NEW YORK, NEW YORK ÁLLAM

347 34 6
                                    

MÁJUS 22, 2020

WASHINGTON D.C-BŐL NEW YORK-BA

3,130 - 3,355 MÉRFÖLD

Frank meglöki a csípőjével Gerardot, miközben másnap reggel a motorjaik felé sétálnak. "Sok szerencsét odakint."

"Kösz, Frank." Gerard felvonja az egyik szemöldökét, kicsit meglepődött.

Frank elvigyorodik. "Szükséged lesz rá."

És itt is van. "Köcsög." Gerard megforgatja a szemeit, és fejen legyinti Franket, de mosolyog.

A hangosbemondó szövege kicsit más ezen a reggelen - az utolsó fordulóban a versenyzők nem egy sorból indulnak. Az összesített idejükhöz képest indulhatnak. Ami tényleg csak az egyszerűség kedvéért van, komolyan. Aki először átmegy a célvonalon, az nyeri meg a díjat; senkinek nem kell ácsorognia és várni a számokra. Az szörnyű lenne a nézőknek.

Gerard tudja, hogy a jelenlegi állás szerint mindössze egy perccel és harminchét másodperccel indulhat később, mint Frank, de ez az apró szám is a világ végének tűnik. Az úton csak ők és a motorjaik vannak, Gerardé szimbolikusan pár centivel hátrébb tolva, mint Franké. Frank felül a motorjára. Kicsit kevesebbet mutatványozik, mint általában. Gerard a következő

"Hé." Frank sisakja már a fején van, a rostély pedig feltolva. "Bármi is történik ma, megígérem, hogy becsületes lesz."

"Remek." Frank felvonja az egyik szemöldökét. "Mi van, azt akarod, hogy én is megígérjem? Nem bízol bennem?"

"Gerard."

Felettük megszólal a bemondó hangja, ami arra utasítja Franket, hogy készüljön.

Gerard végül válaszol. "Rendben. Ígérem, hogy amikor szétrúgom a segged, becsületes leszek."

"Hasonlóképpen," mondja Frank mozdulatlanul. Majd berúgja a motorját, és megmozgatja a vállait.

Átnézve rá, Gerard érzi azt a megmagyarázhatatlan vágyat, hogy - nem is igazán tudja. Hogy megcsókolja Franket. Olyan érzés, mintha háborúba menne, mintha Gerard nem lenne mögötte. Mintha ez valami olyasmi lenne, amit nyilvánosság előtt csinálnának, nem csak a sötétbe burkolózva vagy felüljárók alatt.

Gerard megrázza a fejét. Franknek már a fején van a sisakja, és amúgyis az útra figyel. Egyikőjüknek sincs szüksége zavaró tényezőre.

"Rajt!" Az égő gumi szagának kíséretében, Frank elszáguld az úton. Gerard nem is hallotta, hogy "Készülj."

De most ő jön. Életre kelti a motorját, várva a saját jelére, és Frank távolodó alakját nézve. Fel sem tűnik neki, és mindent elfelejt a tetoválásáról.

A bemondó hangjára elindul a Circuit utolsó fordulóján, Frank után.

Gerard mindig is jobb volt a kanyarodásokban. Ez egy olyan dolog, aminek megtanulhatod a taktikáját, de a tapasztalatot semmi nem győzi le. Amiből, szerencsére, Gerardnak bőven volt.

Szóval az út első kanyara után, Gerard közelebb kerül Frankhez. A harmadiknál már szinte fej-fej mellett vannak. De Frank hű marad a szavához - nem hagy megjegyzéseket, nem káromkodik, és nem kezd el trükközni. Gerard veszi az üzenetet: bár Frank nagyon akar győzni, már megjött az esze, és tudja, hogy hogyan közelítse meg a jó úton. Egy bocsánatkérés.

Logikusan Gerard arra gondolna, hogy vannak más versenyzők is mögöttük, de alig látja őket a visszapillantó tükrében. A világa most csak Franket tartalmazza.

The Circuit (magyar fordítás)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora