Lagu 'Don't Mess Up My tempo' dari sebuah kumpulan korea yang bernama EXO mula berdering. Itu nada dering milik telefon bimbit Qarina.
Qarina merupakan peminat setia kumpulan artis korea iaitu EXO sejak dia berumur 15 tahun lagi. Setelah mendengarkan lagu album pertama kumpulan EXO ini, iaitu 'XOXO' Qarina mula menyukai dunia K-pop.
Begitu juga Amieyra. Tetapi Amieyra lebih menyukai kumpulan yang baharu sahaja ditubuhkan dalam acara realiti iaitu 'Produce 101'. Kumpulannya bernama WANNA ONE. Sebelas jejaka kacak yang telah menambat hati gadis-gadis di serata dunia.
"Hello. Ye Amieyra."
"Weh.. aku ada citer tergempak ni!"
Suara Amieyra dari corong telefon boleh didengari oleh ahli keluarganya akibat suaranya yang agak kuat.
"Slow la sikit suara kau! Kuat sangat la.. family aku dengar nanti."
"Okey."
"So, wassup?"
"Kau tahu tak..."
"Tak tahu."
"Dengar la dulu."
Kedengaran suara Amieyra sedikit marah."Sorry. Continue.
"Pasal Salyna."
"Kenapa dengan dia?! Sakit ker?" Suara Qarina sedikit gusar.
"Tak la... kau ni. Over betul."
"Kalau bukan pasal sakit,pasal apa pulak? Ishh. Kau ni. Cakap tu boleh tak straight to the point!"
"Okey. Okey. Actually semalam aku, Salyna and adik aku pergi shopping. And then kau tahu tak?? Masa nak balik tu, ada seorang lelaki ni mengaku dia tu pakwe Salyna. Terkejut 'beruk' aku wehh!"
"What?? Seriouslah?"
"Iye!"
"So, Salyna kata apa?"
Rasa ingin tahu membuak-buak.
"Tengok dari air muka dia. Aku rasa iye."
"Serious ah? Tak caye la. Okey, aku on the way sekarang. Bye." Salyna menamatkan panggilan telefon.
"Mommy, daddy Rina nak pergi (U) dulu tau. Ada hal. Abang, you boleh hantarkan I tak?"
Qarina memandang wajah abangnya yang sedang sibuk bermain telefon.
"Awal lagi la." Kata Qairul.
"Ala... abang. You ni!" Qarina sudah memuncungkan bibirnya ke depan.
"Qai, pergi je laa. Salah ke awal? Takkan. Kamu ni kesian Qarina. Nak harapkan daddy kamu. Kejap lagi nak kena jumpa klien. Pergi jela." Puan Zara membela anak perempuannya.
Qarina tersenyum menang ke arah abangnya itu. Sempat dijelirnya lidah ke arah Qairul. Qairul hanya menggeleng-gelengkan kepalanya melayan karenah Qarina.
"Aduh.. cepatlaa. Qai baru nak naik motor. Potong line la Rina ni!." Qairul menyimpan telefon bimbitnya di ke dalam poket belakang seluarnya. Tangan ibu dan bapanya dikucup rapi sebelum melangkah keluar dari rumah.
Qarina dan Qairul berjalan beriringan keluar dari rumah.
Kereta berjenama Honda itu dihidupkan. Berderum enjin kereta tersebut. Qarina mengambil tempat di sebelah tempat pemandu.
Dengan lafaz bismillah kereta milik Qairul berjalan memasuki lebuh raya besar.
_______________________________________
"Rina, asal nak gi awal ni? Ada news baru ker pagi-pagi ni??" Soal Qairul kepada adiknya yang berada di sebelah.
Tangan nya memegang stereng kereta manakala kepalanya di pusingkan sekejap bagi melihat wajah adiknya.
Qarina yang sibuk melihat telefon bimbit, terhenti mendengar soalan yang diajukan oleh abangnya. Wajah diangkat bagi melihat wajah abangnya.
"News?"
"Ala. Gosip laa."
