Chapter 17

77 2 0
                                    

Dipagi hari yang dimana hari yang mendebarkan semua iaitu EXAM akhir tahun .

Kim tak tahu la sebab apa diorang takut maybe sebab takut turun kelas kut tak pun banyak yang akan fail sebab diorang ni main² sangat akhir² ni ...

+++

Mingyu : yah ! Shua hyung ! Jeonghan hyung ! Asal mata macam lebih dari panda ni ? Korang main kejar² lagi ehh semalam ? main tak ajak gyu pun *mengajuk*

Jeonghan : tak ada makna kita orang nak main kejar² ... Kita orang study semalam sampai pukul 3 pagi ...

Joshua : haah ... Coups hyung tak bagitahu yang harini exam →_→

Scoups : hihihi ...

Wonwoo : tapi bukan ke cikgu dah umum kat perhimpunan pagi semalam ?

Jeonghan : entah la aku ... Aku mana ada dekat dewan pagi tu sebab teman joshua ambil borang balik L.A minggu depan and seungcheol tak bagitahu apa² pulak !

Scoups : aku ingat diorang dah bagitahu sebab tu aku buat tak tahu je .. *cakap perlahan*

The8 : dah² ... Baik makan cepat nanti lewat nak pergi exam .. 

Hanya jun dan the8 yang tidak mengambil exam disebabkan mereka dari negara lain . Jadi mereka boleh lah bersenang lenang dirumah.

Dino : bestnya the8 hyung dengan jun hyung tak payah ambil exam π_π ...

The8 : ye la tu best ...tak best pun  bosan duduk kat rumah ni hah ...

Vernon : haa.. Ni , aku ada dapat mesej dari wanna one yang guanlin akan datang rumah sebab diakan orang luar ..

Svt : okey !!

☜☆☞

Baru sahaja menghulurkan kaki daripada kereta dengan tiba²  badan wonwoo ditahan oleh kumpulan wanna one dan mingyu ditahan oleh nuest ..

Daniel : wonwoo sunbae tolong ajarkan kami sekejap ..

Jihoon : tolong la ~~~

Wonwoo : sabar² .. Kalu ye pun nak suruh ajar kat kelas pun boleh kan ? Exam bukannya start pukul 8 tapi pukul 9 ..  And korang bukan sekelas dengan aku kan ? And kenapa tanya aku soalan dalam bidang korang pulaknya !!!

Wanna one : miannnn!!!!

Mingyu : entahlah korang ni ... -_-||

Minhyun : hah ni asal ? Depan pintu sekolah pun korang jadi nak buat mesyuarat ? Ke nak buat kenduri ? Hahhahaha *gelak sakan*

Wonwoo : tak kelakar la hyung ! -_-#

Mingyu : ni hah ... Diorang ni nak suruh kitaorang ajar diorang subjek dalam bidang  yang diorang belajar ..

Minhyun : dah tu ajar je la .. *dengan selamba*

Wonwoo : masalahnya hyung ... Kitaorang tak belajar ... Hah hyung kan pakar dalam bidang ni apa kata hyung tolong ajarkan boleh ?

Daniel : haah la... Lupa yang minhyun hyung pandai dalam bidang ni kan (•ω•)

Minhyun : //mati lah aku ... Menyesal cakap haritu!!//

Xxx : hah !! Apa tercegat depan pintu utama ni lagi ! Dah nak masuk waktu exam dah ni ke kamu semua tak nak naik kelas ? Nak stay kelas sama ? Ke nak turun ataupun ke dah bijak sangat ?

Mak aiii panjangnya pengetua park membebel pagi² ni ... Ya, orang yang membebel kalah makcik bawang itu adalah pengetua park yang kini berusia 58 tahun ...

Wonwoo : tak ada apa² cikgu and semestinya kitaorang nak jawab exam cikgu tapi ada yang menyemak dekat sini ...  *tepuk bahu pengetua*

Pengetua : //siapa yang dia cakap menyemak ?// *otak bercelaru*

S
K
I
P

Habis sahaja subjek pertama semua member wanna one , nuest dan seventeen kelihatan lega . Tapi bila nak masuk exam subjek yang kedua mereka kembali kelihatan pucat seperti baru terlihat kucing terbang . || Hahahah tak la kim gurau je ...|| macam vampire baru melintas .

Kini mereka rehat tapi macam acah² mereka tidak rehat sebab terlalu buzy dengan study subjek seterusnya . Kini mereka lagi kusut study kerana subjek seterusnya adalah subjek india . Dalam keadaan yang sunyi tiba² ada seseorang yang memecahkan suasana sepi itu dan tak bukan diva boo .

Seungkwan : wonwoo-hyung ? *pandang wonwoo*

Wonwoo : apa ? * tengok buku*

Perkara itu berulang-ulang kali dan akhirnya ...

Seungkwan : wonwoo-hyu...

Wonwoo : ada apa setan ?! *tengok seungkwan* aku nak study pun tak senang la kau ni !

Seungkwan : tak ada apa² ... Saja je...

Mingyu : hyung...

Wonwoo : ada apa pulak tiang lampu ?

Mingyu : sampai hati hyung... *mengajuk*

Wonwoo : ada apa ? *suara lembut*

The8 : yah mingyu ! Hyung panggil tu ! *pukul bahu mingyu* dia cakap nak bagi lolipop katanya .. *tipu sunat*

Mingyu : apa lolipop ? Mana mana ?

Wonwoo : hah ada apa kau panggil aku ?

Mingyu : tak .. Gyu nak tanya, hyung panggil menyemak dekat pintu utama tadi dekat siapa ?

Wonwoo : kau rasa ? *angkat kening sebelah*

Mingyu : wanna one ? *angkat dahi*

Wonwoo : no..

Mingyu : takkkkkkkan lahhhhh!!! Penge....... *pengsan + terlanggar sup the8*

The8 : arr sup rumpai akuuu!! Kim Mingyu!!!!?!! *tarik telinga*

Wonwoo : haah ... Dia la dah asyik menipu je cakap dah lewat nak exam apa la ini lah padahal ada setengah jam lagi sempat la nak study last minit ...

Jun : *tepuk tangan tanda bangga ada dongsaeng macam ni*

Wonwoo? Terlampau bangga sampai hidung berdarah ...

\\ sorry guys kalu ada salah tu sebab kepala kim pun bercampur aduk idea itu ini \\

High School With Seventeen ft. Nuest & wanna one Where stories live. Discover now