šmykla na schodoch a skoro hodila papuľu ale ustála som to. Vytiahla som všetko potrebné na špagety s omáčkou a pustila sa do varenia. O pol hodinu neskôr už sme so sestrou za kuchynským stolom a v tichosti jedli.
Anetta už bola na odchode keď som na ňu ešte zakričala. ,,Kedy sa vráti Lucas?" spýtala som sa zaujato. Lucas je náš 25 ročný brat, ktorý sa rozhodol cestovať a momentálne je na cestách už dva mesiace. Milujem rozprávanie každých jeho zážitkov. Vždy bol pre mňa ten najlepší, môj starší brat ktorý ma chránil. Po tom čo začal cestovať a vzdal sa školy sa s mamou pohádal, no vždy ho s úsmevom na tvári privíta a vypytuje sa ho na podrobnosti. ,,Asi za dva týždne, povedal, že nevie presne kedy kúpi letenku. Ale mám ťa nechať pozdraviť a že sa na nás teší." odpovedala mi s úsmevom. Prikývla som a zaželala som jej dobrú noc a nech si to užije. Ešte hodinu som ležala rozvalená na gauči a prepínala televíziu jedna radosť. Keď už bolo jedenásť, rozhodla som sa ísť spať. Napísala som Tesse ešte krátku sms, že sa ráno stretneme pred školou a pobrala sa do postele.
Pondelkové ráno. Keď moje uši započuli budík, mala som chuť hodiť ho o stenu. S mrmlaním som sa postavila z vyhriatej postele, ktorá ma k sebe volala späť a zamierila do kúpeľne. Vyzliekla som sa a vošla do sprchy kde som na seba pustila prúd ľadovej vody a postupne pridala na teplote. Po desiatich minútach som uznala za vhodné, že by som sa mala ísť nachystať, tak som vypla vodu a zabalila sa do veľkej bielej osušky. Vlasy som si vyfénovala a naniesla som si malinový balzám na pery. Navliekla som na seba džínsy so šedým tričkom a ešte som zo skrine vytiahla veľkú čiernu mikinu. V kuchyni ma čakali raňajky v podobe sladkého pečiva a kakaa s odkazom od mamy, že ďakuje za večeru a išla si ľahnúť. Pousmiala som sa a rýchlo začala jesť aby som nezmeškala autobus. Špinavý riad som dala do drezu a utekala som sa obuť. Dala som si biele tenisky, do malého batohu si dala kľúče, nejaké zvyšné peniaze a s mobilom v ruke utekala na zastávku. O dve minúty prišiel autobus, po zaplatení som sa presunula na voľné miesto vzadu. Prešlo pätnásť minút a ja som vystupovala z autobusu. Pred školou už nedočkavo stála Tessa a keď ma videla, rozžiarila sa a dychtivo mi mávala. Podišla som k nej, objala ju a spolu sme sa vybrali do tej hrôzy. Sadla som si do poslednej lavice a Tessa sa vedľa mňa usadila. V tom do triedy vošiel ten idiot a sadol si priamo pred nás. Pozrela som s nenávisťou na moju kamošku a tá len mykla plecom. Matthyas sa otočil dozadu, najskôr pozrel na Tessu s ktorou sa pozdravil a potom na mňa, no len sa uškrnul. Zamračila som sa a pozrela von oknom kde vykúkali posledné lúče slnka.
Naša triedna učiteľka vošla do triedy, celá veselá nás pozdravila a privítala v novom školskom roku. Obkecávala to ešte hodinu, potom nám oznámila, že knihy dostaneme zajtra a pustila nás domov. S Tessou sme vyšli zo školy a už som chcela zabočiť na zastávku keď sa spýtala. ,,Pôjdeme ešte na kávu?" zaujato sa spýtala.
,,Nemám moc chuť a mám veľa práce." zaklamala som. ,,Tým myslíš sedenie za knihami?" spýtala so zdvihnutým obočím. ,,Presne tak." zašklebila som sa. ,,No tak to nie, pekne si ideme niekam sadnúť, neboli sme spolu skoro celé prázdniny."
,,Nemôžem za to že si bola stále na dovolenkách." vyčítala som jej.
,,Poď už a nekecaj." povzdychla som si a išla za ňou. Sedeli sme v malej útulnej kaviarni. Prišla k nám mladá čašníčka a s úsmevom sa spýtala či máme vybrané. Tessa sa ozvala prvá. ,,Dám si čokoládové kapučíno a muffin." odpovedala to s takou chuťou do jedla, že som sa skoro neudržala a rozosmiala na plné kolo. ,,Ja si dám čiernu kávu bez cukru s mliekom." Zapísala si naše objednávky a odišla ich pripraviť. ,,Fuj ako to môžeš piť bez cukru?" ,,Je to chutné, no nie každý to má rád." O chvíľu k nám prišla čašníčka a položila pred nás naše objednávky. Poďakovali sme sa, odpili si a zvyšnú polhodinu mi Tessa rozprávala o jej letných zážitkoch. Znudene som ju počúvala a nie že by mi vadilo poslúchať ju ale o tom ako zbalila dvoch chalanov na dovolenke naraz ma fakt nebavilo. Po jedenástej som prišla domov a pozdravila sa s mamou, ktorá varila obed. Chvíľlku sme sa rozprávali a potom som sa pobrala do izby. Zvliekla som zo seba džínsy, dala si pohodlné sivé tepláky a navliekla na seba staré vyťahané tričko. Vytiahla som z batohu mobil so sluchátkami a s úľavou som si ľahla do postele. Po pár minútach sa mi začali zatvárať oči a poddala som sa spánku.Aida
Tessa
Lucas
Anetta
Matthyas
YOU ARE READING
Aida
RomanceAida bola pre ostatných vždy tá nudná, samotárska bifľa, ktorá chodila vo veľkých bratových mikinách. Neupozorňuje na seba a radšej doma zavretá v izbe číta knihy. To sa nedá povedať o jej najlepšej kamoške Tesse. Núti ju usmievať sa, vláčiť sa po b...