Andromeda
A végtagjaim úgy elnehezülnek, mintha ólmot öntöttek volna beléjük. Álmosan pislogok a szobámra, és többet nem tudok megállapítani róla, mint hogy „szép". Star a kicsi, vélhetően neki szánt, ötven centi hosszú ágyra kucorodik. Leveszem a cipőmet, és zokniban megyek végig a vastag szőnyegen, amit a fapadlóra terítettek. Egyenesen egy ajtó felé tartok, amiről azt feltételezem, a fürdőszobába vezet. A világoskék és fehér csempékkel borított helyiségben becsukom magam mögött az ajtót, és leveszem a zoknimat is. Elkezdek vizet engedni a sarokban álló márványkádba, közben minden mást is lehámozok magamról, és a földre dobok. A nyakamban lógó két egyforma medálon átbújtatom a fejem, és az egyik polcon álló ékszerdobozba teszem őket. Kócos hajamat kiengedem, és az egyik polcon található üvegből tusfürdőt öntök a kádba, majd elzárom a vizet. A fáradtságtól kábultan, óvatosan mászok be. Otthon leginkább zuhanyozni szoktam, és nem titkolt félelmem, hogy el fogok csúszni a márványon.
A kád elég hosszú, hogy teljesen kinyújtsam a lábam, és nyakig a meleg vízbe merüljek. A fürdővíz csupa hab, nekem pedig támad egy igen szórakoztató ötletem. A kezembe is öntök némi tusfürdőt, amit kicsit összehabosítok, aztán a hüvelyk- és mutatóujjamból kört formálva, a köztük keletkezett szappanhártyát fújom. Egy buborék lebeg a habtenger fölött, és én gyermeki boldogsággal nézem. Az ilyen apróságok annyira fel tudják dobni a kedvem! Szeretném, ha az egész világ ilyen gyönyörű, tiszta és egyszerű lenne, mint egy szappanbuborék.
A szép ábrándjaimat az töri össze, jobban mondva pukkasztja ki, hogy a buborékom nekimegy egy aranyozott törülközőtartónak. Ennyit a „szappanbuborék-világomról".
Miután végzek a fürdéssel és a buborékfújással, egy törülközőt tekerek magam köré, és összeszedem a padlón heverő holmijaimat. A feltételezhető szennyeskosárba dobom őket, aztán visszaakasztom a medáljaimat a nyakamba. Legtöbbször fel sem tűnik, hogy rajtam van. Akarom mondani, vannak, hiszen mostantól kettő van. Furcsamód, a régebbi alvás közben sosem gabalyodott rám. Egy ideig próbáltam rájönni, miért nem, de nem találtam választ. Bevallom, ez még a mai napig is eléggé zavar.
A bőröndömből kirángatom a hálóingem, és miután felvettem, a kissé magas, baldachinos ágyra mászok. A vastag, puha takaró alatt gyorsan álomba szenderülök, miközben a kezemben a két medált tartom. Jól esik a tenyeremben érezni őket. Mély, álomtalan, súlyos, ám pihentető alvás veszi kezdetét.
Reggel, ébredés után kicsusszanok a takaró alól, egyenesen a padlóra, és végre alaposabban is szemügyre veszem új lakóhelyem. Nem vagyok hozzászokva, hogy ekkora legyen a személyes életterem, de ez nem jelenti azt, hogy nem tetszik a szoba. A helyiség színei épp a kedvenceim: királykék, bronz, barna, néhol arannyal. Az aranyat annyira nem kedvelem, de igazán nincs okom panaszra. Olyan különös, hogy először a színeket veszi észre az ember, és csak azután a formákat. A falamat arany és ezüst csillagok borítják, a csillárom is az égboltra emlékeztet. A polcok vagy üresek, vagy könyvek és műszerek sorakoznak rajtuk. Ebben a helyiségben szinte minden megvan, hogy jól végezzem a munkám. Kíváncsi vagyok ki ismert ahhoz eléggé, hogy így rendezze be. Kissé, mint említettem, nyomaszt a luxus, ami olyan távol áll tőlem, mint ide Európa, de mégis barátságos és kedves helynek érzem. Jól megleszek itt.
Észreveszek még valamit, ami felkelti a kíváncsiságom. Egy csigalépcső vezet felfelé.
Felöltözök a magammal hozott ruháimba és megfésülködök, majd elindulok rajta. Star a korláton szalad. Odafent, elég magasan, egy csapóajtó nyílik. Nem kell túlzottan erőlködnöm a kinyitásával. Miután meglátom mögötte a tiszta, kék eget, még feljebb lépek pár fokot, végül kilépek rajta. Egy tágas, kör alakú teraszon találom magam. A tágas alatt azt értem, hogy a szobám ötször-hatszor elférne rajta. Gyakorlatilag akár futni is feljárhatnék ide, bőven elég lenne rá a hely, de egyértelműen nem futásra rendezték be. Az egyetlen ajtó, amin feljöttem, nem középen helyezkedik el, hanem kicsit közelebb a terasz Palota-felöli végéhez. Középen, a végtelen táj felé fordítva, egy teleszkópot állítottak fel. Döbbenten nézem a drága, modern eszközt, aminek az első darabját annak idején én és Professzor fejlesztettük ki, de ironikus módon nem tudtunk sajátot vásárolni a találmányunkból, mert sikerült olyan drága eszközt építenünk, amit nem tudtunk megfizetni. Nem értek a gazdasághoz, meg a pénzügyekhez, így többet nem is tudnék hozzáfűzni a történet ezen részéhez.
YOU ARE READING
Csillagokon túl
FantasyEzer évvel később az emberiség tudásának nagy része már sehol sincs. Andromeda Noxas, Wlorre országának valaha volt legfiatalabb asztrofizikusa is azon munkálkodik, hogy újra felfedezze a régi ismereteket, és megalkossa az újabbakat. Csendes életét...