part 1: layanan🔥

211 11 0
                                    

*ding dong*
bunyi loceng rumah Sana dan Taehyung ditekan bertalu-talu

Sana: sekejap.. coming..
*membuka pintu*
Ehh oppa.. bile sampai

Sana terus memegang tangan Taehyung untuk disalam tetapi Taehyung terus menarik tangannya dari pegangan Sana.

Taehyung: apahal lambat sangat kau nak bukak pintu?

Sana: mianhae, tadi Sana pergi basuh pinggan

Taehyung: Dah, sekarang aku nak kau angkat semua lugage aku ni bawak dalam bilik aku..

Sana: baik..

Taehyung terus menuju ke lift untuk pergi ke biliknya dan meninggalkan Sana berseorangan membawa lugage nya yg trletak di depan pintu.. Ketika Taehyung hendak menekan butang lift tiba- tiba Sana bersuara sambil membawa lugage Taehyung..

Sana: oppa.. sekejap..
*menuju ke arah lift sambil membawa lugage*

Taehyung: ehh jap kau nak buat ape ni?

Sana: nak pergi letak lugage ni dalam bilik oppa la..

Taehyung: ehh ehh, kau bawak semua lugage ni naik tangga okay.. senang hidup kau nak naik lift.. haa dan lagi satu, kalau calar sikit lugage ni.. kau tengoklah nasib kau..

Sana: baiklah..

Taehyung terus menekan butang lift untuk ke biliknya.. Sana pula terus mengangkat lugage milik Taehyung ke tangga rumah mereka..

🔥🔥🔥🔥🔥

*knock knock*
bunyi pintu bilik taehyung diketuk.. Taehyung terus membuka pintu biliknya.

Sana: lugage ni nak letak kat mana oppa?

Taehyung: haa letak kt situ..

Sana hanya menganggukkan kepala nya

tiba-tiba telefon Taehyung yang terletak di atas meja cerminnya berbunyi..

Taehyung: hye sayang.. ye i dah smpai dh bru je smpai.. malam ni kita dinner sesame ehh.. kat tempat biasa lah.. ouh okay bye i love you...

Sana hanya memandang Taehyung.. matanya mulai berkaca..

Taehyung: kau pandang ape? dah kau tunggu ape lagi keluarlah dah siap letakkan lugage aku tuh..

Sana: okay.. haa oppa actually Sana ade masak untuk makan malam tadi kita makan sama sama ehh..

Taehyung: kau tak dengar ke ape yang aku berborak dengan lisa tadi?? dah tau jawapan aku tetap gak nak tanya.. dah keluar.. haa tunggu, malam ni kau tak payah nak tunggu aku balik.. harini aku tidur rumah lisa.. dan lagi satu gosokkan baju kemeja putih aku ni.. aku nak pakai kejap lagi
*mencampakkan baju itu kearah muka sana*

Sana: baik oppa..

Sana terus keluar dari bilik Taehyung dan mula menggosok baju Taehyung smbil menangis..

🔥🔥🔥🔥🔥

keesokkan harinya..

*kringgg*
bunyi jam loceng Sana berdering..
Sana terbangun dari tidurnya dan terus melihat ke arah jam yang menunjukkan pukul 10:00.. Sana terus bangun dari katilnya dan menuju ke bilik air untuk mandi.. selepas selesai bersiap, Sana turun kebawah dan menuju ke dapur.. dia mula memasak..
ketika Sana sedang memasak Taehyung balik dengan keadaan yg tidak terurus rambut serabai baju berkedut dan terkeluar.. baunya pula sungguh masam iaitu berbau arak.. Sana hanya tersenyum melihat Taehyung..

Sana: oppa, Sana dah siap masakkan breakfast kita makan sesame ehh

Taehyung hanya menjeling..
selepas beberapa minit Taehyung pun turun dan duduk di kerusi meja mkan.. Sana terus menghidangkan topokki yang telah dimasaknya kepada Taehyung.. Taehyung terus menyuapkan topokki itu kedalam mulutnya..


Sana: sedap??

Taehyung: kau ni nak bunuh aku ke ape? panas sangat kau tau tak..

Taehyung mencampakkan mangkuk yang berisi topokki yang masih panas itu tadi ke arah Sana..

Sana: ahh panas

Taehyung: tau pun kau rasa panas kan

Taehyung terus bangun dari tempat duduknya dan bersuara..

Taehyung: kau kalau tak pandai masak tak payah masak. Faham
*menolak kepala sana dengan jarinya*

Sana hanya terduduk menangis di situ sambil memegang tangannya yg  melecur akibat terkena kuah topokki itu tadi..

useless regretsWhere stories live. Discover now