Di kelas arcade 2 (kelas arcade 1 ialah pelajar junior yang baru masuk ke sekolah magic academy manakala arcade 2 ialah senior bagi pelajar baru) group king masuk ke dalam kelas. Group king terdiri daripada kris, filips dan andri. Kris nie dingin tapi dia yang paling hendsome dan kuat sekali di seluruh magic academy. Filips peramah dan suka berkawan. Andri pulak peramah cuma dia nie playboy sikit.
Baru setapak group king masuk ke dalam kelas, semua perempuan di dalam kelas itu sudah teriak. Bukan setakat di kelas itu sahaja, kelas sebelah pun sama. Kris hanya masuk ke dalam kelas sambil membuat muka dingin. Tapi bagi perempuan, muka itu sangat hendsome dan cool.
Filips hanya memberikan senyuman sahaja manakala andri seperti biasa memikat lah perempuan yang comel dimatanya.
"Kris dari tadi aku tengok kw termenung je. Apahal nie bro? Cerita lah." filips duduk di sebelah kris bahagian paling belakang. Kris duduk di sebelah tingkap manakala filips duduk di didepannya.
"Mana ada, saja malas nak masuk kelas." kata kris.
"Saya rasa kau nie kena ada girlfriend lah kris supaya ada juga semanagat kau nak datang sekolah." kris memandang filips dengan pandangan menyampah.
"Siapa yang nak ada girlfriend?" andri datang dan duduk di depan kris.
"Hah bagus juga kau ada nie andri, kau kan banyak kawan perempuan. Takde ke yang sesuai untuk kawan kita nie." filips masih lagi mengenakan kris.
Satu idea datang dan fikips pun tersenyum. Dia berjalan ke depan kelas dan berdiri betul-betul di depan. Semua perempuan memandang gedik terhadap andri. "Sesiapa yang single, kris sedang mencari girlfriend."
Terbeliak mata kris bila andri bercakap seperti itu. Apa lagi lari lintang pukang kris ke luar kelas sebab diserbu oleh perempuan. Buka setakat perempuan di kelasnya sahaja malah kelas sebelah pun mengejarnya juga bila dapat tahu kris sedang mencari girlfriend. Siapa yang taknak jadi girlfriend kris yang super duper hendsome dah hot nie.
"Andri!!!!" kris teriak nama andri sambil berlari daripada dikejar peminatnya yang mahu menjadi girlfriend nya.
Manakala andri dan filips dah ketawa terbahak-bahak.
"Habis lah kau andri mesti hangus oleh kuasa light kris nanti. Aku rasa lebih baik kau bersembunyi dari kris sekarang." filips memadang andri yang ketawa.
"Alamak!!" apa lagi lari lah andri entah ke mana. Takut jadi ikan bakar lah tu. Kris nie kalau marah bukan main-main, silap-silap boleh hangus trus. Filips dah ketawa terbahak-bahak melihat andri lari ketakutan. Habis lah kau andri.
Skip
Kris povKris sedang bersembunyi di dalam tandas perempuan. Dia sebemnarnya tidak sedar dia masuk ke tandas perempuam sebab takut kena tangkap oleh perempuan tak betul yang memgejarnya tu.
Stella yang kebetulan sedang berada dalam tandas tersebut menjerit bila dia nampak ada seorang lelaki di dalam tandas perempuan. Nasib sempat kris tutup mulut stella dengan tapak tanganya. Kalau tak mesti dah kedapatan malah dapat malu bila dia yang kacak nie masuk ke tandas perempuan.
"Diam kalau tak aku kiss kau kat sini juga." kria terpaksa memberi amaran seperti itu kepada stella memandnagkan stella cuba teriak.
Stella yang mendengar amaran tersebut terus diam. Takut lelaki tak betul ini kiss dia naya nanti. Sedang kriss memandang ke kuar pintu tandas untuk melihat sekeliling jika perempuan-perempuan itu masih mengejarnya, stella memandang muka krisa.
Hendsome juga mamat pervet nie. Muka putih hidung mancung dan perfect iris mata dia warna merah. Buka merah warna mata drakula tapi merah bersinar yang mampu membuatkan ramai orang jatuh cinta kepadanya termasud stella.
"Dah habis tilik muka aku?" merah muka stella bila dia kedapatan syok sangat tilik muka kris.
Kris pula terpaku melihat kecomelan stella dah lah pendek tapi pendek setakat bahu dia je. Cute juga awek nie. Kris mana sikap cool kau tu. Takkan baru first jumpa dah jatuh cinta kut.
"Ehem. Aku keluar dulu. Tapi jangan kasi tau aku masuk tandas perempuan." kris sengaja buat muka garang di depan stella supaya dapat mengawal riak mukanya yang tengah merah.
Bila kris keluar dari tandas perempuan, dia tersenyum-senyum sambil terkenangkan muka perempuan comel tadi yang tengah merah menahan malu.
Masuk sahaja kris ke dalam kelas, dia duduk di tempat duduknya semula. Perempuan-perempuan yang mengejarnya tadi pun masuk kelas. Nasib ada cikgu steve dah masuk mengajar kalau tak dah kena serbu balik dah.
Bila aku duduk, aku hanya memandang datar ke arah andri. Andri pula ketakutan bila dia dapat rasakan aura sejuk dari belakangnya. Dan aura itu datang dari kris.
Filips pula diam-diam sahaja. Tapi dalam hati dah ketawa melihat muka pucat andri. Seperti vampire pun ada juga.
YOU ARE READING
Magic academy: mystery of golden girl (COMPLETE)
Fantasistella terpaksa merahsiakan kuasanya daripada pengetahuan orang lain. kerana di dunia magic, semua orang hanya mempunyai satu element magic kecuali orang yang terlalu kuat. kenapa stella mempunyai semua kuasa magic? adakah dia dapat merahsiakan kuas...