Andri sedang mengikuti seorang perempuan berambut putih. Dan orang itu ialah stella. Ini semua kris punya pasal lah sebab bagi denda macam nie sekali.
"Kenapa aku pun kena sekali." filips mengeluh tak pasal2 andri yang buat hal dia pun kena denda sekali.
Flashback
"Kris sorry lah, aku tak tahu pulak fans kau tu terlampau minat sangat dekat kau sampai dikejarnya kau satu sekolah nie." aku tak henti-henti meminta maaf dari kris. Tapi kris nie buat tak peduli je.
"Kris kau janji aku akan tunaikan apa sahaja kemahuan kau." kria berhenti melangkah dan berpaling ke arah andri.
"Apa2 sahaja?" kris mengangkat sebelah keningnya sambil tersenyum sinis.
"Apa2 sahaja." aku mengangkat tangan tanda berjanji akan tunaikan permintaan dia.
Kris berjalan ke arah aku sambil mengeluarkan aura seramnya. Aku sudah kecut lihat auranya tu. Takkan lah kris nak bunuh aku pulak. Aku nie belum sedia lagi nak mati, kasih banyak lagi awek aku belum pikat.
Kris mengangkat tangannya, aku pun memejamkan mata takut melihat kris membunuh ku. Tapi tiada apa2 pu terjadi. Bilaaku membuka mata, kris sudah buat muka pelik melihat aku yang memejamkan mata.
"Kau kenapa nie?" kris memegang bahu ku.
"Bukan kau nak bunuh aku ke tadi?" aku melihat kris yang dah pelik dengan soalan aku. Kemudian dia ketawa.
"Kau nak aku bunuh kau betul2 ke? Aku mengelengkan kepala tanda tidak mahu kena bunuh.
"Kalau macam tu aku nak kau sekodeng seorang awek nie." awek? Mataku dah bersinar. Kalau nak sekodeng awek memang tak de hal. Nie andri lah raja segala perempuan.
"Sekodeng awek mana?"
Kris menunjukkan seorang perempuan berambut putih. "Aku nak kau siasat latar belakang perempuan tu. Esok kalau kau tak dapat maklumat, aku akan bunuh kau betul2."
Aku menganggukkan kepala dengan laju. Filips pula dari tadi hanya ketawa sahaja.
Kris memandang ke arah filips. "Kau pulak kena tolong andri."
"Kenapa aku pun terlibat sama?" kris memandang tajam ke arah filips menyebabkan dia terpaksa akur.
Sekarang giliran aku pulak yang ketawa. Tu lah dari tadi ketawakan aku. Sekarang is my turn pulak yang ketawa. Filips memandang datar ke arah andri yang ketawa macam tidak ingat dunia.
End flashback
"Filips cepat mereka dh jauh dah tu." filips hanya mengikuti andri yang begitu semangat nak mengekori stella.
Ketika andri dan filips sedang leka mengekori stella, mereka tidak sedar yang mereka pun diekori oleh dua orang perempuan.
"Kira kau rasa kenapa mereka ikut stella?" kata rose
"Aku rasakan dua orang tu mesti nak culik stella lah. So apa kita nak buat nie?" kira dah membayangkan perkara2 yang pelik. Mesti diorang nak minta duit tebusan, lepas tu mesti diorang akan patah2kan tulang stella bila mereka dapat apa yang mereka inginkan. Tak!!!! Aku akan tolong kau stella.
"Jom rose kita tangkap penjenayah tu."
Ketika andri dan filips sedang leka mengekori stella, rose mengeluarkan kuasanya.
"Akar menjelar" rose melilit badan andri dan filips dengan menggunakan kuasanya.
"Bebola air" belum sempat bebola air kira sampai ke arah filips dan andri, andri mengeluarkan apinya.
YOU ARE READING
Magic academy: mystery of golden girl (COMPLETE)
Fantastikstella terpaksa merahsiakan kuasanya daripada pengetahuan orang lain. kerana di dunia magic, semua orang hanya mempunyai satu element magic kecuali orang yang terlalu kuat. kenapa stella mempunyai semua kuasa magic? adakah dia dapat merahsiakan kuas...