Kapitel 18

808 28 2
                                    

TEAS P.O.V

- SAMIR?!

- TEA?!

Jag hoppade av sängen och sprang fram och kramade honom.

- Aj, ta det lugnt. Jag har ett ny sytt mage! sa Samir.

- Oj, Aj, Shit förlåt! sa jag och släppte taget om honom.

Sapphire kröp upp från sitt gömställeoch gick fram och hälsade.

- Är det din bror, Tea? frågade Sapphire och glodde på Samir.

- Haha, Ne det är han inte, men han är min vän!

- J-Jaha.

Plötsligt fick Samir syn på kroppen legandes på golvet.

- Vad har ni gjort med henne?

- Ehmm...du menar vad har TEA gjort? sa Sapphire och tog ett steg från mig medan hon pekade på mig med tummen.

Nu hängde allt på mig. Jag måste berätta.

- Lova att inte berätta det här för NÅN! sa jag och tog ett steg närmre Samir.

- Okey.

- Asså. Liksom, hon typ är... sa jag och rullade med fingrarna.

- Hon typ är, typ, Asså, typ... Shit vad är det med mig?! tänkte jag.

- Hon typ är min....mamma? sa jag och sa det sista ordet som om det var en fråga.

- Meeen, ska du inte gråta då? Ifall hon är din mamma? frågade Samir och höjde ett ögonbryn.

- Asså, ja, men Asså...sa jag och la en hårslinga bakom örat.

- Asså.... hann jag säga innan jag blev avbruten.

- Arghh, hon dödade henne, så nu fick du veta det! sa Sapphire en aning irriterat.

- Varför?!

- Därför att hennes mamma aldrig hade brytt sig om henne och resten är privat! FAN VAD MYCKET DU FRÅGAR! skrek Sapphire.

- Tyst! fräste jag till Sapphire.

- Men seriöst vad ska vi göra?! Frågade jag otåligt och kände hur en en klump i halsen började växa.

- Jag vetinte! Sa Sapphire snabbt och var påväg mot dörren när jag stoppade henne.

- Om du går ut och ifall nån sköterska ser det kommer hon säkert att undra varför två personer går ut ur mitt rum samtidigt, och om hon kommer in hit och ser kroppen så kommer hon tro att ni var med i det här och då kommer alla vi hamna i fängelse!! Sa jag snabbt och Sapphire och Samir bara glodde P mig.

- Okej, då går vi inte ut, dah! Sa Sapphire och satt sig på en svart pall.

Plötsligt knackade nån på dörren.

- Tea? Får jag komma in? Frågade en ljus röst.

OH SHIT JULIA!

Alla vi drog in kroppen in i toaletten i duschen och drog för draperiet.

Samir och Sapphire rättade till kläderna och satt sig på varsin pall bredvid min säng.

Jag tog två hårslingor och la dom bakom örat och ropade " Vänta en sekund " därefter hoppade jag in i sängen rättade till kudden samt täcket därefter ropade jag " kom in ". När Julia öppnade dörren såg vi ut som att vi hade just blivit avbrutna när vi hade pratat.

Mina händer började svettas, men jag torkade det på de vita täcket.

- Tea! Hej! sa Julia med sin ljusa röst därefter sprang hon fram och kramade om mig. Bakom henne vid dörröppning stod hennes mamma med armarna i kors över bröstet och log.

- Hej Tea hälsade hon med sin mjuka röst som jag älskade. Jag verkligen älskade Markus låtsats mamma för att hon är sååå perfekt! Önskar att hon var min mamma...

Markus mamma dog i en bilolycka och ingen, INGEN pratar om henne, det skulle bara leda till tårar och bråk.

* några minuter senare *

- Mamma, jag måste på toa sa Julia och tittade bedjande på sin mamma.

- Aa visst! Tea får vi låna din toalett? frågade hon.

- Aa visst! Sa jag innan jag reagerade vad jag sa. Samir och Sapphire såg rädda ut och Julia och hennes mamma var påväg upp när jag stoppade dom.

- Eller NEJ! Jag menar..nej det går inte sa jag lugnt, men skrek ut det första.

- V-Varför? frågade Julias mamma och vände sig om igen.

- D-Därför att...jag tittade på Sapphire och Samir och dom tittade skrämt på Ylva, Julias och Markus mamma. SÄG NÅT! Arghh jag får väl hitta på nåt själv, dah!

- D-Därför att jag nyss hade varit där och det luktar pyton där, eller hur, Sapphire. Sapphire nickade till svar och sa.

- Ja, det kändes som att hon skulle spränga upp toaletten i himlen!

Jag höll mig om magen och gjorde olika roliga grimaser vilket fick alla i rummen att skratta.

Phewwww, det var ju nära som fan! :)

Inte det jag trodde...|Bok1|Where stories live. Discover now