Sofiea sampai di rumah hampir petang , agak terkejut dia melihat kereta Adam sudah sedia terparkir di garaj.
"Aduh..kenapa dia balik awal pulak ni? Aku dah la balik lambat tak masak apa-apa lagi pulak tu.
Sofiea mengomel dalam hati. Risau dia bila dia pulang lewat dan tidak sempat memasak lagi.
Salam diberi namun tidak disahut.
Mungkin Adam dekat atas kot tak dengar. Sofiea sendiri tanya sendiri jawab.
Adam laju menuruni anak tangga, Sofiea dipandangnya sekilas tidak ditegur langsung.
Dia menapak menuju ke tepi pintu. Ingin memakai kasut
Sofiea yang hanya memerhati dari jauh.
"Adam awak nak pergi mana?"Sofiea bertanya laju.
Namun Adam seolah-olah tidak mendengar pertanyaannya itu.
"Adam saya ada buat salah ke?"
Keluar juga dari mulut Sofiea ketika itu. Setelah sekian lama dia bersabar
Harini dia tidak mampu lagi membendung perasaan ingin tahunya itu.
Adam menoleh sekilas sebelum berpaling pergi kearah keretanya.
Pantas pergelangan tangan Adam ditariknya.
Entah bila masa Sofiea berdiri disebelahnya juga tidak sedar.
Adam menoleh terkejut dengan tindakan Sofiea ketika itu.
Tidak menyangka begitu sekali perasaan ingin tahu Sofiea.
"Adam saya ada buat salah ke?"
Lagi sekali pertanyaan diutarakan dan ada nada desakan disitu.
"Kalau saya ada buat salah,awak bagitahu saya bukan dengan buat perangai macam ni.
"Please, awak cakap apa masalahnya;.Sofiea berterusan bertanya.
Namun Adam masih dalam kedudukan yang tadi tidak berganjak mahupun berkata apapun.
"Bila awak berdiam macam ni tak akan selesaikan apa-apa pun, saya nak kita selesaikan secara dewasa,.Sofiea masih lagi tidak berpuas hati
"Baik, kalau itu yang u nak kita selesaikan cara dewasa," tiba-tiba Adam bersuara tegas setelah sekian lama dia berdiam diri.
Dia mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya.
Telefon bimbitnya di tekan dan dia menyuakan kepadaku
"Ni hah..i nak u explain dekat i,apa semua ni? Dia berkata dalam nada yang marah.
Sofiea mengambil telefon yang disuakan kepadanya ketika itu.
Pelik kenapa Adam memberinya telefon.
Tetapi, melihat video yang sedang bermain di skrin telefon itu membuatkan Sofiea terdiam seketika.
"Mana awak dapat semua ni? Sofiea bertanya ingin tahu.
"Mana i dapat semua ni tak penting, yang I nak tahu betul ke u yang dalam video ni? Adam bertanya lebih tegas dari tadi.
"Adam biar saya terangkan. Ya, memang saya yang dalam video ni tapi apa yang awak tengok tak sama dengan apa sebenarnya yang terjadi.
"Percayalah, ada orang yang berniat jahat rakam dan hantar dekat awak.
"Semua ni hanya salah faham, tak seperti yang awak fikirkan." Tolonglah percaya.
Sofiea masih lagi merayu supaya Adam mempercayainya.
YOU ARE READING
En Doktor VS Cik Nurse
De Todo"Kahwinlah Adam,saya izinkan!!!.Dengan sepenuh hati saya.Saya rela bermadu asalkan awak bahagia.Keputusan ditangan awak samaada awak ingin kekalkan saya sebagai isteri awak atau sebaliknya,saya redha!!-AISHA SOFIEA "Saya sudahpun memikul tanggungjaw...