Mijn eerste Pokémon!

66 3 1
                                    

Tok tok TOK! TOK!!!

"Hoe laat is het?" Was de eerste zin van de dag. "Ben je al wakker?" Zei mijn moeder nog. "Aww man! Dat Meen je niet!" Ik was het helemaal vergeten! Ik heb me uitgeslapen! Ik moest mijn klok nog uitpakken! Ik rende zo hard mogelijk naar beneden, "schat, wil je nog eten?" "Hoef niet mam" ik rende nog zo snel mogelijk naar de trein en zei dat hij zo snel mogelijk moest rijden. "Pika" "waarom zit hier in vredesnaam Pikachu?" "Eeh!" Hoorde ik opeens. "Waarom steel je mijn Pikachu!" Ik keek rond en zag een boos denk ik 11jarige kind" "ik heb hem niet gestolen! Hij liep naar me toe!" Zei ik maar.

Ik maakte een grote discussie met hem maar uiteindelijk stopte we  toen ik er eindelijk was. "Oh daar ben je!" Hoorde ik opeens iemand zeggen. Van wie de stem was dat wist ik niet, ik keek rond en zag  wie het was! Het was de professor! We liepen richting het Pokémon laboratorium, en zag 3 trainers weg lopen met alle 3 een andere Pokémon. "Je bent te laat" zei de professor" ik probeerde uit te leggen waarom ik te laat was maar hij onderbrak me al direct! "Je kan gen pokemon kiezen" "maar speciaal voor de 4de van vandaag heb ik nog een speciale pokemon" zei hij toen. "Wauw! Welke pokemon?" Ik wist niet of dat de juiste vraag was maar hij liet het me tenminste zien. "Dit" ik zag een klein bruin verlegen pokemonnetje, het leek op een, hond nee het leek nergens op! "Het is een Eevee" zij de professor. "Thx" zei ik terug.

"Je krijgt nog een paar dingen", "dit is een pokedex, met een pokedex kun je Pokémons scannen en die geeft informatie over de pokemon, hij zorgt er voor dat ie ook op je lijst staat van Pokémons die je hebt gezien" "WoW" antwoorde ik, ik ging hem gelijk uittesten! "Eevee, een normaal soort pokemon, heeft een onbekende vorm, evolueerd in  de 3 ling: Vaporeon, Jolteon en Flareon, ook kan hij evolueren in ?, ?, ?, ? en ?. Voorbeeld aanvallen zijn: swift en tackle." "Wow een heleboel info!" "Wat waren eigenlijk die ? Tekens?" Vroeg ik, "dat zijn Pokémons die je niet in deze regio kunt vangen en je pas mag zien als je in die regio bent" 

Uiteindelijk kreeg ik nog een riem met 5 pokeballs en een ultra ball. "Waarom krijg ik een Ultra Ball?" Vroeg ik, "omdat deze Eevee niet altijd in zijn bal wilt zitten, laat hem dus vaak met je mee lopen of hij springt op je schouder" ik liep naar buiten en zag een klein jongetje evenoud als ik. "Hè sukkel!" Hoorde ik hem zeggen. "Hé waarom praat je zo tegen mij!" Zei ik, "omdat jij zo laat bent! Jij hebt niet eens een kiespokemon! Jij zit nu zonder pokemon!" Zei hij als of ik 5 in plaats van 10 was. "Ik heb wel een pokemon!" Zei ik nog. "Laten we dan maar een gevecht houden..." zei hij giechelend terug.

We liepen naar een Pokémon strijdveld, en hij koos als eerste een Pokémon. "Bulbasaur ik kies jou! Zei hij. "Bulbasaurrr" ik scande de Pokémon: "Bulbasaur, de plant Pokémon. Hij heeft een beginnetje van een bloem op zijn rug waarmee hij wat kan als hij evolueerd. Het is een gras en gif type Pokémon. Evolueerd in Ivysaur, voorbeeld aanvallen zijn: roede en gif poeder." "Wauw!" Zei ik. "Eevee ik kies jouw! "Ee". "Je kunt dit Eevee!". Hij mocht beginnen met aanvallen. "Bulbasaur doe tackle!" Zei hij "Eevee ontwijk! Snelleaanval!" "Doe dan gelijk nog tackle!" "Bulbasuar kijk uit en doe roede!" De Bulbasaur probeerde goed te kijken, maar Eevee ging echt snel! "Nu" zei ik. "Bulba?" "Bul..." "gaat het?" Zei de tegenstander en liep weg. "Yes!" Zei ik "we hebben gewwonnen Eevee!" "Ee, Eev Eevee!".

Ik zei tegen pokedex of ik een naam voor hem mocht bedenken. "Ja zeker" antwoorde het. "Ik noem jouw Dex!" Zei ik, "goede naam" zei Dex. "Dex, wat is de eerste stad waar ik heen kan gaan?" Vroeg ik. "Skydive Town, daar kun je ook je aller eerste gym badge winnen, de Flying Badge. Ook kun je je eerste Pokémons daar vangen" Zei Dex. "WoW" zei ik en ik liep er rustig alleen verder.

En de reis word vervolgd...

Pokemon, de reis door Kanto!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu