"Lijkt me een leuk idee" zeg ik inmiddels wat vrolijker.
Terwijl Claire en ik naar de snackbar aan het lopen zijn krijg ik een appje van mijn moeder;
Mama: voor het geval dat je het wilde weten, morgen om 4 uur 's ochtends vertrek je. Je gaat naar "Vandelia Highschool" in America. Zorg dat je op tijd thuis bent zodat je je spullen in kan pakken en je op tijd kunt gaan slapen.
Mama: wist je trouwens dat tieners gemiddeld 9 uur slaap nodig hebben per dag? Eerder slapen dus!
Ugh, moeders ook altijd met hun "feiten". Ik zucht diep en Claire kijkt me vragend aan. "Ik vertrek morgen om 4 uur 's ochtends." Ze kijkt me met grote ogen aan. "4 uur! Zijn je ouders gek ofzo!" Ik lach kort. "Tja, moet waarschijnlijk gelijk beginnen.""Wat willen jullie bestellen?" Vraagt een kleine vrouw met zwart krullend haar. "Een chili chicken, medium friet, aardbeien milkshake, brownie en 12 kipnuggets graag" zeg ik beleefd. Ze kijkt me vragend aan, wat best logisch is, ik ben erg dun dus veel mensen denken dat ik niet veel eet. Daarentegen eer ik juist super veel, alleen kom ik gewoon niet aan. Soms wel chill, maar ook wel irritant. "9 kipnuggets, grote friet en een mango-ananas smoothie alstublieft." Zegt Claire. "Oke, komt eraan" zegt de serveerster en ze loopt weg. "Ga je cameron niet missen" knipoogt Claire, ik vind cameron al jaren leuk en heb eigenlijk nooit wat tegen hem gezegd. Hij heeft bruin haar en groene ogen, wat een super simpele jongen lijkt, maar dat is die niet. De manier waarop hij loopt en mijn naam zegt is echt gèwèldìg. Ook is zijn haar super zacht en zijn lippen zijn prachtig roze. Ben ik obsessed met hem? Nee, ja, misschien, ja oke een klein beetje heel erg. Ik kijk Claire aan "misschien had ik hem eerder moeten aanspreken" zeg ik somber. "Ik had de kans gewoon moeten pakken." Ze kijkt me aan. "Wat als je na Latijn, in de gangen, 'per ongeluk' tegen hem opbotst en dan een gesprek begint." zegt ze met een smirk gezicht. "Oof" zucht ik. Oof is eigenlijk mijn #1 woord, ik antwoord in ongeveer elke zin met "oof". Geen idee waarom eigenlijk, zit misschien te veel op internet, maarja. "Kom op" zeurt Claire. "Pleeeaaase." Nee, nada, noppes. "Sorry Claire maa-" Voordat ik het weet onderbreekt Claire me; ze staat op, loopt naar me toe, gaat op haar knieën zitten en doet alsof ze bid. "Lieve God van Billie, laat Billie alstublieft praten, en misschien wel op date gaan, met Cameron." Ik kijk haar aan en wil wat zeggen, maar ze kijkt me dreigend aan, dus blijf ik stil. "Amen." Ik zucht en begin dan te lachen, wat een gekke beste vriendin heb ik toch ook. Ze bid, tot de God van mij, om te bidden dat ik met cameron op date ga. Wie doet nou zoiets? "Oke, oke, ik ga wel." Zeg ik dan maar, nu al spijt hebbend voor wat er gaat komen. "Yesss" Claire springt op, maar botst tegen de serveerster aan. Verschrikt kijkt ze achterom, de serveerster ligt op de grond met al ons eten en drinken over haar heen. "Shit." Is het enige wat ze uit kan brengen. Snel loop ik naar de serveerster toe. "Sorry, gaat het?" Vraag ik aan haar. Ik krijg een boze blik toegeworpen. Ik probeer haar overeind te helpen maar ze trekt haar arm weg en het enige wat uit haar mond komt is een boze "ik vraag u vriendelijk om de zaak te verlaten." Claire en ik kijken elkaar snel aan en lopen dan samen weg. Dan begint Claire hard te lachen, waardoor ik nu ook moet lachen. "Ben je hier voor het laatst, word je weggestuurd." Proest Claire uit. Ohnee, hier komt het, de slappe lach is aangekomen op zijn bestemming.
