Seluruh sekolah heboh pasal kuasa stella. "Kenapa dia ada 3 kuasa? Bukan kah orang yang mempunyai kuasa lebih daripada 1 merupakan orang yang paling kuat." pelajar2 mula bercakap pasal stella.
Bila stella lalu untuk ke kantin, semua pelajar berbisik dan memandang stella.
Rose menyuruh stella untuk berdiam diri sahaja. Dan mereka pun makan tanpa menghiraukan bisikan pelajar2 lain.
Skip
Keesokannya, hari yang dinanti-nantikan. Perlawanan antara sekolah2. Pelajar dari warewolf academy berada di kedudukan pertama dan tempat kedua ialah magic academy. Pelajar dari warewolf academy bukan sahaja handsome malah kuat.
"Stella, giliran group king untuk bertanding." rose memanggil stella untuk melihat pertandingan.
Kris pov
"Light" kris menyerang ketua kumpulan warwwolf academy. Warewolf academy mempunyai kelebihan iaitu dapat berubah menjadi warewolf. Malah mereka juga berlari laju.
Kris melihat andri yang menyerang salah satu ahli kumpulan lawan.
Filips tercedera sedikit di bahagian tangan kerana terkena cakaran warewolf.
Kris terpaksa menggunakan kuasa lightnya yang paling kuat. Kalau tidak mereka akan kalah.
"Andri!!!" filips membuat signal kepada andri melalui matanya. Andri mengangguk tanda faham. Dan dia pun mengeluarkan bebola api untuk megepung pihak lawan.
Filips pula memecahkan tanah supaya pihak lawan tidak dapat lari.
Kris mengumpulkan semua tenaganya. Badan kris bercahaya menyebabkan semua orang menutup mata kerana terlampau silau.
Kris menghalakan light ke arah pihak lawan dan mereka pengsan kerana kuasa kris sangat panas ditambah lagi dengan api andri.
Bila sahaja cahaya kris hilang, semua orang melihat kumpulan warewolf sudah pun pengsan di tengah padang.
Pengecara mengumumkan group king sebagai pemenang. Semua orang bertepuk tangan kerana group king berjaya menaikkan nama magic academy.
Kris berlari menuju ke tempat stella dan rose. Dia berlutut di depan stella dan menghulurkan seutas rantai.
"Stella saya dah menang jadi sekarang saya akan tunaikan janji saya."
Kris berlutut di depan stella. Rose, group king serta pelajar2 lain juga terkejut melihat kris.
"Stella, sudi tak awak menjadi gf saya." kris menunjukkan seutas rantai. Stella sendiri pun tak menyangka yang kris sanggup berlutut untuk melamar dia menjadi kekasihnya.
"Setuju lah stella." rose sengaja teriak supaya semua orang bersorak untuk stella dan kris.
"Setuju, setuju, setuju" pelajar2 lain dah bersorak.
Stella menganggukkan kepalanya lalu kris melompat kegembiraan. Kris memeluk stella tanpa sedar.
"Wuuuuu." kris yang sedar akan perbuatannya melepaskan pelukan. Dia memasangkan stella rantai. Stella dah merah muka menahan malu.
"Couple tu couple juga tapi sekarang kami kena pergi ke padang untuk berlawan." rose menarik tangan stella untuk pergi ke padang bila pengecara mengumumkan nama mereka.
"Hati2 tau." kris risau jika stella pengsan sekali lagi. Sewaktu dia tahu stella masuk bilik rawatan dia seperti tidak tentu arah. Dan sekarang stella kena berlawan lagi.
"Kamu boleh menang ke lawan kitorang nie? Kitorang tiga orang. Tapi korang hanya dua orang je." ketua dari sekolah witch academy mengejek stella dan rose.
Witch academy terkenal dengan muslihat licik mereka.
"Belum cuba belum tahu." rose memandang ketua pihak lawan. Belum lawan dah cakap lemah. Dasar temberang.
Apabila pengecara membunyikan hon, witch menyerang stella dan rose.
Stella menyerang pihak lawan dengan bebola api tapi bebola api stella ghaib bila dekat dengan witch.
Diorang buat perisai halimunan rupanya. Nampaknya aku kena serang orang yang buat pelindungnie kalau nak kalahkan yang lain.
"Stella belakang kau!!!" sebuah bebola api sedang menghala ke arah aku
Dan tiba2 aku mendapat satu idea macam mana nak kalahkan witch.
YOU ARE READING
Magic academy: mystery of golden girl (COMPLETE)
Fantasystella terpaksa merahsiakan kuasanya daripada pengetahuan orang lain. kerana di dunia magic, semua orang hanya mempunyai satu element magic kecuali orang yang terlalu kuat. kenapa stella mempunyai semua kuasa magic? adakah dia dapat merahsiakan kuas...