Az első, amit Steve Rogers megtanult a neves New York-i középiskolában, ahova végzős előtti évében igazolt át, az a következő volt:
Soha ne szórakozz Bucky Barnes-al.
-Ne szórakozz alatt a következőket értsd - sorolja Tony Stark, akivel egészen hamar összebarátkozott, és nagyszünetben együtt is ebédeltek. - Ne barátkozz vele. Ne tegyél rá megjegyzéseket. Ne szólj hozzá. Ne is nézz rá. Egyáltalán: semmilyen módon ne menj a közelébe.
Steve nem érti igazán.
- Miért, ki az? - kérdezi, miközben megtörli a száját. - még nem találkoztam vele, azt hiszem.
- Most jön be. - bök a fejével az ajtó felé Tony, és Steve-nek megroppan a nyaka, ahogy az ebédlő ajtaja felé néz.
A fiú, aki egy afroamerikainak tűnő srác, és egy szigorú arcú vöröshajú lány társaságában belép az ajtón, roppant imponáló jelenség. Kigombolt nyakú kék ing van rajta, ami az utolsó árnyalatig egyezik a szeme színével, dús barna haja hanyag eleganciával van hátratúrva a homlokából, orra profilját mintha márványból faragták volna, dacos vonalú száját mintha a legnagyobb műgonddal rajzolták volna meg.
Steve ezt a gondolatot megosztja Tonyval is, miután újra képes arra, hogy megszólaljon.
- Te rajzszakkörös vagy? - kérdezi Tony felhúzott orral, olyan őszinte undorral, hogy Steve elneveti magát
- Mi bajod a rajzszakörrel? - kérdezi fejcsóválva, és fél szemmel még mindig Barnes-t, meg a “sleppjét” figyeli.
- Semmi. - von vállat Tony. - Csak nincs értelme. Tudod, többre tartom a kézzel fogható tudományokat.
- Fizika szakkörös vagy?
- Az. Meg bioszos, meg számteches, meg...
- Oké, oké, ne folytasd. Szóval ilyen tudóscsávó vagy. Sport?
- Hát suli után szoktam néha edzeni egy kicsit, de nem, nem vagyok ilyen bunkó izomkolosszus focista vagy ilyesmi. Vagy őőőő... Te ilyesmiben utazol?
Steve lebámul a saját karjára, és megfeszíti egészen ígéretes bicepszét.
- Hát nem is gondolnád, de... Tavalyig egyáltalán nem kérdezted volna meg ezt tőlem. Tavaly kezdtem el sportkörözni. Még a régi suliban.
- Kidobott a csajod? - kérdezi részvéttel Tony, és közben a mobiljára les - Jarvis, csekkold a következő óra vázlatát.
- Jarvis? - Steve felvonja a szemöldökét, nem igazán erőssége a technológia.
- Olyan, mint a Siri. - mondja Tony - De ez saját fejlesztés. Mindig betöltöm a következő óra vázlatát, és akkor csak ki kell egészíteni azzal, amit magyaráz a tanár.
- Óriási. - mondja őszinte ámulattal Steve.
- De nem válaszoltál. Szóval? Szakítás? Utána nagy életmódváltás?
- Ó nem, én... Nekem nem volt még barátnőm.
- Neked? Ne viccelj. Hát úgy nézel ki, mint a Kenbarbi. - Tony megcsóválja a fejét, és közben a jegyzetekbe mélyed a telefonján. - Ki hiszi el.
- Nem, tényleg nem, én.. Hát csak sokáig beteg voltam. - Steve még mindig Barnes-t nézi, ahogy mindenki utat nyit neki a kajálós sorban, pedig ő egy fenyegető mozdulatot sem tett, nem nézett senkire csúnyán, sőt, nem is szólt senkihez.
- Miért engedik előre? - kérdezi Steve - Miért csinálnak úgy, mintha valami király lenne?
- Ó mert ő az. Félnek tőle.
Steve újra végigméri a fiút. - Kedvesnek tűnik.
Tony úgy néz rá, mintha Steve megpróbálta volna kiírtani a fél családját.
- Kedves? Ez a fiú veszélyes.
Steve ki akarja nevetni Tonyt, de a másik fiú annyira halálos komolysággal néz rá, hogy benne akad a szándék.
- Tony, ne már.
- De komolyan. Mindenki tudja.
