JAEHWAN POV
Aku dan 9 orang yg lain sedang tunggu Daniel kat ruang tamu. Dia ni tetiba aja baik. Bila Daniel turun dari tangga, Jisung hyung terus tanya dia;
"Daniel kau demam ke?"tanya Jisung hyung.
"Bila masa aku demam"jawab Daniel.
"Wei Daniel, kau suka kat adik aku ke?"bisikku dekat Daniel. Dia hanya tersenyum. Ye la tu.
"Jangan bagitau org lain tau"kata Daniel dalam nada berbisik.
"Aku ok aja, kalau dia nk kau. Asalkan dia x disakiti."kataku dan masih dalam nada berbisik.
"Wah! Dah dapat green light!!"jerit Daniel. Dia ni tadi suruh senyap senyap. Lantak pi la.
"Apa yg green light?"tanya Guanlin.
"Jaehwan hyung kasi kalau Jaelin noona dengan Daniel hyung kapel. Daniel hyung suka kat noona."jawab Daehwi. Mesti dia dengar apa yg kitaorang bisik tadi. Mula lah yg lain bersorak sbb ship JaeNiel.3rd person POV
"Aku kena buat sesuatu. Aku kena cepat. Aku kena dapatkan dia sebelum Daniel hyung."kata seseorang di dalam hati.
JAEHWAN POV
Masa diaorang tengah bising, tiba tiba aku terdengar ada orang jerit dan bunyi sesuatu jatuh. Bunyi tu dari atas. Mesti Jaelin. Aku berlari naik tangga untuk ke bilik dia. Bila aku dah masuk bilik dia,aku nampak dia duduk atas lantai. Bukan atas katil. Aku pun pergi kat dia;
"Jaelin kenapa ni?"tanyaku sambil tolong dia bangun dan dudukkan dia kat atas katil.
"Tadi Jaelin mimpi yg ada org gila kejar Jaelin. Lepastu Jaelin terjatuh dalam longkang besar."cerita Jaelin. Habis aja Jaelin cerita, aku dengar ada org gelak. Aku pun pandang belakang. Rupa rupanya diaorang gelak. Daniel pun sekali. X patut, x patut. Bila aku pandang Jaelin balik, muka dia macam x puas hati;
"Baik korang senyap, sebbelum ada benda melayang kat muka korang." Kataku.
"Ye lah, kitaorang pergi dulu. Bye."kata Jisung hyung. Dia keluar dari bilik Jaelin dan diikuti yg lain.
"Wei jaga dia baik baik tau."pesan Daniel.
"Aku tahu la. Ni kan adik aku."katakuJAELIN POV
"Jaelin lapar x?"tanya Jaehwan oppa bila diaorang semua keluar.
"Lapar sangat sangat"jawabku.
"Jaelin tunggu kat sini dulu."kata Jaehwan oppa lalu bangun dan ingin keluar. Tapi aku halang dia.
"Duduk balik"kataku. Jaehwan oppa hanya menturuti. Bila dia dah duduk balik, aku terus lilit tangan aku kat leher. Tapi x la sampai dia tercekik. Jaehwan oppa pun pandang aku. Mcm minta penjelasa.
"Jom pergi makan"kataku. Lepastu Jaehwan oppa pun bangun dan berjaln menuju ke dapur. Nasib dia paham. Kalau x aku cepuk dia.Bila dah sampai kat dapur, dia letak aku atas kerusi. Lepastu tanya aku sesuatu;
"Jaelin nk makan apa?"tanya Jaehwan oppa.
"Jaelin nk makan nasi sup."kataku. Kalau aku sakit masa kat Busan, mummy akan masakkan aku nasi sup.
"Apa tu?"tanya Jaehwan oppa lagi. Nasi sup pun x tahu ke?
"Nasi campur dengan sup."kataku
"Ok. Jaelin nk air apa?"tanya Jaehwan oppa. Aku rasa macam ada kat kedai aja.
"Air sejuk."balasku. Bagus. Demam demam minum air sejuk.
"Ok. Tunggu kejap tau.JAEHWAN POV
10 minit kemudian, aku siap buat nasi sup yg Jaelin minta. Aku pun hidangkan nasi sup tu untuk dia. Aku letak depan dia. Tapi dia tengok aja nasi sup tu.
"Jaelin napa x mkn?"tanyaku.
"Nk oppa suap."jawab Jaelin.
"Kenapa x cakap awal awal. Jaelin suka buat oppa risau."kataku sambil suap dia.
"Sedap x?"tanyaku bila nasi sup yg aku buat masuk dalam mulut dia.
"Sedap sangat sangat sama macam mummy buat."jawab Jaelin.
"Ye ke?"tanyaku lagi.
"Ye betul. Jaelin x tipu."jawab Jaelin.
"Kalau macam tu mkn sampai habis."kataku.
"Boleh kalau oppa suap."balas Jaelin.Bila Jaelin dah habis mkn, aku suruh dia makan ubat. Dia hanya menturuti. Lepas Jaelin telan semua ubat dia, aku tanya dia sesuatu;
"Jaelin ada namjachingu x?"tanyaku.
"X pernah. Kenapa?"balasnya.
"Saja tanya. Apa ciri ciri namchin yg Jaelin nk?"tanyaku.
"Emm.....dia boleh terima Jaelin seadanya,baik,hensem,lagi tua dari Jaelin,boleh layan perangai Jaelin dan paling penting hati dia."balasnya. Amboi. Banyaknya. Korang rasa Daniel ada x ciri ciri yg mcm Jaelin ckp tadi?
"Ouhhh,ok"kataku.
"Kenapa oppa tiba tiba tanya Jaelin pasal ni?"tanya Jaelin.
"X ada pape la."jawabku. Ye lah x kn nk bagitau dia yg Daniel suka dia.
"Oppa bosan la."kata Jaelin.
"Oppa pun bosan. Apa kata kita tgk movie?"cadangku.
"Nak. Jaelin nk tengok The Conjuring 2 boleh?"kata Jaelin.
"Boleh jugak. Jom masuk bilik oppa"kataku.
"Jom!"balasnya lalu melompat dan memaut leher aku. Nasib x tercekik.
"Jaelin nk jalan ataupun oppa gendong?"tanyaku.
"Mcm tadi"jawabnya. Tanpa membuang masa aku, aku gendong dia dan berlari masuk bilik aku.Author: Korang x basuh pinggan ke?
Jaelin: Dah la. Oppa basuh tadi.
Author: Ok. Back to the story.Sampai aja kat bilik aku, aku letak Jaelin atas katil lalu ke arah meja untuk ambik laptop. Kemudian aku kembali ke katil. Aku meniarap sebelah Jaelin. Lepastu aku bukak laptop dan cari cerita 'The Conjuring 2' dekat internet. 2 minit kemudian aku jumpa cerita tu. Sebelum aku tekan butang 'play', aku pandang Jaelin dulu. Aku tengok dia dh bersedia. Jadi aku pun tekan butang play.
TBC
Siapa 3rd person tu? Woojin ke? Kalau nk tau,baca next chapter. To amat tidak disengajakan. Jangan lupa vomment.
Bye.......●●●
YOU ARE READING
OPPA || WANNA ONE || 《Complete》
Fanfiction"Aaaaaaargh"jeritku "Yah !kenapa awak menjerit ni?"soal Daniel "Awak ni bukan Daniel yang dalam Wanna One tu ke?"soalku "Ye lah ........kenapa?"balas Daniel "Kenapa awak ada kat sini ?Awak sesat ke?"tanyaku "Mana ada saya sesat....Awak tu sebenarny...