Tidak sangka, Qairul juga suka mendengar gosip-gosip yang terkini.
"Oh ya. Pasal Salyna, bang. Serious, Rina terkejut giler dengar pasal ni!" Ujar Qarina dengan riak wajah yang terkejut.
"Kenapa dengan Salyna???" Mata Qairul sedikit membesar.
"Dia ada boyfriend! Tak caye betul. Sebab tu la Rina nak datang awal. Nak tanya betul-betul kat Salyna, betul ke dia ada boyfriend. "
Alangkah terkejutnya Qairul mendengar kata-kata adiknya yang mengatakan Salyna mempunyai buah hati. Tidak semena-mena, hati nya terasa dikoyakkan.
Wajahnya mula bertukar muram. Orang yang benar-benar disayanginya adalah milik orang. Tidak sangka, lelaki yang 'hot' di (U) sepertinya tidak dapat menangkap hati seorang wanita.
Mulutnya terkunci rapat.
"Bang? Okey tak ni? Kenapa diam?" Qarina yang perasan tindak laku abangnya yang mula berubah, mula bertanya. Lengan milik abang nya digoyang kan.
"Qai okey." Kata Qairul sedikit tergagap.
Qarina hanya mengangguk. Perubahan mendadak daripada abangnya membuatnya mula tertanya-tanya.
Adakah abangnya patah hati mendengarkan Salyna yang sudah mempunyai buah hati? Tetapi, jika dia menanya abangnya jika dia menyukai Salyna, dia kata tidak.
Baru sekarang Qarina sedar abangnya menyukai Salyna.
"Abang." Setelah beberapa minit mendiamkan diri, Qarina mula bersuara.
"Apa?" Suara Qairul kedengaran seperti orang yang sedang marah.
"Abang suka Salyna ke?"
"No." Qairul sedikit terkejut dengan pertanyaan tiba-tiba Qarina.
"Just tell me the true."
"The true, what?"
"The true that you love Salyna."
Kini Qairul terdiam.
"So?" Qarina masih lagi menghatapkan jawapan.
"Yes. Okay? I admit. I really love Salyna. Qai suka Salyna. Puas?"
Qarina tergaman.
Tidak sangka abangnya benar-benar menyukai sahabatnya sendiri. Ini jugalah kali pertama abangnya tidak dapat memenangi hati seorang wanita.
Mesti abangnya terkesan dengan berita ini.
"Jadi, siapa nama boyfriend Salyna?"
Biarpun sakit hati menanya nama boyfriend perempuan yang disukai nya, tetapi digagahinya juga.
"Rina tak tahu."
Qairul lantas mengangguk. Perbualan mereka hanya terhenti disitu. Matanya kini fokis dalam pemanduan. Kepalanya dikerahkan supaya membuang fikirannya tentang Salyna.
Tetapi, kepalanya mula teringat tentang pertama kali mereka berdua terjumpa. Ketika itu, dirinya sangat sombong. Langsung tidak memaafkan Salyna kerana melanggarnya.
Satu-satu peristiwa nya bersama Salyna mula dimainkan.
Qarina melihat abangnya sekilas. Mesti hati abangnya sakit. Pedih. Kesian juga dengan nasib abangnya
*
*
*
*
Sorry update lambat!! Hope enjoy.Like and comment.!
Enjoy ye boss boss!!
Sblum itu......
Selalunya org akan ckp 'kalau awak bulan, mstila sye bintangnya' kan?
Kalau saya.. laen tauu..
Kalau saya penulis cerita.. ofkoz la awok sume pembaca saya..hahahah
(Hambar.. tahu)
YOU ARE READING
KISAH ANTARA KITA (HIATUS)
RomanceTajuk:Kisah Antara Kita Penulis:Nur Syazwana Izaty♥ Salyna menunggu kehadiran jantung hatinya. Dia hilang tanpa khabar. Setibanya di Malaysia,dia mendapat kebahagiaan baharu bersama neneknya. Sampailah dia menjumpai lelaki yang bernama Qairul yang...