"Wonwoo tak tau lagi ke yang Shuhua ni saeng Josh oppa?"Aik, dia soal aku balik? Ape je budak ni hmm
"Mayb cuz member oppa tunggu Hoshi bocorkan je" balasnya selamba.
Ha bagus! patutlah ada bau jeles sikit kat dia. Tau menuduh tanpa bukti je kerja -_-
"So camne ma saeng about first night?" Air yg di minum Shuhua terus tersembur.
Ok guys, Joshua tanya hal byuntae kot.
Joshua terus laugh dengan gelagat Shuhua tadi. Lalu hulurkan tisu kepadanya. "Ape oppa ni? Takde kena mengenalah. Ee! oppa ni saje en?" Shuhua start blushing.
"I'm serious now" ujar Joshua tanpa senyuman.
"Oppa tau kan hubungan Shuhua dgn Wonwoo camne? He hate me and i dislike he so that's it. Lagipun kitaorang berjanji yang dia akan ceraikan Shuhua lepas tiga bulan"
Joshua hilang kata ii cuz rasa bersalah bila menyoal tentang itu. Dia takde hak nak aturkan Shuhua atau menhalangnya untuk membuat keputusan. Dan suasana mulai sunyi sepi.
"Oppa r u okay?"
Emo pula Shuhua tengok Joshua sekarang. "I'm okay and how about u?" Joshua nodding with senyuman tipis. "Don't worry I always okay" Joshua lansung tidak nampak lakonan palsu Shuhua.
"Ha oppa! Saeng nak tanya ni?" Shuhua agak gerun untuk menyoal.
Lebih baik aku mintak izin dulu. Kang tak pasal arwah japgi hms.
Joshua memandang wajah Shuhua dengan dahi yg berkerut.
"Just tell me" Joshua sedia mendengar. Saeng sendiri en, tak kan nak palau? -,- "Ermm oppa kenal hyung Wonwoo ke?" Joshua tersentak seketika.
Aku tak cover ke haritu? Tak sedar pula yang Shuhua ada perasan.
"Sorry oppa, Shuhua just tanya. Kita abaikan jelah.. eh?" Pujuk Shuhua cuz takut Joshua ambil hati dgn kata ii nya. "Nan gwaenchanha, actually Wonho tu chingu baik oppa dulu masa kecil kat L.A.."
"Wait, dia pernah jumpa kita ke dulu?" Shuhua teringat hal ii dulu. "Yup, lepas kita terpisah. Wonho dengan oppa pun terpisah" Air mata Shuhua mula bergenang.
"Oppa nak tahu tak? Saeng rasa bersyukur sangat saeng dapat jumpa oppa balik. Saeng sayang oppa" luah Shuhua dan Joshua hulurkan tisu lagi.
Aish, saeng aku ni mmng hati tisu sungguh -,-
"I know, oppa pun sayang saeng. Dah jangan nangis, dari kecik sampai besar asyik nangis je dia" usik Joshua while ketawakan Shuhua.
What the fish uh?
"Hik, oppa ni suka usik saeng en?" Muncung Shuhua dgn nada sulk. "Alah gwiyo je dia" Joshua mengusik lagi sambil mencubit pipi gebu Shuhua.
YOU ARE READING
{C} COLD BOY & COOL GIRL [Fanfiction] SVT 원우 JWW | (G)I-DLE 슈화 YSH
Fanfiction"Aku tak kan lupa kata-kata kau dulu" Wonwoo hanya tersenyum sinis. "Tak boleh ke awak lepaskan saya saja?" Rayu Shuhua kerana mahu menjauhi Wonwoo. "Ia berpunca dari kau Wonwoo. If kau tak berubah.. hubungan korang tak jadi macam sekarang" Hoshi...