الحلقه الثانيه عشر
روايه همس الذكريات
بقلم ✍ سحر فرج
فى الشركه كان جاسر فى مكتبه بيقرا بعض الاوراق وفجاه الباب خبط.
جاسر... ادخل
مدير مكتبه ... جاسر بيه فى واحده بره عاوزة تقابل حضرتك .
جاسر .. واحده مين دى وعاوزة ايه ؟
مدير مكتبه ... مش عارف حضرتك سالتها وقالتلى عاوزة جاسر بيه وما رديتش تقول اسمها .
جاسر ... اووووف مش ناقص قرف انا خليها تدخل .
خرج مدير المكتب وفتح الباب وقالها اتفضلى حضرتك جاسر بيه فى انتظارك .
جاسر كان بيقرا فى الورق اللى اودامه وعنيه على الورق وهى دخلت وقفلت الباب وراها وقربت من مكتبه .
سوزان .... ازيك يا جاسر .
جاسر رفع رأسه وهو كله زهول لما سمع صوتها وعرفه على طول .
جاسر... انتى ايه اللى جابك هنا اطلعى برة .
سوزان .. ارجوك يا جاسر اسمعنى انا محتجالك .
جاسر قام من مكانه ووقف قصادها انا قولت اطلعى برة بدل ما اجيب الأمن يخرجك هو بره .
سوزان ... ارجوك يا جاسر .
وفجاه الباب اتفتح ودخل شادى اللى اتصدم لما شاف سوزان فى مكتب جاسر .
وجاسر عيونه بطلع نار وسوزان واقفه اودامه زى الفرخه الدايخه من خوفها من منظر جاسر .شادى .. هو فى ايه يا جماعه .
صوتك عالى ليه يا جاسر .. وانتى ايه اللى جايبك هنا .جاسر صوته عالى ومسكها من درعها وطلعها بره المكتب وقال لمدير مكتبه الهانم دى ما تعتبش من باب الشركه تانى خالص انت فاهم.
مدير المكتب .. أوامرك يا جاسر بيه .
جاسر دخل مكتبه ورزع الباب وراه وراح على مكتبه وقعد وحط أيده الاتنين على عيونه .
كل ده وشادى ماكنش مستوعب كل اللى بيحصل وبالذات لما شاف سوزان عنده وفى مكتبه .
شادى.... ايه اللى جبها هنا الانسانه دى ؟؟
جاسر ... لو سمحت يا شادى سبنى لوحدى .
شادى .. هاسيبك بس لو سمحت تهدى كده ومتزعلش نفسك يا جاسر .. وانا فى مكتبى لو احتجتنى .
جاسر .. ماشى .
حازم ومنه واحمد وهدير بعد المحاضرة راحوا على الكافيتريا وفضلوا يتكلموا ويفتكروا اللى عملوه فى بعض قبل المحاضرة .
حازم ... انتى كده فاكرة أنى هاعديهالك اصبرى عليا بس يا ست منه .
احمد ... اتعلم عليك يا صاحبى تصدق فرحان فيك .