Dan word ik gebeld door Valerie, een andere vriendin van me. "Waar zijn jullie?" Vraagt ze. "Ik zit helemaal alleen bij Latijn en jullie hebben een toets gemist." Shit. "Ehm we waren bij de snackbar." Zeg ik half lachend. "Hoezo waren de les duurt nog meer dan 12 minuten." Lachend kijken Claire en ik elkaar aan. "Ik leg het zo wel uit." "Okay, tot zooo" zegt Valerie en ze hangt op. We lopen richting school want de pauze begint bijna, over 12 minuten pas, maarja whatever. Aangekomen op school gaat de bel, Claire kijkt me aan met een blik van 'hebben we er echt 12 minuten over gelopen?' en ik kijk terug met een 'blijkbaar'.
Snel lopen we door naar onze vaste pauze plek. "Au" Tegen iemand aangebotst. "Kijk is uit je-" dan zie ik tegen wie ik aan ben gebotst, Cameron. En ik denken dat dit alleen in cliché films gebeurt. "S-sorry" ik kijk snel naar Claire, wacht, waar is Claire? Verward kijk ik aan mijn andere kant, ook daar niet. Shitshitshit. "Maakt niet uit" hij kijkt me recht in mijn ogen aan, damn ik denk dat ik ga flauwvallen. "Eigenlijk komt het wel handig uit," wacht, wat zei die? Dat het "handig" uit komt? Wat? Ik kijk hem aan met een verbaasd gezicht en dan begint hij (eindelijk) weer te praten. "Nou ik vroeg me af of je een keer op date wil?" Stamelt hij. Wacht heeft dé Cameron me zojuist mee uit gevraagd? OOFOOFOOF. Ja, dat. "Oh, ja" glimlach ik breed. "Gezellig." Dan draait hij zich om en ik zie de camera's. Jahoor, ze hebben zojuist weer een slachtoffer gekozen, mij. Bedankt Cameron. Evht heel erg bedankt. Vuile klootzak. Boos kijk ik hem aan. "Doe wat je wilt, ik ben toch weg vanaf morgen." Vragend kijkt hij me aan, maar ik ga nieteens antwoorden, ik loop stug weg richting mijn vrienden. Ik heb wel wat vrienden, maarbik ben niet populair, alles behalve zelfs. De meesten vinden ons groepje maar raar, terwijl wij eigenlijk het normaalste zijn, voor mijn beeld dan. We doen gewoon wat we willen, kleden ons hoe we willen en trekken ons niks aan van anderen. Daarentegen wil de rest er perse bij horen, want dat is "normaal". Nee, bedankt maar ik ben liever mezelf. Ik ga echt niet alleen maar merk kleding dragen om erbij te horen, of alleen maar wat "in de mode" is. Stel je voor, who even cares?
Aangekomen bij mijn vrienden kijkt Valerie me bezorgd aan.--------
Heyy, dit is een "nieuw boek" waar ik mee bezig ben. Nou ja, een ouder boek waar ik misschien 2 shitty hoofdstukken (de vorige 2 hoofdstukken om precies te zijn) in had geschreven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Is dit trouwens een goede lengte van een hoofdstuk? Ik probeer ze namelijk langer te maken, zoals je wel hebt gemerkt waarschijnlijk ( dit hoofdstuk is 4 keer zo lang, letterlijk, als het hoofdstuk hiervoor) so let me know!:)Ps: vergeet ook niet mijn boek "Nina." Te lezen, het is een Engels verhaal en dit is waar het over gaat; Nina always thought that she could only love boys, because that's what her stepmother told her. "People who love their own gender should go to hell" Nina's stepmother always said. But then Nina meets Isa; a really sweet girl with pinkish hair, beautiful shiny green eyes and cute rosy cheeks. Is she just a friend, or maybe more?
Het is gebaseerd op een ckv (theater) stuk dat een vriendin en ik aan het schrijven zijn:)Fijne jaarwisseling!:)
JE LEEST
billie.
RomanceBillie is een 16 jarig meisje dat houdt van dansen en zingen. Haar ouders zijn niet vaak thuis, dus besloten ze haar naar een internaat te sturen. Maar geen gewoon internaat, een internaat vol mysteries. Op het internaat ontmoet ze Shawn, een popula...