>سمبيلن<

2 3 0
                                    

+++

" Haeun ! " teriak seseorang . Heish , femes betul aku harini .

" iye ? " muka yang menjengkelkan aku lemparkan .

" ouh kau . aku pikir anak siapa sesat tegur tadi kat aku ni . maklom lah , sapa je nak tegur budak takde perasaan ni ? " ujar aku .

Sapa lagi ? Sedara aku lah , Kim Donghan .

" untunglah kau " dia tersenyum .

" asal aku pulak yang untung ? " kening aku dengan cacatnya naik sendiri .

" kaukan dapat jadi ketua audit pengubah lagu " ucap Donghan yang merangkul leher aku.  hah , dah biasa lah kalau ngan mamat ni .

" itu namanya malapetaka kau tau ? Aku tau saem Han tu memang nak jadikan aku komposer sejak dia suruh aku jadi juri chapter 1 lepas " aku memeluk tubuh .

" aku tak hingin pon lah "

" cuba kau bersyukur ? Ramai lagi yang nak jawatan kau kat luar tadi " dia berhenti lalu mencucuk pipi aku .

" and . harini balik ngan aku tau ? Aku dah suruh chen tak payah susah susah amik kau . harini aku yang hantar kau . jom " dia menarik tangan aku di tempat parking motor .

" srs ? Naik motor ? Kau tak tipu aku an ? "

" iyelah . kau ada nampak beca ke hoverboard ke kat sini ? " Kim Dong Han memberi aku helmet spare .

Aku memakai helmet hitam yang dihulurkan . Bahapak stailo duh 🔥

" nah . aku tahu , kau dah lama tak bawak motor kan ? " dia mengangkat angkat kening .

" kau ni tahu tau ja . dah naik cepat . pegang aku kuat kuat . takut kau jatuh nanti " terus aku melompat naik keatas motorsikal milik Dong Han

+++

" ZUPPPPP "

" AH WEIII SLOW SIKIT GILE . KAU NAK AKU MAMPOS KE ? "

" LEK LAH . NI PALING SLOW AKU BAWAK KAU TAU TAK ? "

" AGHHHHH HATI HATI BONGOK , DEPAN TU ADA PAGAR "

+++

"Gila la dia ni " ucap Jihoon dengan mulut ternganga .

" itu bukan donghan ke ? itukan motor baru dia , Sapa pulak yang bonceng dia tu ? " ucap Lucas yang baru nak lalu pagar sekolah .

" Hyung ! Lajunya dia bawak motor ! Tak nak kutip nama dia ke ? " ucap Daehwi pada Minhyun .

" uih gila la . yang bawak motor tu yeoja la . kau nampak tak rambut panjang terbang terbang ? Iler lah " ucap Jeno

" HA'AH LAH WEI . YEOJA ! DIA PAKAI HOODIE BIRU TUA " kata Jaemin yang teruja .

" ini mesti budak budak jahat ni . Tak boleh di buat bini ni " Jungwoo menggeleng gelengkan kepala .

[ Kim Haeun's POV ]

Motorsikal itu mula perlahan betul betul di depan pagar utama . Tapi , ada pulak kereta bersusun kat depan pagar . Terpaksa aku turunkan budak ni ,

" Han . kau pergi ketuk tingkap kereta kereta tu . suruh tepi sikit sebelum aku tibai sekor sekor pakai tenggiling kau ni " ucap  aku yang membonceng Donghan di belakang .

Pantas dia berlari kearah kereta kereta itu.  takut betul motor dia ranap aku kerjakan.  AHAHAHAH

" UISH WEI , BETUL LAH WEI YEOJA " ucap Lucas yang dah mula terlompat lompat macam kera . suka pulak kau ni

Aku membuka cermin helmet . Panas pulak duh . Lalu aku melemparkan muka terhadap budak budak yang berada 2 meter dari aku . mengumpat kot, siap tengok aku lagi .

"Apa ? Aku ada buat salah ke ? " aku melemparkan muka penuh curious.

" Eun ? " ucap seseorang di antara mereka .

" eh jungwoo ? Hai " aku melambaikan tangan kearah jungwoo .

" kau ? " ucap seseorang . Alah , muka macam pernah kenal.   kau hah ?

Jihoon ? Bihoon ? Mihun ? Minhyun ke ? hah , betullah minhyun .

" hah kau ! Nak apa ? nak denda aku lagi sebab aku bawak motor laju? Nak kejar aku lagi ? Kejarlah " pantas aku menutup cermin helmet .

" prengg !! " Aku memulas hendal motor kuat kuat . Lalu terus ke tempat Dong Han yang jalan menuju ke arah aku .

" woi , naik cepat ! " pantas jejaka itu melangkah naik motor sebelum aku terus tinggalkan dia .

Sebaik sahaja dia naik , terus aku memecut laju balik kerumah . TAKUT BETUL KENA DENDA AKU NI AHAHAHAHAH

+++

[ No one ' s POV ]

" like seriously ? " Lucas terganga mulutnya . Bukan sahaja dia.  Malah , kesemua 22 manusia itu ternganga mulut sebab melihat anak dara pingitan itu membawa motor .

" aku tarik balik kata kata aku " kata Jungwoo yang matanya hampir terjegil .

" dia ni tak boleh di buat bincang do " Minhyun mengerutkan dahi .

" dae-bak ! " ucap Jihoon yang mulutnya terlopong paling besar .

++++

Berapa kali author-nim nak cakap ? Saya ni noob . dah banyak chapter pon , yang baca berapa kerat ja ?

++++


[OG] Stop it , Childish Where stories live. Discover now