#7

313 33 5
                                    

Semasa makan
JAELiN POV

"Korang dgr tau. Jaelin nk bagitahu tentang jadual giliran basuh pinggan."kataku.
"Cakaplah kitaorang dgr."kata Jisung oppa meaakili yb lain.
"Jadual ni ikut giliran tau. Kita mulakan dengan, Jisung oppa dan Sungwoon oppa. Esoknya, Minhyun oppa dan Jinyoung. Hari seterusnya, Seongwo oppa dan Daniel oppa. Selepastu, pink sausages. Kemudian, Daehwi dan Guanlin. Faham kan?"jelasku.
"Faham, tapi Jaehwan hyung x dimentionkan pun?"tanya Daehwi.
"Aah"kata mereka hampir serentak. Jaehwan oppa pulak tgh senyum senyum, ingat x ada kerje latu.
"Memandangkan Jaelin masih lagi x tahu baju korang yg mana satu, Jaehwan oppa akan tlg Jaelin."kataku.
"X adil la noona. Mentang mentang la Jaehwan hyung tu oppa noona, noona kasi hyung buat kerja ringan ringan"kata Daehwi tidak puas hati.
"Mana ada, basuh pinggan lagi senang. Duduk satu tempat aja. Kalau lipat baju kena pergi sana sini."protesku.
"Ye lah" jawab Daehwi yg masih tidak puas hati.
"Dah jangan gaduh gaduh. Makan cepat. Kalau x, x nk basuh pinggan" kata Jisung oppa.
"Ok"kataku dan Daehwi serentak.

Selepas makan, Jinyoung dan Woojin masuk tandas. Sakit perut ke? Tah lah lama. Hampir 1 jam diaorang kat dalam tandas. Sementara diaorang kat dalam tandas, Daehwi dan Guanlin bawa aku jalan jalan pusing satu rumah. Rupa rupanya, rumah ni ada 3 tingkat. Kalau tengok dari luar macam dua tingkat. Dekat tingkat 3, ada bilik dance practice, beranda, tempat karoke dan ada piano. Tingkat 2, bilik kitaorang ber12.
Dan tingkat 1 ada dapur, ruang tamu, bilik baju dan 2 bilik tetamu. Belakang rumah diaorang, ada taman kecik. Bila dah habis pusing pusing satu rumah ni, Jinyoung dan Woojin keluar dari tandas;
"Weiii, sakit perut!!!!"kata mereka hampir serentak.
"Kenapa ni??"tanyaku dengan penuh kerisauan.
"Mana x nya sakit perut. Makan banyak sangat."perli si Daehwi.
"Wei Jaelin, kau masak sedap sangat. Sampai berpinggan pinggan aku makan."kata Woojin.
"Habistu, x kan lah aku kena masak makanan yg x sedap?"tanyaku balik.
"Bukan tu maksud aku, kau masak jangan sedap sangat. Sedap dia biasa biasa aja"kata Woojin.
"Kau ajar la aku, macam mana nak masak sedap tapi x sedap sangat"kata ku
"Ish lau ni masalah la"kata Woojin.
"Aku pulak yg masalah. Kau la"kataku.
Dan bermula la perang mulut antara aku dgn Woojin. Tiba tiba...............
"Korang ni senyap boleh x?!!!!"tengkin Jaehwan oppa.
Terkejut aku. Aku tah lah tengah period. Aku ni sejenis yg mudah terasa kalau waktu aku period. Rasa nak nangis. Bukan aku seorang je yg terkejut, ahli yg lain pun sama.
"Mianhae"kataku lalu berjalan masuk kedalam bilik. Kat dalam bilik aku menangis sepuas puasnya.

JAEHWAN POV

Kuat sangat ke aku tengking tadi? Pabo la kau ni Jaehwan. Kalau stress x payah la nk tengking tengking orang. Dia x bersalah pun. Baik aku pergi minta maaf. Aku pun berjalan menuju ke bilik dia. Bila aku kat depan bilik dia, aku terdengar tangisan. Jaelin nangis ke? Aku pun ketik pintu tiga kali

Tok Tok Tok

"Nuguya?"tanya Jaelin yg ada di dalam bilkm tu.
"Boleh oppa masuk?"tanya ku.
"Nae"balasnya. Aku pun masuk sebab dia dah bagi kebenaran. Aku berjalan ke arah dia dan berdiri depan dia.
"Mianhae  tadi oppa tertengking kat Jaelin. Oppa seriously x sengaja."kataku sambil peluk dia.
"X apa. Jaelin pun minta maaf sbb buat oppa serabut"kata dia dan membalas pelukanku.
"Dah, oppa tamau tengok Jaelin nangis. Tapi kenapa Jaelin nangis?"kataku lau melepaskan pelukan.
"Perlu ke oppa tau?"tanya dia.
"Perlu sbb Jaelin adik oppa."balasku.
"Kalau Jaelin bagitau oppa, oppa jangan gelak tau"kata Jaelin.
"Buat apa oppa nk gelak."tanya ku.
"Betul ni?"tanya dia.
"Ish budak ni bagitau je la."kataku lagi.
"Sebab Jaelin tengah period. Kalau Jaelin period, Jaelin akan mudah terasa."kata dia. Aku tengah tahan gelak ni. Kang x pasal pasal dia merajuk.
"Ooo"balasku.
"Nak buat apa sekarang ni bosan la?"tanya Jaelin.
"Jom turun bawah"ajakku.
"Nak buat apa?"tanya dia lagi.
"Entah. Jom je la turun"kata ku.
"Ok"balas Jaelin sambil buat aegyo. Comelnya dia.

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now