Seperti yang dirancang, mereka bertiga berehat bersama-sama. Stella ingin membeli minuman jadi dia pergi ke arah kedai yang menjual minuman di bahagian paling hujung.
"Ramai lah pulak kat sini." stella lompat-lompat untuk melihat jenis minuman yang ada tapi dia terlalu pendek jika hendak dibandingkan dengan orang yang didelannya.
Kris yang melihat stella lompat-lompat ketawa perlahan-lahan. Comel juga perempuan nie. Dah lah lompat-lompat macam tu nanti jatuh aku juga yang risau. Eh!! Kris memegang bahu perempuan tersebut daripada lompat-lompat.
Stella yang perasan ada seseorang memegang bahunya berhenti lompat dan melihat lelaki tersebut. Bukan ini ke lelaki yang masuk tandas peremouan tu?
Dia nie tengok2 aku nak cair dah muka nie. Tak sedar ke muka kau tu comel sangat. Kris hanya berkata dalam hati. "Kau nak beli air apa?"
"Air sirap 2 dan air laici 1." stella hendak menghulurkan duit tapi ditolak oleh kris. Bila kris berjalan ke depan, semua orang terus memberikan ruang untuk kris. Stella pelik kerana semua orang patuh dengan kris. Bila kris selesai membeli. Dia memberikan minuman tersebut kepada stella.
Stella mengucapkan terima kasih. Kris masih mengawal wajah coolnya. Tapi dalam hati dah berbunga-bunga.
"Nama kau siapa?" kris cuba memgawal riak mukanya.
"Saya stella. Awak kris kan?"
Kris terkejut kerana stella tahu namanya. "Macam mana kau tahu nama saya?"
"Oh tadi waktu kau membeli ada sebut nama kris, jadi saya rasa itu nama kau kan."
Kris tersenyum dan mereka dua pun duduk di tempat mereka. Dari jauh kris memerhatikan stella yang sedang berbual dengan kawan-kawannya. Dalam diam-diam kris mengukirkan senyuman. Fikips yang perasan kris sedang tersenyum mengelengkan kepalanya.
"Fifi, bukan tu ke yang kalahkan you tu?" kata gina. Gina memandang kearah tempat duduk stella. Sakit hatinya bila dia melihat crushnya kris sedang berborak dengan stella.
"I rasakan dia tengah pikat crush you lah fifi." kata seorang lagi kawannya bernama rina. Gina mengenggam tangannya dengan kuat. Siap lah kau stella!!!
YOU ARE READING
Magic academy: mystery of golden girl (COMPLETE)
Fantasystella terpaksa merahsiakan kuasanya daripada pengetahuan orang lain. kerana di dunia magic, semua orang hanya mempunyai satu element magic kecuali orang yang terlalu kuat. kenapa stella mempunyai semua kuasa magic? adakah dia dapat merahsiakan kuas...