Egyszer csak egy sötét bőrű srác huppan le melléjük, Tony automatikus mozdulattal arrébb húzza a laptopját, ami még az ebédlőben is a keze ügyében van.
- Mit tud mindenki? - kérdezi az újonnan érkezett, és Steve-re hunyorít. - Szia, még nem láttalak, új vagy?
- Steve - nyújtja a kezét, a srác erősen megszorítja.
- Steve Kapitány - szól közbe Tony, kis iróniával - Aki két hónapja van itt, de már ő a csapatkapitány a futballcsapatban!
- Irigynek tűnsz Tony - mondja a srác - Mióta érdekel téged a focicsapat? Egyébként T’Challa vagyok. Ha Tonynak osztálytársa vagy, akkor valószínűleg az enyém is.
- Beteg voltál? - kérdezi részvétteljesen Steve, Tony pedig összeröhög a fura nevű sráccal.
- Áh, ne haragudj - törölgeti a könnyeket a szeméből a fiú - Nem, nem voltam beteg. Csak ilyen kétlaki életet élek. Fél évig itt lakunk, fél évig Európában. Faterom így dolgozik.
- Nagy fej a faterja - magyarázza Tony - Ilyen diplomata szerű.
- Ja, az... az jó lehet. - mondja Steve, és fél szemmel még mindig oda-odasandít arra a fiúra.
- Te faterod mit csinál? - kérdezi Tony.
- Ja, hát ő.. már semmit. Meghalt.
Kis csönd lesz.
- Sajnálom.
- Nem kell sajnálni, úgy értem, már régen történt, még kissrác voltam. Alig emlékszek rá. - mondja gyorsan - De nem kell erről beszélnünk, tényleg, csak hangulatgyilkos lennék. Szóval a srácról volt szó.
- Nemár, máris összeismerkedett Barnes-sal? - T’Challa Tonyhoz intézi a szavait, aki vállat von.
- Még nem. Most próbálom lebeszélni arról, hogy hülyeséget csináljon.
- Ugyan már, nem tűnik szörnyetegnek. - legyint Steve. - Nekem tök szimpatikus. Van benne valami... Tartás, ami így tökre... imponál. Most mit néztek?
- Te amúgy...- Tony lehalkítja a hangját - Meleg vagy?
- Mi? Honnan veszed? Nem. Nem hiszem. Nem tudom. - vállat von - Még nem próbáltam.
- Csak mert Sharon nagyon odavan érted az A-ból.
Steve feszeng.
- Nem tudom, melyik az.
- Az a kis szőke. Pompomlányokkal van.
- Repülő?
- Nem, ő inkább a piramis alja csaj típus. Nem azért mert annyira nyomi, hanem mert elég erős a bula. A repülő az én húgom. - T’challa nem tudja leplezni büszkeségét.
- Van húgod is?
- Persze. Elsős. De nagyon vagány csaj. És eszméletlen csinos, szóval mindig készenlétben kell állnom, ha ugranom kell!
- Mondjuk tegyük hozzá, hogy folyton elküld a vérbe. - teszi hozzá Tony segítőkészen, de a másik fiú csak felciccent.
- Ne segíts Stark.
Steve nem figyel a két fiú civódására, még mindig Barnes-t figyeli.
- Az az ő asztala. - magyarázza Tony - Oda nem ül soha senki, még ha tele van az ebédlő, akkor sem.
- De hát nem is eszik semmit. - csóválja a fejét Steve. - Csak iszik.
- Nem szokott. Nem tudom. Full tökély az egész srác, szerintem fénnyel táplálkozik. Ehhez képest látnád hogy néz ki. Majd egyszer sandítsd meg a zuhanyzóban. Persze, úgy, hogy ne vegye észre. - Tony fújtat egyet - Nem igazság én mondom neked.
- De hát egész vékony. - méricskéli Steve.
- Ne tévesszen meg. Na mondom. Csak várd ki a tornaórát.
YOU ARE READING
Csúcsragadozó (marvel.stucky) [feltöltés alatt]
FanfictionEredeti kérés: Avengers Valami high-school AUs apróságot szeretnék, nem kell, hogy romantikus legyen csak az a jó gimis atmoszféra, amire vágyok. :) Steve-et meg Tony-t mindenképp szeretném bele :)) köszönöm Páros: Steve/Bucky (Tonyt is kapott bel...