En rolig gåtur

1.3K 44 2
                                    

Jeg husket da Ben spurte meg om å bli sammen. Vi sto bak et hjørne på skolen, og han spurte. Ikke et sekund var jeg usikker, så jeg svarte ja. Jeg hadde gått i barnehagen og på barneskolen med han, så jeg kjente han. Det var ikke noe problem at han kysset meg og gi han gode kyss tilbake. Det var bare helt normalt. Oscar derimot hadde jeg kjent i en dag, og det virket ikke riktig å kysse han allerede. Tenk om han hadde hemmeligheter, eller var utro han også. Jeg visste det var noen år siden Ben og jeg var sammen, men det tar tid å stole på folk etter de har vært utro.

Jeg lente meg fort vekk fra Oscar. Alle de andre rundt på kjøkkenet gispet. "Sorry," sa jeg og gikk ut av kjøkkenet. Det tok kort tid før jeg hadde løpt opp på rommet for å tenke igjennom hva som skjedde. Jeg låste døren for at ingen skulle komme inn mens jeg skiftet fra pysj til noe annet. Kofforten min var overfylt, så klær spratt utover det hele når jeg åpnet den. Blandt alt fant jeg et svart skjørt og en hvit topp med et svart mønster på. Jeg dro det raskt på meg, og fant noen sko. Det var et par sandaler som var svarte med hvite blomster oppe på. Med engang jeg hadde hoppet i de så løp jeg ut for å gå meg en tur.

Telefonen min begynte å ringe når jeg kom meg litt inn i skogen. Ringetonen min var All Over The World av The Fooo, for Oscar hadde lært meg å bytte ringetone dagen før. Jeg tok opp mobilen min for å sjekke hvem som ringte. Sefølgelig var det Alaska. Jeg vurderte om jeg skulle ta den eller ikke. Det var nesten hundre prosent sikkert at det handlet om kysset til meg og Oscar. Noe jeg ikke orket å prate om akkurat da var kysset, så jeg la på.

Ut fra buskene hoppet en kameramann. Han begynte å stille spørsmål om meg og Oscar og hvor lenge vi hadde vært sammen. Jeg ignorerte det og gikk min vei. Kameramannen fulgte etter meg hele veien hjem til huset. "Nå kan du gå," sa jeg og blokkerte med hendene mine foran kameraet. Han forsatte å filme. "Hva er det du vil vite?" spurte jeg og virket oppgitt. Han fortalte at han ville se meg og Oscar kysse igjen, men den gangen i HD.

The Fooo ~ It's Not Love Without LiesWhere stories live. Discover now